header
Image from OpenLibrary

الانتباه والإدراك البصري وأثرهما على اللغة الاستقبالية والتعبيرية لدى عينة من تلاميذ الصف الأول الابتدائي من الصم / " إعداد الباحث عبدالرزاق محمد الأمين حسين؛ إشراف ا.د. حمدي محمد شحاته عرقوب، د.نجلاء فتحي أحمد عبد الحليم.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 336صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Attention and Visual Perception and their impact on the Receptive and Expressive Language in a Sample of Primary School Students Deaf [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 305.908162
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدفت الدراسة إلى التحقق التجريبي من فاعلية برنامج لتنمية الانتباه والإدراك البصري وأثرهما في تنمية اللغة الاستقبالية والتعبيرية لدى عينة من تلاميذ الصف الأول الابتدائي من الصم، وتكونت عينة الدراسة من (1۰) تلاميذ واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي ذو التصميم (القبلي- البعدي)، كما تم استخدام الأدوات التالية اعداد الباحث: استمارة البيانات الأولية للصم، مقياس الانتباه والإدراك البصري للصم، مقياس اللغة الاستقبالية والتعبيرية للصم، برنامج تنمية الانتباه والإدراك البصري للصم، وأشارت النتائج إلى فاعلية البرنامج المستخدم في تنمية الانتباه والإدراك البصري لدى عينة الدراسة مما أسفر عن تحسن مستواهم في اللغة الاستقبالية والتعبيرية.Summary: The aim of the study was to experimentally verify the effectiveness of a program for the development of attention and visual perception and their impact on the development of receptive and expressive language in a sample of deaf first grade students, the study sample consisted of (10) students and the study used the experimental method with a (tribal) design- The following tools were also used to prepare the researcher: the initial data form for the Deaf, the attention and visual perception scale for the Deaf, the receptive and expressive language scale for the Deaf, the attention and visual perception development program for the deaf, and the results indicated the effectiveness of the program used to develop attention and visual perception in the study sample, resulting in an improvement in their level of receptive and expressive language.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.05.M.Sc.2022.عب.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031702000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

. ببليوجرافيا: صفحات 224-255.

هدفت الدراسة إلى التحقق التجريبي من فاعلية برنامج لتنمية الانتباه والإدراك البصري وأثرهما في تنمية اللغة الاستقبالية والتعبيرية لدى عينة من تلاميذ الصف الأول الابتدائي من الصم، وتكونت عينة الدراسة من (1۰) تلاميذ واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي ذو التصميم (القبلي- البعدي)، كما تم استخدام الأدوات التالية اعداد الباحث: استمارة البيانات الأولية للصم، مقياس الانتباه والإدراك البصري للصم، مقياس اللغة الاستقبالية والتعبيرية للصم، برنامج تنمية الانتباه والإدراك البصري للصم، وأشارت النتائج إلى فاعلية البرنامج المستخدم في تنمية الانتباه والإدراك البصري لدى عينة الدراسة مما أسفر عن تحسن مستواهم في اللغة الاستقبالية والتعبيرية.

The aim of the study was to experimentally verify the effectiveness of a program for the development of attention and visual perception and their impact on the development of receptive and expressive language in a sample of deaf first grade students, the study sample consisted of (10) students and the study used the experimental method with a (tribal) design- The following tools were also used to prepare the researcher: the initial data form for the Deaf, the attention and visual perception scale for the Deaf, the receptive and expressive language scale for the Deaf, the attention and visual perception development program for the deaf, and the results indicated the effectiveness of the program used to develop attention and visual perception in the study sample, resulting in an improvement in their level of receptive and expressive language.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.