Design of high efficiency misalignment tolerant wireless power transfer EV charger / by Ahmed Mohamed Mohamed Gebril ; Supervisors Prof. Mohamed Mohamed Fahim Sakr, Prof. Abdelmomen Usama A.Mahgoub.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- / تصميم شاحن لنقل الطاقة اللاسلكية ذو كفاءة عالية وقادر على التعامل مع الانحراف الجانبي لشحن السيارات الكهربائية [Added title page title]
- 623.76
- Issues also as CD.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.13.07.M.Sc.2024.Ah.D (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110090385000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
Bibliography: pages 94-100.
The study addresses concerns hindering the widespread adoption of Wireless Power Transfer Systems (WPTS) despite their potential benefits over conventional conductive systems. It highlights the complexity of control structures and efficiency loss due to misalignment conditions as significant issues. The research introduces a streamlined design approach centered on simplified control methodologies to enhance efficiency, particularly under misalignment scenarios. Emphasizing small signal modeling, the study showcases improved performance across the operational spectrum. The proposed method undergoes thorough analysis, incorporates an Octave model, and validates its efficacy through a functional laboratory prototype. By tackling control complexity and misalignment-related efficiency loss, this study offers a promising solution for enhancing WPTS efficiency and encourages their broader deployment by demonstrating a more practical and efficient design methodology.
الدراسة تتناول المخاوف التي تعيق انتشار أنظمة نقل الطاقة اللاسلكية على الرغم من إمكانياتها المحتملة على أنظمة النقل التقليدية. وتسلط الضوء على تعقيد هياكل التحكم وفقدان الكفاءة بسبب ظروف عدم التوافق كمشكلات رئيسية. تقدم البحث نهج تصميم مبسط يركز على منهجيات التحكم المبسطة لتعزيز الكفاءة، وخاصة تحت سيناريوهات عدم التوافق. من خلال نمذجة الإشارة الصغيرة، يبرز البحث أداء محسن عبر النطاق التشغيلي. يتمثل الأسلوب المقترح في تحليل شامل، ودمج نموذج أوكتاف، والتحقق من فعاليته من خلال نموذج مختبري وظيفي. من خلال التعامل مع تعقيدات التحكم وفقدان الكفاءة المرتبط بعدم التوافق، تقدم هذه الدراسة حلاً واعدًا لتعزيز كفاءة أنظمة نقل الطاقة اللاسلكية وتشجيع نشرها بشكل أوسع من خلال تقديم منهجية تصميم أكثر عملية وكفاءة.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.