header
Image from OpenLibrary

اتجاهات الجمهور المصري نحوالتطبيقات الإخباريةالجديدة للمواقع الإلكترونية / إعـــداد إيمان محمود عبد السلام عطا؛ إشـراف أ.د. شريف درويش اللبان. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 203ورقة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Egyptian public attitudes towards new news applications for websites [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 070.962
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: استهدفت الدراسة التعرف علي تبني الجمهور المصري للتطبيقاتالإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، والتعرف علي أهم دوافع متابعة الجمهور المصري للتطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، الكشف عن أهم الموضوعات التي يفضل الجمهور المصري متابعتها عند استخدام التطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونيةـ والتعرف علي أكثر التطبيقات الإخبارية التي يستخدمها الجمهور المصري عينة الدراسة للمواقع الإلكترونية، ورصد درجة ثقة الجمهور المصري في التطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، ورصد أوجه العوائق في استخدام الجمهور المصري للتطبيقاتالإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، واعتمدتالدراسةعلىمنهجالمسح، واعتمدت علي عينة قوامها (400) مفردة من الجمهور المصري، وخصلت نتائج الدراسة الي أنه لاتوجدفروقذاتدلالةاحصائيةالمستويالاجتماعي،حولمدياستخدامالجمهورالمصريعينةالدراسةللتطبيقاتالاخباريةللمواقعالالكترونية،حيثأنمستويالمعنويةأكبرمن 0.05 ونستخلصمنهذاأنهناكاتفاقبينالمستويالاجتماعيحولمدياستخدامالجمهورالمصريعينةالدراسةللتطبيقاتالاخباريةللمواقعالالكترونية، وإنالمبحوثينعينةالدراسة (أحيانًا) مايستخدمونالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونية،وهوماأكدهمُعظمعينةالدراسةبموجب (286) مفردة، وانه لاتحتلالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةالمرتبةالأوليلديالجمهورعينةالدراسة،حيثجاءتالموافقةبمايعادل (خمس) المبحوثين، وتحتاجالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةإلىالمزيدمنتسليطالضوء،وتعريفالجمهوربأهميتها،ويُتابعالمحبوثونعينةالدراسةللتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالإلكترونيةيوميًامنساعةإلىأقلمنثلاثساعات،ممايؤكدعلىأنالتطبيقاتالإخباريةلاتستحوذوقتكبيرمنالمبحوثينعينةالدراسة، ويتراجعاعتمادالمبحوثينعينةالدراسةعلىالتطبيقاتالإخباريةالجديدةللمواقعالإلكترونية،معتراجعالوقتالذييقضيهالمبحوثونفيمتابعةالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالإلكترونيةيوميًا،ويعتمدالجمهورعينةالدراسةعلىالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةثلاثمراتأسبوعيًا.Summary: he study aimed to identify the Egyptian public’s adoption of new news applications for websites, identify the most important motivations for the Egyptian public following new news applications for websites, reveal the most important topics that the Egyptian public prefers to follow when using new news applications for websites, and identify the most important news applications used by the public. Egyptian sample study of websites, monitoring the degree of confidence of the Egyptian public in new news applications for websites, and monitoring the obstacles in the Egyptian public’s use of new news applications for websites. The study relied on a survey approach, and relied on a sample of (400) individuals from the Egyptian public, and concluded The results of the study indicate that there are no statistically significant differences at the social level regarding the extent to which the Egyptian public, the study sample, uses news applications for websites, as the level of significance is greater than 0.05. We conclude from this that there is agreement between the social level regarding the extent to which the Egyptian public, the study sample, uses news applications. For websites, and that the study sample respondents (sometimes) use new news applications on websites, which was confirmed by most of the study sample according to (286) items, and that new news applications on websites do not rank first among the study sample population, as approval was equivalent to (Fifth) of the respondents, and the new news applications on websites need to shed more light and inform the public of their importance. The researchers follow the study sample of new news applications on websites daily from one hour to less than three hours, which confirms that news applications do not take up a large amount of time. The study sample respondents, and the study sample respondents’ reliance on new news applications on websites is declining, with a decline in the time the respondents spend following up on new news applications on websites daily, and the study sample population relies on new news applications on websites three times a week.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.15.02.M.Sc.2024.اي.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031642000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.15.02.M.Sc.2023اي.ا أطر معالجة الصحف المصرية للعلاقات المصرية الإفريقية في ظل رئاسة مصر للاتحاد الإفريقي: دراسة تحليلية مقارنة في الفترة من فبراير 2019 حتى فبراير 2020 / Cai01.15.02.M.Sc.2024.اح.ع علاقة تناول المواقع الإخبارية للصحف المصرية للعلاقات المصرية الأمريكية بصورة الولايات المتحدة لدى عينة من الرأي العام : "دراسة تحليلية وميدانية" / Cai01.15.02.M.Sc.2024.ار.م معالجة صفحات المواقع الإخبارية على شبكات التواصل الاجتماعي للأحداث والقضايا الرياضية وعلاقتها باتجاهات خطاب تعليقات القراء نحوها / Remainder of title / Cai01.15.02.M.Sc.2024.اي.ا اتجاهات الجمهور المصري نحوالتطبيقات الإخباريةالجديدة للمواقع الإلكترونية / Remainder of title / Cai01.15.02.M.Sc.2024.ري.ا أخلاقيات النشر على المواقع الإلكترونية المصرية وحساباتها بمواقع التواصل الاجتماعي : دراسة تطبيقية على الموضوعات المنتجة بواسطة صحافة الموبايل) / Cai01.15.02.M.Sc.إس.ت تغطية القضايا العلمية الدولية المُتعلقة بتغير المُناخ بالمواقع الإخبارية العالمية : دراسة للمضمون والأدلة والأبعاد الأخلاقية / Cai01.15.02.Ph.D.1974.فا.ف الفكر الليبرالى فى الصحافة المصرية 1882-1924 /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: اوراق 173-190.

