تطوير الأداء الإداري لمدارس التعليم العام بدولة الكويت في ضوء مدخل إدارة التغيير رؤية مستقبلية
Developing the administrative performance of public education schools in the State of Kuwait in light of the change management approach: a future vision
اعداد أحمد عبد السلام أحمد عبد السلام؛ اشراف ا.د. نجوى يوسف، ا.د. جمال الدين فاروق جعفر عبدالحكيم.
- 1 مج ( ترقيم متنوع) ايضاحيات؛ 25سم CD.
أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات. 192-205.
هدفت الدراسة الحالية إلى تعرف تطوير تعرف تطوير الأداء الإداري لمدارس التعليم العام بدولة الكويت في ضوء مدخل إدارة التغيير رؤية مستقبلية، والأداء الإداري وأهم متطلباته، ومفهوم إدارة التغيير وأهم الاستراتيجيات المتبعة لتحقيقها، وواقع إدارة التغيير بالمدرسة الثانوية في دولة الكويت, والرؤية المستقبلية لتطوير الأداء الإداري بالمدرسة الثانوية في ضوء مدخل إدارة التغيير بدولة الكويت، و اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي الذي يهتم برصد الواقع ووصف الظاهرة كما تحدث في الواقع الفعلي لها. This study aimed to Developing the Administrative Performance of Public Education Schools in the State of Kuwait in the Light of the Change Management Approach, a Future Vision. The importance of the study lies in the fact that it deals a very important topic, which is administrative performance and ways to develop it in the light of the principals of change management, because of its role in improving and developing leadership accordance with contemporary administrative trends, especially in the light of current changes that impose the inevitability of professional development for individuals on an ongoing basis. the concept of change management and the most important strategies used to achieve it. the reality of change management in secondary school in the State of Kuwait
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
التطوير الإداري--الكويت.
مدارس التعليم العام تطوير الأداء الإداري دولة الكويت