header
Image from OpenLibrary

( متطلبات الإبداع الإدارى لمديرى رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية / إعداد الباحثة: عزيزة أحمد علي دسوقي؛ إشراف ا.د. السيد عبد القادر شريف، ا.د.هيام ياقوت السطوحي.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 261صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Requirements for Administrative Creativity among Kindergarten Principals and its relation to achieve Competitive Advantage [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على متطلبات الإبداع الإداري لدى مديري رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية، واستخدمت الباحثة الاستبانة كأداة لجمع البيانات، وتكونت من محورين: محور الإبداع الإداري، ومحور الميزة التنافسية (إعداد الباحثة)، وتكونت عينة البحث الحالي من 60 مديرة رياض أطفال، واستعانت الدراسة بالمنهج الوصفي التحليلي لمناسبته لطبيعتها، وتوصلت الدراسة إلى أن الإبداع الإداري مرتبط إيجابيًّا بالميزة التنافسية، حيث يرفع من شأن الروضة ويجعلها في مصاف الروضات المتطورة التي تساير كل ما هو مستحدث في المجال الإداري.Summary: The current study aimed to identify the administrative creativity requirements of kindergarten principals and its relation to achieve competitive advantage. The researcher used the following tools: Administrative Creativity Questionnaire (Prepared by the researcher), Competitive Advantage Questionnaire (Prepared by the researcher). The sample of the current research consisted of 60 kindergarten principals, and the study used the Descriptive Analytical Approach, because it suits its nature. The study tools were a questionnaire with two axes; the first is Administrative Creativity and the second is Competitive Advantage. The study concluded that Administrative Creativity is positively linked to Competitive Advantage, as it raises the status of the kindergarten and places it in the ranks of advanced kindergartens that keep pace with everything updated in the administrative field.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.M.Sc.2024.عز.م (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031745000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.02.M.Sc.2023.مر.ف فاعلية ألعاب بنظام الأندرويد ( android) لتنمية الاستعداد للقراءة لدى طفل الروضة فى ضوء المنهج الجديد ( منهج 2.0 )) / Cai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب برنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية / Cai01.26.02.M.Sc.2024.شي.ب ( برنامج قائم على فلسفة التربية الكلية لشتاينر ( Waldorf / Steiner ) لتنمية الخيال عند طفل الروضة Cai01.26.02.M.Sc.2024.عز.م ( متطلبات الإبداع الإدارى لمديرى رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية / Cai01.26.02.Ph.D..2021.أم.ب لتنمية مهارات التفكير الإبداعى للأطفال المعاقين عقليا ذوى القدرات الخاصة SCAMPER برنامج قائم على استراتيجية / Cai01.26.02.Ph.D..2021.أم.ب لتنمية مهارات التفكير الإبداعى للأطفال المعاقين عقليا ذوى القدرات الخاصة SCAMPER برنامج قائم على استراتيجية / Cai01.26.02.Ph.D.2005.حس.ب برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات اليدوية والفنية للمعلمين وعلاقته بدافع الانجاز لدى الاطفال ذوى الاحتياجات الخاصة /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 223-241.

هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على متطلبات الإبداع الإداري لدى مديري رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية، واستخدمت الباحثة الاستبانة كأداة لجمع البيانات، وتكونت من محورين: محور الإبداع الإداري، ومحور الميزة التنافسية (إعداد الباحثة)، وتكونت عينة البحث الحالي من 60 مديرة رياض أطفال، واستعانت الدراسة بالمنهج الوصفي التحليلي لمناسبته لطبيعتها، وتوصلت الدراسة إلى أن الإبداع الإداري مرتبط إيجابيًّا بالميزة التنافسية، حيث يرفع من شأن الروضة ويجعلها في مصاف الروضات المتطورة التي تساير كل ما هو مستحدث في المجال الإداري.

The current study aimed to identify the administrative creativity requirements of kindergarten principals and its relation to achieve competitive advantage. The researcher used the following tools: Administrative Creativity Questionnaire (Prepared by the researcher), Competitive Advantage Questionnaire (Prepared by the researcher). The sample of the current research consisted of 60 kindergarten principals, and the study used the Descriptive Analytical Approach, because it suits its nature. The study tools were a questionnaire with two axes; the first is Administrative Creativity and the second is Competitive Advantage. The study concluded that Administrative Creativity is positively linked to Competitive Advantage, as it raises the status of the kindergarten and places it in the ranks of advanced kindergartens that keep pace with everything updated in the administrative field.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.