فاعلية برنامج ارشادى لتخفيف حدة التعلق لدى الاطفال ذوى تشتت الانتباه وفرط الحركة / [إعداد]هدية عبد النعيم عبد الرحيم محارب ؛ إشراف أ.د/ نهى محمود الزيات، أ.د/ هند اسماعيل امبابى Remainder of title /
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- " The effectiveness of a counselling program to reduce attachment disorder among kindergarten children among children with attention deficit hyperactivity disorder." [Added title page title]
- 371.9
- صدر ايضا كقرص مدمج
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.Ph.D.2023.هد.ف (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031628000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 124-139.
هدفت الدراسة الحالية للتحقق من فاعلية برنامج إرشادي للتخفيف من حدَّة التَّعَلُّق لدى أطفال المركز ذوي تشَتُّت الانتباه وفرَّط الحَرَكَة، اِتبعت الدراسة المنهج التجريبي القائم على القياسين القبلي والبعدي؛ تكونت عينة الدراسة من (10) طفل من أطفال مركز الحياة الأفضل لذوي القدرات الخاصة بمدينة الغردقة ممن تراوحت أعمارهم بين ( 5-6 ) سنوات بالمستوى الثاني (kg2) ؛ واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: مقياس اضطراب نقص الإنتباه المصحوب بفرط النشاط الحركي ( إعداد عبد الرقيب البحيرى، مصطفى الحديبي، 2014)، مقياس التعلق( إعداد الباحثة)، وبرنامج إرشادي للتخفيف من حدَّة التَّعَلُّق لدى الأطفال ذوي تشَتُّت الانتباه وفرَّط الحَرَكَة (إعداد الباحثة)، وأظهرت نتائج الدراسة فاعلية البرنامج الإرشادي في خفض حدَّة التَّعَلُّق لدى الأطفال ذوي تشَتُّت الانتباه وفرَّط الحَرَكَة، وتوصي الدراسة الحالية بأهمية الأنشطة المتنوعة للبرامج الإرشادية كفنيات مهمة تساير الاتجاهات التربوية الحديثة .
The current study aimed to verify the effectiveness of a guidance program to alleviate attachment in kindergarten children with attention distraction and hyperactivity, the study followed the semi-experimental curriculum based on the pre and post measurements; the study sample consisted of (10) kindergarten children aged 5-6 years at the second level (kg2) at the best of life center for children with special needs in the Red Sea governorate (male and female); the study used the following tools: The attention deficit hyperactivity disorder scale (prepared by Abdul Raqib Al-Bahiri, Mustafa al-hudaibi, 2014), the attachment scale(prepared by the researcher), and a counseling program to alleviate the attachment in children with attention distraction and hyperactivity (prepared by the researcher), and the results of the current study showed the effectiveness of the counseling program in improving the reduction of attachment in children with attention distraction and hyperactivity, and the current study recommends the importance of various activities of counseling programs as important techniques modern pedagogy .
صدر ايضا كقرص مدمج
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.