Image from OpenLibrary

Correlation between chewing function and feeding behaviors in children with autism / by Shaimaa Hanfy Mahmoud Saied ; Supervisor Prof. Dr. Asmaa Osama Sayed, Prof. Dr. Nagwa Abdel Meguid Mohamed, Dr. Amira Farag Hamed.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 81 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • العلاقة بين وظيفة المضغ وسلوكيات التغذية في أطفال التوحد [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 615.82
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. Summary: Objective: To examine the relation between chewing function and feeding behaviors in children with autism and compare them with their typically peers. Methods: A sample of 57 children (group A 38 children with autism and group B 19 typically developing peers) TD participated in the study. Children with autism recruited from autistic clinic, center of excellence National Research Centre with their parents to make face to face interview , had confirmed diagnosis mild to moderate autism, Their age ranged from 2 to 10 years. Normal children recruited from School Nursery ,Their age ranged from 3 to 6 years. All children had oral feeding. The childhood Autism Rating scale (CARS) was used to assess severity of autism, the Brief Autism Mealtime behavior Inventory(BAMBI) was used to assess if the children with autism have feeding problems or not. In addition, The Behavioral pediatrics feeding assessment scale (BPFAS) was used to assess mealtime behavior feeding problems and the karaduman chewing performance scale(KCPS) was used to assess the chewing performance level. Results: The results showed that there was no correlation between chewing function and feeding behaviors in children with autism, the BAMBI is highly correlated with BPFAS, the CARS had weak positive non–significant correlation with the BAMBI .Comparison of autistic children and their typically developing peers showed significant difference in the term of chewing and non–significant difference in the term of feeding Behaviors in both groups. Conclusion: Children with autism had chewing problems in the form of prolongation of chewing time. On other hand, feeding behaviors problems showed disruptive behavior and selectivity problem .This study may be helpful to the physiotherapist and heath care providers to make appropriate intervention.Summary: الهدف: دراسة العلاقة بين وظيفة المضغ وسلوكيات التغذية لدى الأطفال المصابين بالتوحد ومقارنتهم بأقرانهم الطبيعيين طرق البحث: شارك في الدراسة 57 طفلاً (38 طفلاً مصابًا بالتوحد و19 طفلاً نمطياً)، تم اختيارهم من عيادة التوحد ومركز التميز بالمركز القومي للبحوث برفقة أولياء أمورهم لإجراء مقابلة شخصية. جميع الأطفال لديهم تغذية فموية وتم تشخيص إصابتهم بالتوحد بدرجة خفيفة إلى متوسطة، تتراوح أعمارهم بين 2 و10 سنوات. استُخدم مقياس تصنيف التوحد للأطفال لتقييم شدة التوحد، ومخزون سلوكيات وقت الوجبة لتوحد الأطفال (BAMBI) لتقييم وجود مشاكل التغذية عند الأطفال التوحديين، ومقياس تقييم سلوكيات التغذية للأطفال (BPFAS) لتقييم مشاكل سلوكيات التغذية، ومقياس كارادومان لأداء المضغ لتقييم مستوى أداء المضغ. النتائج: أظهرت النتائج أنه لا يوجد ارتباط مهم بين وظيفة المضغ وسلوكيات التغذية عند الأطفال المصابين بالتوحد، وارتبط مخزون سلوكيات وقت الوجبة لتوحد الأطفال (BAMBI) بدرجة عالية مع مقياس تقييم سلوكيات التغذية للأطفال (BPFAS)، بينما أظهر مقياس تصنيف التوحد للأطفال ارتباطًا إيجابيًا غير مهم مع مخزون سلوكيات وقت الوجبة لتوحد الأطفال (BAMBI). وعند مقارنة مستوى أداء المضغ بين الأطفال المصابين بالتوحد وأقرانهم النمطيين، وجدنا اختلافًا مهمًا في هذا الأمر. لكن عند مقارنة سلوكيات التغذية بين الأطفال المصابين بالتوحد وأقرانهم، لم نجد اختلافًا مهمًا. الخلاصة: يعاني الأطفال المصابون بالتوحد من مشاكل في المضغ مثل إطالة وقت المضغ ولا يمضغون الطعام بشكل صحيح. كما يعاني الأطفال المصابون بالتوحد من مشاكل في سلوكيات التغذية وقت الوجبة مثل السلوك المرفوض والازعاج والانتقائية، وقد تم تحديد وتقييم هذه المشاكل في هذه الدراسة. يساعد هذا الأمر أخصائي العلاج الطبيعي وغيرهم من مقدمي الرعاية الصحية على التدخل المناسب.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.21.06.M.Sc.2024.Sh.C (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091351000

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 63-70.

