( متطلبات الإبداع الإدارى لمديرى رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية / إعداد الباحثة: عزيزة أحمد علي دسوقي؛ إشراف ا.د. السيد عبد القادر شريف، ا.د.هيام ياقوت السطوحي.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- Requirements for Administrative Creativity among Kindergarten Principals and its relation to achieve Competitive Advantage [Added title page title]
- 372.218
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.02.M.Sc.2024.عز.م (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031745000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 223-241.
هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على متطلبات الإبداع الإداري لدى مديري رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية، واستخدمت الباحثة الاستبانة كأداة لجمع البيانات، وتكونت من محورين: محور الإبداع الإداري، ومحور الميزة التنافسية (إعداد الباحثة)، وتكونت عينة البحث الحالي من 60 مديرة رياض أطفال، واستعانت الدراسة بالمنهج الوصفي التحليلي لمناسبته لطبيعتها، وتوصلت الدراسة إلى أن الإبداع الإداري مرتبط إيجابيًّا بالميزة التنافسية، حيث يرفع من شأن الروضة ويجعلها في مصاف الروضات المتطورة التي تساير كل ما هو مستحدث في المجال الإداري.
The current study aimed to identify the administrative creativity requirements of kindergarten principals and its relation to achieve competitive advantage. The researcher used the following tools: Administrative Creativity Questionnaire (Prepared by the researcher), Competitive Advantage Questionnaire (Prepared by the researcher). The sample of the current research consisted of 60 kindergarten principals, and the study used the Descriptive Analytical Approach, because it suits its nature. The study tools were a questionnaire with two axes; the first is Administrative Creativity and the second is Competitive Advantage. The study concluded that Administrative Creativity is positively linked to Competitive Advantage, as it raises the status of the kindergarten and places it in the ranks of advanced kindergartens that keep pace with everything updated in the administrative field.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.