إستراتيجية مقترحة قائمة على نموذج (Kerr Model) لتنمية مهارات التحدث لمتعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرهافى المستوى المتوسط / إعداد الباحثة جهاد محمود طه الزيات؛ إشــــراف أ.د صابر عبدالمنعم محمد عبدالنبي، د. سامية سامي محمد خليف.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 196 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- Proposed strategy based on kerr's model for developing speaking skills for non-native arabic language learners at the intermediate level [Added title page title]
- 370.117
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.01.M.Sc.2024.جه.إ (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032500000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 89-94.
هدف البحث تنمية مهارات التحدث لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط، وذلك من خلال اقتراح إستراتيجية قائمة على نموذج كير، ولتحقيق هذا الهدف قامت الباحثة باستخدام المنهج الوصفي والمنهج التجريبي، وقد قامت الباحثة بإعداد قائمة بمهارات التحدث المناسبة لدى متعلم اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط، وتم إعداد اختبار التحدث لقياس هذه المهارات، وتم التأكد من صدقه وثباته، وتم تطبيقه على (مجموعة البحث) تطبيقًا قبليًا وبعديًا، كما تم إعداد إستراتيجية مقترحة قائمة على نموذج كير لتنمية مهارات التحدث لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط، ودليل المعلم وفق هذه الإستراتيجية، وقد تكونت مجموعة البحث من إحدى عشرة طالبة، من متعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط الثاني وتم التدريس لهن باستخدام الإستراتيجية المقترحة، وأوصت باستخدام الاستراتيجيات المقترحة القائمة على نموذج كير لتنمية مهارات التحدث لمتعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط.
This research aims to develop the speaking skills of non-native Arabic learners at the intermediate level through a proposed strategy based on Kerr's model. To this end, the researcher has used the descriptive and quasi-experimental approaches, and prepared a list of appropriate speaking skills for non-native Arabic learners at the intermediate level. The speaking test has been prepared to measure such skills, whose validity and reliability were confirmed and post-applied and pre-applied to the research group. Moreover, A proposed strategy based on Kerr's model was developed to develop speaking skills among non-native Arabic learners at the intermediate level, and a teacher's guide was prepared according to such strategy. The research sample included 11 female students randomly selected from the non-native Arabic learners at the second intermediate level. They were taught, as a research group, using the proposed strategy. The researcher has concluded that the speaking skills, at the second intermediate level among female students, were poor. Therefore, she recommended to use the proposed strategies based on Kerr's model to develop speaking skills among non-native Arabic learners at the intermediate level.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.