فاعليه برنامج ارشادي انتقائي لتحسين التواصل الاجتماعي لدي عينه من الاطفال ذوي اضطراب فرط الحركه و تشتت الانتباهADHD / مقدمه سما حسن سيد محمد: إشراف أ.د سهير كامل احمد، د. اميره محمد عمر. Remainder of title /
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The Effectiveness Of A Selective Counseling Program To Improve Social Communication For A Sample Of Children With Hyperactivity Disorder And Attention Deficit Hyperactivity Disorder [Added title page title]
- 155/370.2
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.Sc.2023.سم.ف. (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031949000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 77-70.
يهدف البحث الحالي الي اعداد برنامج ارشادي انتقائي لتحسين التواصل الاجتماعي لدي اطفال ذوي اضطراب فرط الحركه وتشتت الانتباه، وتكونت عينه البحث من مجموعه واحده تحتوي علي (10) اطفال ذوي اضطراب فرط الحر كه وتشتت الانتباه، وتراوحت أعمارهم ما بين (5-7) سنوات، وقد اشتملت ادوات البحث علي اختبار المصفوفات المتتابعه الملونه (إعداد/جون رافن،تقنين عمادأحمد 2016)، قائمه تشخيص اضطراب فرط الحركه وتشتت الانتباه لطفل الروضه(ADHD) إعداد (سهير كامل- بطرس حافظ،2010)، مقياس التواصل الاجتماعي إعداد (سهير كامل – بطرس حافظ،2013)،برنامج إرشادي انتقائي لتحسين التواصل الاجتماعي لدي اطفال ذوي اضطراب فرط الحركه وتشتت الانتباه (إعداد الباحثه) ، وأسفرت نتائج البحث الي فعاليه البرنامج الإرشادي الانتقائي لتحسين التواصل الاجتماعي لدي عينه من الاطفال ذوي اضطراب فرط الحركه وتشتت الانتباه.
The current research aims to prepare a selective counseling program to improve social communication for children with hyperactivity disorder and attention deficit hyperactivity disorder. The research tools included the colored progressive matrices test (prepared by John Raven, legalizing Emad Ahmed 2016), the checklist for diagnosing hyperactivity disorder and attention deficit hyperactivity disorder for kindergarten children (ADHD) prepared by (Suhair Kamel - Boutros Hafez, 2010), the social communication scale prepared by (Suhair Kamel Boutros Hafez, 2013), a selective counseling program to improve social communication among children with hyperactivity disorder and attention deficit hyperactivity disorder (prepared by the researcher).
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.