Image from OpenLibrary

Effect of mirror therapy on hand function and bilateral hand use in children with erb's palsy / by Mona Mohamed Ali Ahmed ; Supervisors Prof. Dr. Hebatallah Mohamed Kamal, Prof. Dr. Walaa Abd El-Hakiem Abd El-Nabie.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 82 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • تأثير العلاج بالمرآه علي وظيفه اليد والاستخدام الثنائي لليد عند الأطفال المصابين بالشلل الإربي [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 615.82
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. Summary: Background: Hand function affection commonly represents a more challenging problem that interferes with activities of daily living in children with Erb's palsy. Objectives: To investigate the effect of mirror therapy on hand function and bilateral hand use in children with Erb's palsy. Methods: Thirty children with Erb's palsy ranged age from 5 to 9 years from both sexes were randomly allocated into two groups: control group and study group. Both groups received a designed physical therapy program, in addition, the control group received a designed physical therapy program and program to improve hand function and bilateral hand use on the affected side, while children in the study group received designed physical therapy program and the program that improve the hand function and bilateral hand use did it in front of mirror on the non affected side (mirror therapy). The treatment program was applied for one hour, three times per week for three successive months. Hand function (fine motor precision, fine motor integration , manual dexterity) and bilateral hand use were assessed pre- and post-treatment using the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, (Bot-2). Results: Both groups showed significant improvement in all measured variables post-treatment. The significant improvement after treatment in hand function (fine motor precision, fine motor integration, manual dexterity) and bilateral hand use more than at the study group (p < 0.05). Conclusion: Mirror therapy could be used in the rehabilitation program for children with Erb's palsy to improve hand function and bilateral hand use. Summary: الخلفية: يشكل تأثر وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين مشكله من أكثر المشاكل التي تواجه الأطفال المصابين بملخ الولادة الأربي وتتداخل مع مشاركه الطفل في الحياة اليومية. الهدف: لذلك يهدف هذا البحث الي تقييم تأثير العلاج بالمرآه على وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين عند أطفال ملخ الولادة الإربي الطريقة: تم إجراء هذا البحث على ثلاثين طفلا مصابا بملخ الولادة الإربي تتراوح اعمارهم من خمس سنوات الي تسع سنوات وقد تم تقسيمهم عشوائيا الي مجموعتين متساويتين في العدد (المجموعة الضابطة ومجموعه الدارسة) لقد تلقت المجموعتين برنامج علاج طبيعي مصمم لتحسين وظيفة الذراع بينما تلقت المجموعة الضابطة برنامج مصمم لتحسين وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين بينما تلقت المجموعة الدارسة نفس البرنامج ولكن امام المرآه. تم اجراء برنامج العلاج لمده ساعة واحده ثلاث مرات في الأسبوع لمده ثلاثة أشهر متتالية. وقد تم قياس وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين باستخدام مقياس Bot-2. وقد اخذت هذه القياسات للمجموعتين قبل وبعد تطبيق العلاج. النتائج: اظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالات إحصائية عالية للمجموعتين. عند مقارنه نتائج ما قبل العلاج بنتائج ما بعد العلاج وكانت النتائج هي وجود التحسن في كلتا المجموعتين ولكن مع وجود فروق ذات دلاله إحصائية لصالح مجموعه الدارسة عند مقارنه نتائج ما بعد العلاج للمجموعتين. الاستنتاج: - وقد أظهرت هذه النتائج ان العلاج باستخدام المرآه له تأثير ايجابي على وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليد لدي الاطفال المصابين بملخ الولادة الإربي.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.21.06.M.Sc.2024.Mo.E (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091392000

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 67-74.

Background: Hand function affection commonly represents a more challenging problem that interferes with activities of daily living in children with Erb's palsy. Objectives: To investigate the effect of mirror therapy on hand function and bilateral hand use in children with Erb's palsy. Methods: Thirty children with Erb's palsy ranged age from 5 to 9 years from both sexes were randomly allocated into two groups: control group and study group. Both groups received a designed physical therapy program, in addition, the control group received a designed physical therapy program and program to improve hand function and bilateral hand use on the affected side, while children in the study group received designed physical therapy program and the program that improve the hand function and bilateral hand use did it in front of mirror on the non affected side (mirror therapy). The treatment program was applied for one hour, three times per week for three successive months. Hand function (fine motor precision, fine motor integration , manual dexterity) and bilateral hand use were assessed pre- and post-treatment using the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, (Bot-2). Results: Both groups showed significant improvement in all measured variables post-treatment. The significant improvement after treatment in hand function (fine motor precision, fine motor integration, manual dexterity) and bilateral hand use more than at the study group (p < 0.05). Conclusion: Mirror therapy could be used in the rehabilitation program for children with Erb's palsy to improve hand function and bilateral hand use.

الخلفية: يشكل تأثر وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين مشكله من أكثر المشاكل التي تواجه الأطفال المصابين بملخ الولادة الأربي وتتداخل مع مشاركه الطفل في الحياة اليومية. الهدف: لذلك يهدف هذا البحث الي تقييم تأثير العلاج بالمرآه على وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين عند أطفال ملخ الولادة الإربي الطريقة: تم إجراء هذا البحث على ثلاثين طفلا مصابا بملخ الولادة الإربي تتراوح اعمارهم من خمس سنوات الي تسع سنوات وقد تم تقسيمهم عشوائيا الي مجموعتين متساويتين في العدد (المجموعة الضابطة ومجموعه الدارسة)
لقد تلقت المجموعتين برنامج علاج طبيعي مصمم لتحسين وظيفة الذراع بينما تلقت المجموعة الضابطة برنامج مصمم لتحسين وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين بينما تلقت المجموعة الدارسة نفس البرنامج ولكن امام المرآه. تم اجراء برنامج العلاج لمده ساعة واحده ثلاث مرات في الأسبوع لمده ثلاثة أشهر متتالية. وقد تم قياس وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليدين باستخدام مقياس Bot-2. وقد اخذت هذه القياسات للمجموعتين قبل وبعد تطبيق العلاج.
النتائج: اظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالات إحصائية عالية للمجموعتين.
عند مقارنه نتائج ما قبل العلاج بنتائج ما بعد العلاج وكانت النتائج هي وجود التحسن في كلتا المجموعتين ولكن مع وجود فروق ذات دلاله إحصائية لصالح مجموعه الدارسة عند مقارنه نتائج ما بعد العلاج للمجموعتين.
الاستنتاج: - وقد أظهرت هذه النتائج ان العلاج باستخدام المرآه له تأثير ايجابي على وظيفة اليد والاستخدام الثنائي لليد لدي الاطفال المصابين بملخ الولادة الإربي.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Gateway Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: info@cl.cu.edu.eg | info@cnul.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
Under the supervision of New Central Library Manager
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
Under the supervision of Cairo National University Library Manager
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cnul.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library