TY - BOOK AU - Abdalrahman hassan hamdi alfarra, AU - Mohammed Nabil Ghonaim TI - Happiness and public spaces : : the case study of souk al-qattanin in jerusalem / U1 - 711.5522095691 21 PY - 2022/// KW - Traditional markets KW - Jerusalem - Palestine KW - Happiness KW - Leisure KW - Public space KW - Souk KW - Bazaar N1 - Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2022.; Bibliography: pages 112-119.; Issues also as CD N2 - XVII Abstract The subject of happiness has been the interest of many studies since the last century. This goes further than the importance of the term itself to the uncountable psychological, social, economic, and cultural benefits of being “Happy” or leading a “Happy life”. Researchers in various fields, specifically those in the field of the built environment, proved that the environment has a considerable impact on people’s life. This is why it was necessary to consider how to design places that can affect people positively. Public places often have the capacity to answer some of the fundamental human needs and can be contributors to the happiness, well-being, and improvement of quality of life of modern societies especially if they possess significant historical and cultural background like traditional souks. The main aim of this research is to prove that traditional souks could be contributors to people’s happiness through their physical and non-physical elements. To fulfill this, aim the model of “happiness in the public place” was used as a reference to evaluate whether happiness’ aspects are found in the souk and how they are placed on the model. This study broadens the knowledge of the concept of Happiness and leisure in traditional Souks which could provide a helpful guideline for the organizations, governments, and policy makers for the management and future development of similar traditional public places; كان موضوع السعادة محل اهتمام العديد من الدراسات منذ القرن الماضي. هذا يذهب أبعد من أهمية المصطلح نفسه للفوائد النفسية والاجتماعية والاقتصادية والثقافية التي لا تعد ولا تحصى من كونك "سعيدا" أو تعيش "حياة سعيدة". أثبت الباحثون في مختلف المجالات ، وتحديدا تلك الموجودة في مجال البيئة المبنية ، أن البيئة لها تأثير كبير على حياة الناس. هذا هو السبب في أنه كان من الضروري النظر في كيفية تصميم الأماكن التي يمكن أن تؤثر على الناس بشكل إيجابي. غالبا ما تتمتع الأماكن العامة بالقدرة على تلبية بعض الاحتياجات الإنسانية الأساسية ويمكن أن تكون مساهمين في السعادة والرفاهية وتحسين نوعية الحياة في المجتمعات الحديثة خاصة إذا كانت تمتلك خلفية تاريخية وثقافية كبيرة مثل الأسواق التقليدية. الهدف الرئيسي من هذا البحث هو إثبات أن الأسواق التقليدية يمكن أن تكون مساهمة في سعادة المستخدمين من خلال عناصرها المادية وغير المادية. ولتحقيق ذلك، تم استخدام نموذج "السعادة في الأماكن العامة" كمرجع لتقييم ما إذا كانت جوانب السعادة موجودة في السوق وكيفية وضعها على النموذج. توسع هذه الدراسة المعرفة بمفهوم السعادة والترفيه في الأسواق التقليدية التي يمكن أن توفر مبادئ توجيهية مفيدة للمنظمات والحكومات وصانعي السياسات لإدارة وتطوير الأماكن العامة التقليدية المماثلة في المستقبل ER -