header
Image from OpenLibrary

(فاعلية برنامج قائم على الرسوم المتحركة لتنمية اللغة الأستقبالية والتعبيرية للأطفال زارعي القوقعة) / [إعداد]هند حمدى عبد الرازق محمد ؛ إشراف أ.د/ نهى محمود الزيات، أ.د/ هند اسماعيل امبابى Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 155 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • “The Effectiveness of Animation to Improve Receptive Language and Expressive Language for Children with Cochlear Implants” [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 649
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: استهدفت الدراسة الحالية التحقق من فاعلية استخدام الرسوم المتحركة لتحسين اللغة الاستقبالية والتعبيرية لدي الأطفال زارعي القوقعة الإلكترونية، وطبقت الدراسة علي عينة من (10) أطفال تتراوح أعمارهم الزمنية بين (5-6) سنوات من الأطفال زارعي القوقعة، وقد اشتملت أدوات الدراسة على مقياس اللغة المعرب إعداد (أحمد أبو حسيبة وأخرون، 2011)، واختبار ستانفورد بنيه للذكاء الصورة الخامسة واتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبي ذى المجموعة الواحدة، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية برنامج الرسوم المتحركة فى تحسين اللغة الاستقبالية والتعبيرية للأطفال زارعي القوقعة وحدوث تأثير إيجابي على لغة الأطفال بأبعادها، ( اللغة الاستقبالية _ اللغة التعبيرية )، إضافة إلي استمرارية فاعلية البرنامج المقترح وأثره الإيجابي في فترة المتابعة بعد شهر من التطبيق البعدى لمقياس اللغة المعرب المستخدم فى الدراسة.Summary: The current study aimed to study the effectiveness of using animation to improve receptive and expressive language in children with electronic cochlear implants. The research sample consisted of (10) children aged 5-6 years of cochlear implant children. The research tools included the Arabic language scale (Ahmed Abu Hasiba et al., 2011), the Stanford Brown test of intelligence, and the fifth image. The researcher used the semi-experimental one-group approach. The results showed in the effectiveness of the animation program in improving receptive language and the expression of children with cochlear implants and the occurrence of a positive impact on the language of children with its dimensions, (receptive language- Expressive language), in addition to the continuity of the effectiveness of the proposed program and its positive impact in the follow-up period after a month of remote application of research tools.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2023.هن.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031790000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 132-146.

استهدفت الدراسة الحالية التحقق من فاعلية استخدام الرسوم المتحركة لتحسين اللغة الاستقبالية والتعبيرية لدي الأطفال زارعي القوقعة الإلكترونية، وطبقت الدراسة علي عينة من (10) أطفال تتراوح أعمارهم الزمنية بين (5-6) سنوات من الأطفال زارعي القوقعة، وقد اشتملت أدوات الدراسة على مقياس اللغة المعرب إعداد (أحمد أبو حسيبة وأخرون، 2011)، واختبار ستانفورد بنيه للذكاء الصورة الخامسة واتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبي ذى المجموعة الواحدة، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية برنامج الرسوم المتحركة فى تحسين اللغة الاستقبالية والتعبيرية للأطفال زارعي القوقعة وحدوث تأثير إيجابي على لغة الأطفال بأبعادها، ( اللغة الاستقبالية _ اللغة التعبيرية )، إضافة إلي استمرارية فاعلية البرنامج المقترح وأثره الإيجابي في فترة المتابعة بعد شهر من التطبيق البعدى لمقياس اللغة المعرب المستخدم فى الدراسة.

The current study aimed to study the effectiveness of using animation to improve receptive and expressive language in children with electronic cochlear implants. The research sample consisted of (10) children aged 5-6 years of cochlear implant children. The research tools included the Arabic language scale (Ahmed Abu Hasiba et al., 2011), the Stanford Brown test of intelligence, and the fifth image. The researcher used the semi-experimental one-group approach. The results showed in the effectiveness of the animation program in improving receptive language and the expression of children with cochlear implants and the occurrence of a positive impact on the language of children with its dimensions, (receptive language- Expressive language), in addition to the continuity of the effectiveness of the proposed program and its positive impact in the follow-up period after a month of remote application of research tools.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.