استهدفت الدراسة التعرف علي تبني الجمهور المصري للتطبيقاتالإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، والتعرف علي أهم دوافع متابعة الجمهور المصري للتطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، الكشف عن أهم الموضوعات التي يفضل الجمهور المصري متابعتها عند استخدام التطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونيةـ والتعرف علي أكثر التطبيقات الإخبارية التي يستخدمها الجمهور المصري عينة الدراسة للمواقع الإلكترونية، ورصد درجة ثقة الجمهور المصري في التطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، ورصد أوجه العوائق في استخدام الجمهور المصري للتطبيقاتالإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، واعتمدتالدراسةعلىمنهجالمسح، واعتمدت علي عينة قوامها (400) مفردة من الجمهور المصري، وخصلت نتائج الدراسة الي أنه لاتوجدفروقذاتدلالةاحصائيةالمستويالاجتماعي،حولمدياستخدامالجمهورالمصريعينةالدراسةللتطبيقاتالاخباريةللمواقعالالكترونية،حيثأنمستويالمعنويةأكبرمن 0.05 ونستخلصمنهذاأنهناكاتفاقبينالمستويالاجتماعيحولمدياستخدامالجمهورالمصريعينةالدراسةللتطبيقاتالاخباريةللمواقعالالكترونية، وإنالمبحوثينعينةالدراسة (أحيانًا) مايستخدمونالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونية،وهوماأكدهمُعظمعينةالدراسةبموجب (286) مفردة، وانه لاتحتلالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةالمرتبةالأوليلديالجمهورعينةالدراسة،حيثجاءتالموافقةبمايعادل (خمس) المبحوثين، وتحتاجالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةإلىالمزيدمنتسليطالضوء،وتعريفالجمهوربأهميتها،ويُتابعالمحبوثونعينةالدراسةللتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالإلكترونيةيوميًامنساعةإلىأقلمنثلاثساعات،ممايؤكدعلىأنالتطبيقاتالإخباريةلاتستحوذوقتكبيرمنالمبحوثينعينةالدراسة، ويتراجعاعتمادالمبحوثينعينةالدراسةعلىالتطبيقاتالإخباريةالجديدةللمواقعالإلكترونية،معتراجعالوقتالذييقضيهالمبحوثونفيمتابعةالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالإلكترونيةيوميًا،ويعتمدالجمهورعينةالدراسةعلىالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةثلاثمراتأسبوعيًا.

he study aimed to identify the Egyptian public’s adoption of new news applications for websites, identify the most important motivations for the Egyptian public following new news applications for websites, reveal the most important topics that the Egyptian public prefers to follow when using new news applications for websites, and identify the most important news applications used by the public. Egyptian sample study of websites, monitoring the degree of confidence of the Egyptian public in new news applications for websites, and monitoring the obstacles in the Egyptian public’s use of new news applications for websites. The study relied on a survey approach, and relied on a sample of (400) individuals from the Egyptian public, and concluded The results of the study indicate that there are no statistically significant differences at the social level regarding the extent to which the Egyptian public, the study sample, uses news applications for websites, as the level of significance is greater than 0.05. We conclude from this that there is agreement between the social level regarding the extent to which the Egyptian public, the study sample, uses news applications. For websites, and that the study sample respondents (sometimes) use new news applications on websites, which was confirmed by most of the study sample according to (286) items, and that new news applications on websites do not rank first among the study sample population, as approval was equivalent to (Fifth) of the respondents, and the new news applications on websites need to shed more light and inform the public of their importance. The researchers follow the study sample of new news applications on websites daily from one hour to less than three hours, which confirms that news applications do not take up a large amount of time. The study sample respondents, and the study sample respondents’ reliance on new news applications on websites is declining, with a decline in the time the respondents spend following up on new news applications on websites daily, and the study sample population relies on new news applications on websites three times a week.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.