Objective: To examine the relation between chewing function and feeding behaviors in children with autism and compare them with their typically peers.
Methods: A sample of 57 children (group A 38 children with autism and group B 19 typically developing peers) TD participated in the study. Children with autism recruited from autistic clinic, center of excellence National Research Centre with their parents to make face to face interview , had confirmed diagnosis mild to moderate autism, Their age ranged from 2 to 10 years. Normal children recruited from School Nursery ,Their age ranged from 3 to 6 years. All children had oral feeding. The childhood Autism Rating scale (CARS) was used to assess severity of autism, the Brief Autism Mealtime behavior Inventory(BAMBI) was used to assess if the children with autism have feeding problems or not. In addition, The Behavioral pediatrics feeding assessment scale (BPFAS) was used to assess mealtime behavior feeding problems and the karaduman chewing performance scale(KCPS) was used to assess the chewing performance level.
Results: The results showed that there was no correlation between chewing function and feeding behaviors in children with autism, the BAMBI is highly correlated with BPFAS, the CARS had weak positive non–significant correlation with the BAMBI .Comparison of autistic children and their typically developing peers showed significant difference in the term of chewing and non–significant difference in the term of feeding Behaviors in both groups.
Conclusion: Children with autism had chewing problems in the form of prolongation of chewing time. On other hand, feeding behaviors problems showed disruptive behavior and selectivity problem .This study may be helpful to the physiotherapist and heath care providers to make appropriate intervention.

الهدف: دراسة العلاقة بين وظيفة المضغ وسلوكيات التغذية لدى الأطفال المصابين بالتوحد ومقارنتهم بأقرانهم الطبيعيين
طرق البحث: شارك في الدراسة 57 طفلاً (38 طفلاً مصابًا بالتوحد و19 طفلاً نمطياً)، تم اختيارهم من عيادة التوحد ومركز التميز بالمركز القومي للبحوث برفقة أولياء أمورهم لإجراء مقابلة شخصية. جميع الأطفال لديهم تغذية فموية وتم تشخيص إصابتهم بالتوحد بدرجة خفيفة إلى متوسطة، تتراوح أعمارهم بين 2 و10 سنوات. استُخدم مقياس تصنيف التوحد للأطفال لتقييم شدة التوحد، ومخزون سلوكيات وقت الوجبة لتوحد الأطفال (BAMBI) لتقييم وجود مشاكل التغذية عند الأطفال التوحديين، ومقياس تقييم سلوكيات التغذية للأطفال (BPFAS) لتقييم مشاكل سلوكيات التغذية، ومقياس كارادومان لأداء المضغ لتقييم مستوى أداء المضغ.
النتائج: أظهرت النتائج أنه لا يوجد ارتباط مهم بين وظيفة المضغ وسلوكيات التغذية عند الأطفال المصابين بالتوحد، وارتبط مخزون سلوكيات وقت الوجبة لتوحد الأطفال (BAMBI) بدرجة عالية مع مقياس تقييم سلوكيات التغذية للأطفال (BPFAS)، بينما أظهر مقياس تصنيف التوحد للأطفال ارتباطًا إيجابيًا غير مهم مع مخزون سلوكيات وقت الوجبة لتوحد الأطفال (BAMBI). وعند مقارنة مستوى أداء المضغ بين الأطفال المصابين بالتوحد وأقرانهم النمطيين، وجدنا اختلافًا مهمًا في هذا الأمر. لكن عند مقارنة سلوكيات التغذية بين الأطفال المصابين بالتوحد وأقرانهم، لم نجد اختلافًا مهمًا.
الخلاصة: يعاني الأطفال المصابون بالتوحد من مشاكل في المضغ مثل إطالة وقت المضغ ولا يمضغون الطعام بشكل صحيح. كما يعاني الأطفال المصابون بالتوحد من مشاكل في سلوكيات التغذية وقت الوجبة مثل السلوك المرفوض والازعاج والانتقائية، وقد تم تحديد وتقييم هذه المشاكل في هذه الدراسة. يساعد هذا الأمر أخصائي العلاج الطبيعي وغيرهم من مقدمي الرعاية الصحية على التدخل المناسب.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Gateway Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: info@cl.cu.edu.eg | info@cnul.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
Under the supervision of New Central Library Manager
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
Under the supervision of Cairo National University Library Manager
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cnul.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library