Optimal economical sizing and control of a pv-battery grid-connected system for fast charging station of electric vehicles / by Abd El-Fattah Abd El-Moneam Omran Ahmed ; Supervisors Prof. Dr. Hosam Kamal M. Yousef , Dr. Abd El-Shafy A. Nafeh.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- / التحجيم الإقتصادي الأمثل والتحكم في محطة شحن سريع للسيارات الكهربية تعمل بنظام فوتوفولطي وبطاريات متصل بالشبكة الكهربية [Added title page title]
- 623.045
- Issues also as CD.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.13.07.Ph.D.2024.Ab.O (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110090111000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
Bibliography: pages 161-173.
This thesis presents a methodology for the optimal sizing of a proposed photovoltaic (PV)-battery system for fast charging station of electric vehicles (FCSEVs) in Cairo, Egypt, in stand-alone and grid-connected configurations. The main objectives of the formulated optimization problem are to minimize the total system cost and ensure the high reliability of the proposed system. Also, a techno-economic study is carried out in order to evaluate the economic viability of the designed optimal system for each of the two proposed configurations over the project lifetime. In addition, a comparison among the different configurations of the proposed PV-battery system for FCSEVs is carried out to investigate the grid-integration benefits with the time-of-use pricing strategy over the fixed pricing strategy and the stand-alone configuration in EVs charging. Furthermore, in this thesis, a proposed control strategy is proposed to properly operate the PV-battery grid-connected system for FCSEVs in both grid-connected mode and islanding mode and seamlessly transfer the PV-battery grid-connected system between the two different operating modes.
تقدم هذه الرسالة منهجية للتحجيم الأمثل لنظام فوتوفولطي وبطاريات لمحطة شحن سريع للسيارات الكهربية (FCSEVs) في القاهرة، مصر، في وضعي القائم بذاته والمتصل بالشبكة الكهربية. تتمثل الأهداف الرئيسية لمشكلة التحسين المصاغة في تقليل التكلفة الإجمالية للنظام وضمان الموثوقية العالية للنظام المُقترح. أيضًا، يتم إجراء دراسة فنية - اقتصادية من أجل تقييم الجدوى الإقتصادية للنظام المُصمم المُقترح لكلا التكوينن المقترحين على مدى عمر المشروع. بالإضافة إلى ذلك، يتم إجراء مقارنة بين التكوينن المختلفين للنظام الفوتوفولطي والبطاريات المُقترح لشحن السيارات الكهربية للتحقق من فوائد تكامل الشبكة مع إستراتيجية تسعير وقت الاستخدام على إستراتيجية التسعير الثابت والتكوين المستقل عن الشبكة الكهربية. علاوة على ذلك، في هذه الرسالة، تم اقتراح إستراتيجية تحكم لتشغيل محطة شحن السيارات المُقترحة في كل من الوضع المتصل بالشبكة ووضع الجزر والإنتقال بسلاسة بين وضعي التشغيل.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.