header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration Technique Versus Sensory Integration In Integrating Primitive Reflexes / By Mustafa Abdel Moneim Mohammed; Supervisors Prof. DR. Manal Salah El-Dein Abdel El Wahab, Prof. DR Sahar Mohamed Nour El-Din, Prof. Dr Mahmoud Samir Mohamed El Fakharany

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 119 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • الماسجوتوفا في مقابل التكامل الحسى على تكامل ردود أفعال الإنعكاسات البدائية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 615.82
Available additional physical forms:
  • Issued also as CD
Dissertation note: Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023. Summary: Forty children with spastic diplegic cerebral palsy (11 girls and 29 boys), ranging in age from 3 to 6 years participated in the current study, they were randomly assigned into two study groups of equal numbers, study group (A) that was treated by Masgutova neuro-sensorimotor reflex integration program and study group (B), in which children were subjected to Sensory integration program. Both groups received a selective physical therapy program (Stretching exercise, Strengthening exercise, facilitation for motor milestones) as a convential physical therapy program. All children were evaluated by using Gross Motor Function Measurement -88 , Peabody Developmental Motor Scale -2nd ed (reflexes, grasping and visual – motor integration subtests) and Standford Binet intelligence scales fifth edition for detection of intelligence level pre and post treatment that lasted for three successive months at frequency of three times per week. Keywords: Sensory integration, Masgutova Neuro-Sensorimotor Reflex Integration, reflexive integration, Motor Abilities, Cerebral PalsySummary: شارك في هذه الدراسة أربعون طفلاً أعمارهم بين 3 – 6 أعوام. وقد تم توزيعهم عشوائيا إلى مجموعتين من أعداد متساوية, المجموعة (أ) تلقت التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بينما المجموعة (ب) تلقت التدخل بالتكامل الحسى. تم تقييم كل مريض من المجموعتين قبل وبعد تلقى العلاج بإستخدام قياس الوظيفة الحركية الإجمالية, الإصدار الثانى من مقياس بى بدى للقياس التنموى و إختبار ذكاء ستانفورد بينه الصورة الخامسة. تلقت المجموعة (أ) التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بمعدل 3 جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, بينما تلقت المجموعة (ب) التدخل بالتكامل الحسى بمعدل 3 جلسات إسبوعياً, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, وتلقى جميع الأطفال في المجموعتين التدخل بالعلاج الطبيعى التقليدي بمعدل ثلاث جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 15 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 106-116.

Forty children with spastic diplegic cerebral palsy (11 girls and 29 boys), ranging in age from 3 to 6 years participated in the current study, they were randomly assigned into two study groups of equal numbers, study group (A) that was treated by Masgutova neuro-sensorimotor reflex integration program and study group (B), in which children were subjected to Sensory integration program. Both groups received a selective physical therapy program (Stretching exercise, Strengthening exercise, facilitation for motor milestones) as a convential physical therapy program. All children were evaluated by using Gross Motor Function Measurement -88 , Peabody Developmental Motor Scale -2nd ed (reflexes, grasping and visual – motor integration subtests) and Standford Binet intelligence scales fifth edition for detection of intelligence level pre and post treatment that lasted for three successive months at frequency of three times per week.
Keywords: Sensory integration, Masgutova Neuro-Sensorimotor Reflex Integration, reflexive integration, Motor Abilities, Cerebral Palsy

شارك في هذه الدراسة أربعون طفلاً أعمارهم بين 3 – 6 أعوام. وقد تم توزيعهم عشوائيا إلى مجموعتين من أعداد متساوية, المجموعة (أ) تلقت التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بينما المجموعة (ب) تلقت التدخل بالتكامل الحسى. تم تقييم كل مريض من المجموعتين قبل وبعد تلقى العلاج بإستخدام قياس الوظيفة الحركية الإجمالية, الإصدار الثانى من مقياس بى بدى للقياس التنموى و إختبار ذكاء ستانفورد بينه الصورة الخامسة. تلقت المجموعة (أ) التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بمعدل 3 جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, بينما تلقت المجموعة (ب) التدخل بالتكامل الحسى بمعدل 3 جلسات إسبوعياً, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, وتلقى جميع الأطفال في المجموعتين التدخل بالعلاج الطبيعى التقليدي بمعدل ثلاث جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 15 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة

Issued also as CD

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image