TY - BOOK AU - Noha Abdelhamied Ibrahim, AU - Awatef Ali Sheir AU - AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly TI - A Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers / U1 - 378.125 PY - 2023/// KW - Curriculum and Instruction KW - qrmak KW - Willingness to communicate KW - oral performance skills KW - Project-based learning N1 - Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023; Bibliography: pages 95-100.; Issued also as CD N2 - The current study aimed at investigating the effect of project-based learning program to develop oral performance skills and willingness to communicate (WTC) for EFL Pre-service Teachers. It attempted to explore learners‟ actual WTC behavior and factors that influence their WTC. The data was collected from 30 freshman EFL pre-service teachers at Faculty of Education, Fayoum University. Four instruments were used: IELTS speaking tests, questionnaires, semi-structured interviews and classroom observations. The results showed that there were statistically significant differences between pre- and post- administrations of the treatment group in IELTS speaking test and WTC in favor of the post-test. Moreover, the results indicated that there was a divergence between self-report WTC and WTC behavior in a whole classroom setting due to number of factors. Hence, the study recommends that project-based learning should be part of teacher training program to develop prospective teachers‟ speaking skills and enhance their WTC; تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. تم تجميع البيانات من 30 طالب من السنة الأولى لكلية التربية جامعة الفيوم. وتم استخدام استبيانات ايلتس للتحدث استبيانات لقياس إدارة التواصل مقابلات وملاحظات صفية، وقد أظهرت النتائج أن هناك فروق دالة احصائيا قبل وبعد البرنامج لصالح المجموعة التجريبية ، وقد أشارت النتائج أن هناك اختلاف بين الاستبيان الخاص بإدارة التواصل وبين السلوك الفعلي له داخل الفصل نتيجة العديد من العوامل وقد أوصت الدراسة بتبني التعليم القائم على المشروعات لكي يصبح جزء من البرنامج التدريبي لتطوير مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلبة المعلمين. يهدف البحث الحالي إلى: تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. أدوات البحث: 1-اختبار ايلتس للتحدث IELTS 2-استبيان لقياس إدارة التواصل 3- مقابلات 4- ملاحظات صفية عينة البحث: 30 طالب من الفرقة الأولى كلية التربية جامعة الفيوم ER -