header
Image from OpenLibrary

استخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة للأطفال المكفوفين / رسالة مقدمة من الباحثة رانا عبد الفتاح أحمد؛ اشراف أ.د/ سهير كامل أحمد، أ.د/ أحمد عبد الرحيم العمري.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 265 صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Using montessori tools for developing some skills related to orientation and movement for blind children [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 362.41
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: تحددت مشكلة البحث في فاعلية برنامج باستخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه لدى الأطفال المكفوفين، وقد تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (٧) أطفال تراوحت أعمارهم من (٤-٦)، اشتملت أدوات البحث على مقياس المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة للأطفال المكفوفين (اعداد الباحثة) وبرنامج استخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة لدى الاطفال المكفوفين، وأسفرت النتائج علي فاعلية البرنامج باستخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه لدى الأطفال المكفوفين.Summary: The research problem was determined in the effectiveness of a program using Montessori tools to develop some skills related to orientation for blind children. Quasi experimental methodology was used. Research sample consisted of (7) children in between (4-6) years . The research tools included a measure of skills related to orientation and movement. For blind children (prepared by the researcher) and the program for using Montessori tools to develop some skills related to orientation and movement for blind children. The results resulted in the effectiveness of the program using Montessori tools to develop some skills related to orientation for bliaqnd children
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2023.را.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031522000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.M.Sc.2023.اي.ف فاعلية برنامج قائم علي استراتيجيات التدافع في تنمية الذاكرة العاملة لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم / Cai01.26.03.M.Sc.2023.حن.ف فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة / Cai01.26.03.M.Sc.2023.دع.ف فاعلية برنامج قائم على إستراتيجيات الاستجابة المحورية لتحسين التفاعل الاجتماعى لدى الأطفال ذوى اضطراب التوحد / Cai01.26.03.M.Sc.2023.را.ا استخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة للأطفال المكفوفين / Cai01.26.03.M.Sc.2023.زى.ب برنامج قائم علي الأنشطة الموسيقية للتخفيف من حدة اضطرابات النطق لدي الأطفال المعاقين عقليا القابلين للتعليم / : Cai01.26.03.M.Sc.2023.زي.ف فاعلية برنامج إرشادى للتخفيف من حدة الضغوط النفسية لدى أمهات الأطفال المتلعثمين / Cai01.26.03.M.Sc.2023.سا.ب برنامج قائم على بعض استراتيجيات التفكير الإيجابى لخفض اضطراب قلق المستقبل لدى أمهات الأطفال ذوى الإعاقة العقلية ) /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 147-173.

تحددت مشكلة البحث في فاعلية برنامج باستخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه لدى الأطفال المكفوفين، وقد تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (٧) أطفال تراوحت أعمارهم من (٤-٦)، اشتملت أدوات البحث على مقياس المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة للأطفال المكفوفين (اعداد الباحثة) وبرنامج استخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه والحركة لدى الاطفال المكفوفين، وأسفرت النتائج علي فاعلية البرنامج باستخدام أدوات منتسوري لتنمية بعض المهارات المرتبطة بالتوجه لدى الأطفال المكفوفين.

The research problem was determined in the effectiveness of a program using Montessori tools to develop some skills related to orientation for blind children. Quasi experimental methodology was used. Research sample consisted of (7) children in between (4-6) years . The research tools included a measure of skills related to orientation and movement. For blind children (prepared by the researcher) and the program for using Montessori tools to develop some skills related to orientation and movement for blind children. The results resulted in the effectiveness of the program using Montessori tools to develop some skills related to orientation for bliaqnd children

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.