header
Image from OpenLibrary

تصور مقترح لتحقيق الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الأطفال بمصر / إعداد دعـاء صـلاح سـيد أحمـد؛ إشـــراف أ.د. فاروق جعفر عبدالحكيم ، د. عبير أحمد علي كاعوه.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 152صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A Suggested Scenario to Achieve the full Assimilation of The kindergarten Stage in Egypt [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.870962
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث الحالي إلى تعرف متطلبات الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الاطفال وفلسفتها وأهميتها ،كما هدفت إلى تعرف خبرات بعض الدول في تحقيق الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الاطفال حقائق استيعابها في مصر واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي وتوصلت إلى أهم النتائج توافر غرفة النشاط الملائمه للأطفال وأعمارهم توافر قانون ملزم بتوفير معايير السلامة والصحة المهنية توافر الكفايات المهنية الخاصة لمديري مؤسسات رياض الأطفال. تعيين معلمات رياض الأطفال الحاصلات علي مؤهلات تربوي.Summary: The goal of the current research is to identify the complete youth requirements for the kindergarten journey, its philosophy, and its importance. It also aimed to identify the experiences of some countries in achieving the complete youth goals for the kindergarten stage, realizing them in Egypt. The preliminary descriptive study began and reached the most important results. The presence of an activity room appropriate for children and their ages. The availability of a binding law for implementation. Safety standards and availability of professional components for kindergartens. Kindergarten aids that have educational specifications.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.M.Sc.2023.دع.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031443000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01 23 02 M.Sc 2023 ال.ت "التعليم كمدخل لتمكين المرأة المصرية لمواجهة القهر المجتمعي : دراسة اثنوجرافية" / Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت تطوير التعليم الثانوى العام بمصر فى عصر التحول الرقمى : (تصور مقترح) / Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت "تطوير منظومة اعتماد جودة خدمات التنمية المهنية بالأكاديمية المهنية للمعلمين في ضوء الخبرات العالمية"/ Cai01.23.02.M.Sc.2023.دع.ت تصور مقترح لتحقيق الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الأطفال بمصر / Cai01.23.02.M.Sc.2023.رض.ا الإسهامات الثقافية والتربوية للمرأة في الأندلس من الخلافة الأموية حتى سقوط غرناطة(138هـ -897هـ /756م-1492م) / Cai01.23.02.M.Sc.2023.مش.د دراسة تقويمية لمدارس المستقبل في الكويت / Cai01.23.02.M.Sc.2023.مي.ع العملية التعليمية بالجامعات المصرية في ضوء الذكاء الاصطناعي : تصور مقترح /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 118-129.

هدف البحث الحالي إلى تعرف متطلبات الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الاطفال وفلسفتها وأهميتها ،كما هدفت إلى تعرف خبرات بعض الدول في تحقيق الاستيعاب الكامل لمرحلة رياض الاطفال حقائق استيعابها في مصر واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي وتوصلت إلى أهم النتائج توافر غرفة النشاط الملائمه للأطفال وأعمارهم توافر قانون ملزم بتوفير معايير السلامة والصحة المهنية توافر الكفايات المهنية الخاصة لمديري مؤسسات رياض الأطفال. تعيين معلمات رياض الأطفال الحاصلات علي مؤهلات تربوي.

The goal of the current research is to identify the complete youth requirements for the kindergarten journey, its philosophy, and its importance. It also aimed to identify the experiences of some countries in achieving the complete youth goals for the kindergarten stage, realizing them in Egypt. The preliminary descriptive study began and reached the most important results. The presence of an activity room appropriate for children and their ages. The availability of a binding law for implementation. Safety standards and availability of professional components for kindergartens. Kindergarten aids that have educational specifications.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.