header
Image from OpenLibrary

Flexural Behavior Of Recycled Concrete Beams Strengthened With Cfrp / By Yasser Mourad Mohammed Mater; Under the Supervision of Prof. Dr. Hany Ahmed Abdalla, Assoc. Prof. Ahmed Alaa Elansary

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 139 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • سلوك الإنحناء للكمرات الخرسانية ذات الركام المعاد تدويره والمدعمة بالألياف الكربونية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 624.18342
Available additional physical forms:
  • Issued also as CD
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: The effect of using carbon fiber reinforced polymer (CFRP) as a strengthening material for reinforced concrete (RC) beams with recycled coarse aggregate (RCA) was experimentally and numerically investigated in this thesis. RC beams with various RCA ratios were prepared and tested under four-point loading. Control beams without CFRP were tested till failure, and strengthened beams were preloaded before strengthening, then re-loaded after strengthening. The failure loads were compared to those predicted from various international design codes, and a strength modification factor was proposed and validated using other references. Then, a parametric study was conducted using finite element modeling (FEM) by changing the CFRP laminate thickness, spacing between vertical strips, and using various concrete strengths. Results showed that the presence of RCA slightly decreased the failure load and increased the deflection. The FEM results showed that increasing the CFRP laminate thickness resulted in a significant improvement in the ultimate load.Summary: تم دراسة تأثير ألياف الكربون المقوى كمادة تدعيم للكمرات الخرسانية المسلحة ذات الركام الكبير المعاد تدويره معملياً ونظريا. حيث تم تحضير كمرات ذات نسب مختلفة من الركام المعاد تدويره وإختبارها تحت أربع نقاط تحميل. وقد تم تسجيل البيانات المختلفة للإختبارات كنمط الشروخ والترخيم وكذلك الانفعال في حديد التسليح والخرسانة. وتمت مقارنة أحمال الإنهيار مع تلك المتوقعة من مختَلف أكواد التصميم الدولية. وقد تم عمل نماذج للكمرات ببرنامج (ABAQUS) لمحاكاة التجارب المعملية وتم التحقق من صحتها بإستخدام البيانات المعملية، ثم أجريت دراسة عددية على تلك النماذج. أظهرت النتائج المعملية أن وجود الركام المعاد تدويره في الكمرات يقلل بشكل طفيف من حمل الإنهيار ويزيد من الترخيم للكمرات.بينما أظهرت الدراسة العددية أن زيادة سمك ألياف الكربون أدى إلى تحسن كبير في حمل الانهيار، في حين أن تغيير التباعد بين الشرائط الرأسية كان له تأثير طفيف على حمل الانهيار، بينما أدى تغيير نوع الخرسانة إلى اختلافات تصل نسبتها إلى 8.7٪.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 123-129.

The effect of using carbon fiber reinforced polymer (CFRP) as a strengthening material for reinforced concrete (RC) beams with recycled coarse aggregate (RCA) was experimentally and numerically investigated in this thesis. RC beams with various RCA ratios were prepared and tested under four-point loading. Control beams without CFRP were tested till failure, and strengthened beams were preloaded before strengthening, then re-loaded after strengthening. The failure loads were compared to those predicted from various international design codes, and a strength modification factor was proposed and validated using other references. Then, a parametric study was conducted using finite element modeling (FEM) by changing the CFRP laminate thickness, spacing between vertical strips, and using various concrete strengths. Results showed that the presence of RCA slightly decreased the failure load and increased the deflection. The FEM results showed that increasing the CFRP laminate thickness resulted in a significant improvement in the ultimate load.

تم دراسة تأثير ألياف الكربون المقوى كمادة تدعيم للكمرات الخرسانية المسلحة ذات الركام الكبير المعاد تدويره معملياً ونظريا. حيث تم تحضير كمرات ذات نسب مختلفة من الركام المعاد تدويره وإختبارها تحت أربع نقاط تحميل. وقد تم تسجيل البيانات المختلفة للإختبارات كنمط الشروخ والترخيم وكذلك الانفعال في حديد التسليح والخرسانة. وتمت مقارنة أحمال الإنهيار مع تلك المتوقعة من مختَلف أكواد التصميم الدولية. وقد تم عمل نماذج للكمرات ببرنامج (ABAQUS) لمحاكاة التجارب المعملية وتم التحقق من صحتها بإستخدام البيانات المعملية، ثم أجريت دراسة عددية على تلك النماذج. أظهرت النتائج المعملية أن وجود الركام المعاد تدويره في الكمرات يقلل بشكل طفيف من حمل الإنهيار ويزيد من الترخيم للكمرات.بينما أظهرت الدراسة العددية أن زيادة سمك ألياف الكربون أدى إلى تحسن كبير في حمل الانهيار، في حين أن تغيير التباعد بين الشرائط الرأسية كان له تأثير طفيف على حمل الانهيار، بينما أدى تغيير نوع الخرسانة إلى اختلافات تصل نسبتها إلى 8.7٪.

Issued also as CD

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.