header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

The Impact of Celebrities Endorsement on Brand Love : The Mediating Role of Brand Image / by Marwa Hossam El-Sayed El-Araby ; Supervised by Dr. Nermeen Ahmed El-Saadany, Dr. Sayed Mohamed Ahmed Sharaf Kamal.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 165 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • تأثير مصادقة المشاهير علي حب العلامة التجارية : الدور الوسيط لصورة العلامة التجارية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 658.802
Available additional physical forms:
  • Issued also as CD
Dissertation note: Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023. Summary: Celebrities are frequently utilized in commercial advertisements to introduce or promote a brand with the goal of enhancing the brand's image. Celebrity endorsement is widely recognized as a well-established and effective method of reaching a large number of consumers. For a long period of time, marketing companies believed that messages by celebrities generated considerable interest, recollection, and, in certain instances, even love for the brand among numerous consumers. This research investigates the impact of celebrity dimensions (trustworthiness, attractiveness, and expertise) on students' brand love at Higher Education Institutions, specifically Cairo and Port Said universities, within two sectors: the food and drink sector and the telecommunication sector in Egypt. This is accomplished by considering the brand's image as a mediator. Additionally, the direct impact of brand image on brand affection is explored. A mixed-methods study was conducted, incorporating an online structured survey of 399 respondents selected from a convenience sample of participating students. The relationship between variables was analyzed using Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The findings have shown that celebrity trustworthiness, attractiveness, and expertise significantly impact a brand's love by using the brand image as a mediator. Furthermore, a substantial and evident correlation between brand image and brand love was establishedSummary: كثيرًا ما يتم استخدام المشاهير في الإعلانات التجارية لتقديم علامة تجارية أو الإعلان عنها من أجل الترويج لصورة العلامة التجارية. يُنظر إلى تأييد المشاهير على نطاق واسع على أنه طريقة معروفة وفعالة للوصول إلى عدد كبير من المستهلكين. اعتقدت شركات التسويق لفترة طويلة من الزمن ، أن رسائل المشاهير أثارت قدراً كبيراً من الاهتمام ، والتذكر ، وحب العلامة التجارية بين العديد من المستهلكين. تبحث هذه الدراسة في تأثير سمات المشاهير (الجدارة بالثقة والجاذبية والخبرة) على حب الطلاب للعلامة التجارية في مؤسسات التعليم العالي، بالتطبيق على قطاعى الأغذية والمشروبات والاتصالات في مصر ، باستخدام صورة العلامة التجارية كوسيط . إضافة إلى ذلك ، فحص التأثير المباشر لصورة العلامة التجارية على حب العلامة التجارية. تم جمع وتحليل البيانات بالاعتماد على عينة ميسرة من جامعتى القاهرة وبورسعيد بلغت 399 مفردة باستخدام طريقة المربعات الصغرى الجزئية لنمذجة المعادلة الهيكلية ( PLS- SEM). أظهرت نتائج الدراسة أن مصداقية المشاهير وجاذبيتهم وخبراتهم كان لها تأثير كبير على حب العلامة التجارية باستخدام صورة العلامة التجارية كوسيط ، كما تم اكتشاف وجود ارتباط كبير وواضح بين صورة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.05.01.M.Sc.2023.Ma.I (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110089037000

Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 135-152.

Celebrities are frequently utilized in commercial advertisements to introduce or
promote a brand with the goal of enhancing the brand's image. Celebrity endorsement is
widely recognized as a well-established and effective method of reaching a large number of
consumers. For a long period of time, marketing companies believed that messages by
celebrities generated considerable interest, recollection, and, in certain instances, even love
for the brand among numerous consumers. This research investigates the impact of celebrity
dimensions (trustworthiness, attractiveness, and expertise) on students' brand love at Higher
Education Institutions, specifically Cairo and Port Said universities, within two sectors: the
food and drink sector and the telecommunication sector in Egypt. This is accomplished by
considering the brand's image as a mediator. Additionally, the direct impact of brand image
on brand affection is explored. A mixed-methods study was conducted, incorporating an
online structured survey of 399 respondents selected from a convenience sample of
participating students. The relationship between variables was analyzed using Partial Least
Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The findings have shown that celebrity
trustworthiness, attractiveness, and expertise significantly impact a brand's love by using the
brand image as a mediator. Furthermore, a substantial and evident correlation between brand
image and brand love was established

كثيرًا ما يتم استخدام المشاهير في الإعلانات التجارية لتقديم علامة تجارية أو الإعلان عنها من أجل الترويج لصورة العلامة التجارية. يُنظر إلى تأييد المشاهير على نطاق واسع على أنه طريقة معروفة وفعالة للوصول إلى عدد كبير من المستهلكين. اعتقدت شركات التسويق لفترة طويلة من الزمن ، أن رسائل المشاهير أثارت قدراً كبيراً من الاهتمام ، والتذكر ، وحب العلامة التجارية بين العديد من المستهلكين. تبحث هذه الدراسة في تأثير سمات المشاهير (الجدارة بالثقة والجاذبية والخبرة) على حب الطلاب للعلامة التجارية في مؤسسات التعليم العالي، بالتطبيق على قطاعى الأغذية والمشروبات والاتصالات في مصر ، باستخدام صورة العلامة التجارية كوسيط . إضافة إلى ذلك ، فحص التأثير المباشر لصورة العلامة التجارية على حب العلامة التجارية. تم جمع وتحليل البيانات بالاعتماد على عينة ميسرة من جامعتى القاهرة وبورسعيد بلغت 399 مفردة باستخدام طريقة المربعات الصغرى الجزئية لنمذجة المعادلة الهيكلية ( PLS- SEM). أظهرت نتائج الدراسة أن مصداقية المشاهير وجاذبيتهم وخبراتهم كان لها تأثير كبير على حب العلامة التجارية باستخدام صورة العلامة التجارية كوسيط ، كما تم اكتشاف وجود ارتباط كبير وواضح بين صورة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية.

Issued also as CD

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image