The Impact of Consumers' Cognitive Perception on Adopting Online Streaming Services/ Remainder of title / by Neveen Hassan Badr Hassan; Abeer Mahrous PhD., Sayed Kamal PhD.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- أثر الإدراك المعرفي للمستهلكين في تبني خدمات البث عبر الإنترنت [Added title page title]
- 658.8
- Issued also as CD
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.05.01.M.Sc.2023.Ne.I (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110088625000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
Bibliography: pages 313-338.
This research is aimed at how technological developments have made it easier for people to consume entertainment by providing streaming video-on-demand services that provide users access to a vast library of series and movies (Hadida et al., 2021). Streaming services have revolutionized the accessibility and variety of entertainment options. Consumers will remain committed to a streaming service if it offers a positive experience. However, because of the potential for consumer dissatisfaction, users may be compelled to seek out and switch to a different streaming provider (Aguiar & Waldfogel, 2018). The video-on-demand industry is now in the midst of a "streaming war" in which firms are striving to deliver "high quality" and "unique" features to attract new consumers and retain existing ones (Iordache, 2021).
To achieve the objective of this study, the research methods will be described and clarified in two parts. Thus, the first phase of the study is an "exploratory research phase" or "qualitative study," which is a "research strategy based on small samples that provide insights and grasp of the issue" (Malhotra, 2020). Therefore, the emphasis will be on collecting primary data from the study's two samples: clients of subscription video-on-demand services and content creators whose work is accessible through subscription video-on-demand services. The decision to execute this stage predates the inadequacies uncovered during the "systematic literature study" and "SVOD services industry analysis."
The second phase incorporates a "quantitative approach" to analyzing and extracting meaning from data, while the first phase examines the structure or framework via qualitative research. As a result, by analyzing the options provided by the above qualitative observation, we may conclude that quantitative data will be collected by questionnaire throughout the trial. As a result of the exploratory study, the "conclusive research design" will be used to confirm and quantify the outcomes. In addition to providing managers with actual research data, these strategies are designed to enable them to review, analyze, and choose the best course of action in a given situation. "Conclusive research" uses more systematic methods than "exploratory research" for "testing hypotheses and connections" (Advice, 2018).
Consequently, in light of the research gap revealed by conduction a systematic literature review of the 138 body of previous literature, SVOD services market analysis, and exploratory research phase," which is expounded in the "Research Gap" section. Studying and elaborating on the phenomena of consumers' cognitive perception when adoption and allegiance to one or more "Subscription Video-on-Demand Services" (SVOD) providers are contingent upon their willingness to continue using them was supported by the “conclusive research.” It was found that "The Pricing Strategies," "The Content Features," "The Platform Technology," "The Marketing and Communications Strategies," and "The Social Engagement" of SVOD services all had a positive impact on consumers' mental models (i.e., Cognitive Perception) while adopting SVOD services, as hypothesized in this study without taking the negative aspects of these services into account.
يهدف هذا البحث إلى كيفية تسهيل التطورات التكنولوجية على الناس استهلاك الترفيه من خلال توفير خدمات بث الفيديو عند الطلب التي توفر للمستخدمين الوصول إلى مكتبة واسعة من المسلسلات والأفلام. أحدثت خدمات البث ثورة في إمكانية الوصول وتنوع خيارات الترفيه. سيظل المستهلكون ملتزمين بخدمة البث إذا قدمت تجربة إيجابية. ومع ذلك، نظرًا لاحتمال عدم رضا المستهلك، قد يضطر المستخدمون إلى البحث والتحول إلى مزود بث مختلف. أصبحت صناعة الفيديو عند الطلب الآن في خضم «حرب البث المباشر» حيث تسعى الشركات جاهدة لتقديم ميزات «عالية الجودة» و «فريدة» لجذب مستهلكين جدد والاحتفاظ بالمستهلكين الحاليين.
ولتحقيق هدف هذه الدراسة، سيجري وصف أساليب البحث وتوضيحها في جزأين. وبالتالي، فإن المرحلة الأولى من الدراسة هي «مرحلة بحثية استكشافية» أو «دراسة نوعية»، وهي «استراتيجية بحثية تستند إلى عينات صغيرة توفر رؤى وفهمًا للقضية». لذلك، سيكون التركيز على جمع البيانات الأولية من عينتين من الدراسة: عملاء خدمات الاشتراك بالفيديو عند الطلب ومنشئي المحتوى الذين يمكن الوصول إلى عملهم من خلال خدمات الاشتراك بالفيديو عند الطلب. يسبق قرار تنفيذ هذه المرحلة أوجه القصور التي تم الكشف عنها خلال «دراسة الدراسات السابقة بصورة المنهجية» (Systematic Literature Review) و «تحليل صناعة خدمات أسواق منصات البث عبر الأنترنت SVOD».
تتضمن المرحلة الثانية «نهجًا كميًا» لتحليل واستخراج المعنى من البيانات، بينما تدرس المرحلة الأولى الهيكل أو الإطار من خلال البحث النوعي. نتيجة لذلك، من خلال تحليل الخيارات التي توفرها الملاحظة النوعية المذكورة أعلاه، قد نستنتج أنه سيتم جمع البيانات الكمية عن طريق الاستبيان طوال فترة التجربة. نتيجة للدراسة الاستكشافية، سيتم استخدام «تصميم البحث القاطع» لتأكيد النتائج وتحديدها كمياً. بالإضافة إلى تزويد المديرين ببيانات البحث الفعلية، تم تصميم هذه الاستراتيجيات لتمكينهم من مراجعة وتحليل واختيار أفضل مسار للعمل في حالة معينة. يستخدم «البحث القاطع» طرقًا أكثر منهجية من «البحث الاستكشافي» لـ «اختبار الفرضيات والاتصالات.
وبالتالي، في ضوء الفجوة البحثية التي تم الكشف عنها من خلال إجراء مراجعة منهجية للأدبيات لمجموعة 138 من المؤلفات للدراسات السابقة، وتحليل سوق خدمات SVOD، ومرحلة البحث الاستكشافية "، والتي يتم شرحها في قسم" فجوة البحث ". تتوقف دراسة والتفصيل حول ظواهر الإدراك المعرفي للمستهلكين عند تبني وولاء واحد أو أكثر من «مقدمي خدمات منصات البث عبر الأنترنت» (SVOD) على استعدادهم لمواصلة استخدامها بدعم من «البحث القاطع». وجد أن «استراتيجيات التسعير» و «ميزات المحتوى» و «تقنية المنصة» و «استراتيجيات التسويق والاتصالات» و «المشاركة الاجتماعية» لخدمات SVOD كان لها تأثير إيجابي على النماذج العقلية للمستهلكين (أي الإدراك المعرفي) مع اعتماد خدمات SVOD هذه في الاعتبار، على النحو المفترض في هذه الدراسة.
Issued also as CD
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.