تطوير إدارة التعليم الجامعي بدولة الكويت في ضوء متطلبات أنماط التعليم المستجدة /
Development of University Education Management in Kuwait in light of the requirements of new education patterns
اعداد تهاني نايف بندر قنوان المطيري؛ اشراف ا.د.نجوى يوسف جمال الدين، د.عبير أحمد على كاعوه .
- 302صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 242-269.
تهدف الدراسة الحالية إلى وضع تصور مقترح لتطوير إدارة التعليم الجامعي بدولة الكويت في ضوء متطلبات أنماط التعليم المستجده، وبيان الإطار الفكري لأنماط التعليم المستجده، وعرض بعض الخبرات العربية والعالمية في أنماط التعليم المستجده، وتوضيح الإطار الفلسفي لإدارة التعليم الجامعي بدولة الكويت، ورصد واقع أنماط التعليم المستجدة وأهم المشكلات التي تواجهه من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية في جامعة الكويت في ضوء أنماط التعليم المستجدة. The current study aims to develop a proposed vision for the development of the university education administration in the State of Kuwait in the light of the requirements of the emerging education patterns. Clarifying the intellectual framework for the emerging education patterns. Review some Arab and international experiences in the emerging education patterns. Clarifying the philosophical framework for the administration of university education in the State of Kuwait. Monitor the reality of the educational patterns. Explain new developments and the most important problems facing it from the point of view of the State of Kuwait in light of the emerging education patterns.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
التعليم الجامعي --طرق التدريس--الكويت
تطوير إدارة التعليم الجامعي متطلبات أنماط التعليم المستجدة دولة الكويت