header
Image from OpenLibrary

Effect of partial prestressing on short-term deflection and cracks for simply supported post-tension concrete beams / by Mohamed Helmy Ahmed Abd Elmageed ; Supervision of Prof. Dr. Ashraf Hassan Elzanaty ,Prof. Dr. Tamer Hassan Elafandy.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 121 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • / تأثير سبق الإجهاد الجزئي علي التشكل اللحظي والشروخ للكمرات الخرسانية مسبقة الإجهاد ذات الشد اللاحق و بسيطة الارتكاز [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 624.1832
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: This thesis presents a study of short-term deflection and cracks for partially prestressed simply supported concrete beams that are subjected to bending moment. This study is conducted using formulas stated in different research and codes, and also highlighting results of previous tests. In addition, a program for laboratory tests was created using nine concrete beams, considering a constant moment capacity with variables which are ratios between reinforcement and prestressing steel, concrete cover, eccentricity of prestressing steel and different ratios of compression reinforcement. Moreover, analytical models have been conducted for the previous beams using ANSYS software to confirm results with the experimental test and using it to estimate more results of the studied variables. Based on the mentioned studies, a formula has been proposed for calculating the effective moment of inertia. In addition, a factor has been proposed to the formula used in estimating maximum crack width due to service loads, taking into consideration effect of partial prestressingSummary: يقدم هذا البحث دراسة عن التشكل اللحظي والشروخ للكمرات الخرسانية بسيطة الارتكاز ومسبقة الإجهاد جزئياً والمعرضه لعزوم إنحناء وذلك من خلال عرض الطرق الحسابية بالأبحاث والأكواد المختلفة بالاضافة إلى تسليط الضوء على نتائج الاختبارات السابقة. كما تم عمل برنامج للاختبار المعملي مكون من تسع كمرات خرسانية مع الأخذ في الاعتبار أن يكون الحد الأقصي للعزوم ثابت علي كل الكمرات مع دراسة تغيير كل من نسب حديد التسليح إلي حديد سبق الاجهاد وسمك الغطاء الخرساني وعمق حديد سبق الاجهاد ونسبة حديد التسليح ناحية الضغط. وعلاوة على ذلك تم إنشاء نموذج للكمرات السابقة باستخدام برنامج ANSYS لدراسة مدي توافق النتائج مع الاختبار المعملي واستخدامه لاستنتاج نتائج أكثر للمتغيرات السابقة. بناءً على كل ماسبق تقدم هذه الدراسة اقتراح لحساب عزم القصور الذاتي الفعال بالاضافة الي مقترح لاضافة معامل عند تقدير العرض الأقصي للشرخ نتيجة أحمال التشغيل مع الأخذ في الاعتبار تأثير الاجهاد الجزئي المسبق.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.13.05.Ph.D.2023.Mo.E (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110089252000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 95-96.

This thesis presents a study of short-term deflection and cracks for partially prestressed simply supported concrete beams that are subjected to bending moment. This study is conducted using formulas stated in different research and codes, and also highlighting results of previous tests. In addition, a program for laboratory tests was created using nine concrete beams, considering a constant moment capacity with variables which are ratios between reinforcement and prestressing steel, concrete cover, eccentricity of prestressing steel and different ratios of compression reinforcement. Moreover, analytical models have been conducted for the previous beams using ANSYS software to confirm results with the experimental test and using it to estimate more results of the studied variables. Based on the mentioned studies, a formula has been proposed for calculating the effective moment of inertia. In addition, a factor has been proposed to the formula used in estimating maximum crack width due to service loads, taking into consideration effect of partial prestressing

يقدم هذا البحث دراسة عن التشكل اللحظي والشروخ للكمرات الخرسانية بسيطة الارتكاز ومسبقة الإجهاد جزئياً والمعرضه لعزوم إنحناء وذلك من خلال عرض الطرق الحسابية بالأبحاث والأكواد المختلفة بالاضافة إلى تسليط الضوء على نتائج الاختبارات السابقة. كما تم عمل برنامج للاختبار المعملي مكون من تسع كمرات خرسانية مع الأخذ في الاعتبار أن يكون الحد الأقصي للعزوم ثابت علي كل الكمرات مع دراسة تغيير كل من نسب حديد التسليح إلي حديد سبق الاجهاد وسمك الغطاء الخرساني وعمق حديد سبق الاجهاد ونسبة حديد التسليح ناحية الضغط. وعلاوة على ذلك تم إنشاء نموذج للكمرات السابقة باستخدام برنامج ANSYS لدراسة مدي توافق النتائج مع الاختبار المعملي واستخدامه لاستنتاج نتائج أكثر للمتغيرات السابقة. بناءً على كل ماسبق تقدم هذه الدراسة اقتراح لحساب عزم القصور الذاتي الفعال بالاضافة الي مقترح لاضافة معامل عند تقدير العرض الأقصي للشرخ نتيجة أحمال التشغيل مع الأخذ في الاعتبار تأثير الاجهاد الجزئي المسبق.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.