Waleed Ahmed Abdel-Azeem Ahmed Mubarak,

Measuring effect of applying digital transformation on the banks customers satisfaction / /أثر تطبيق التحول الرقمي على رضا عملاء البنوك by Waleed Ahmed Abdel-Azeem Ahmed Mubarak ; Supervision of Prof. Dr. Mohamed Naguib Abdel-Fattah , Prof. Dr. Ashraf Kamal Abbass - 118 Leaves : illustrations ; 30 cm. + CD.

Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 110-111.

The Digital Transformation has an important role in the Financial Industry in the recent years especially in the Banking Sector and for reaching to the satisfaction of Bank’s Customers through raising the efficiency of banks' performance, attracting investments, Measuring Effect of Applying digital transformation in banks in raising the efficiency of banks' Performance, to enhance the Competitive Advantage, and to identify how Digital Transformation is possible in attracting investments to banks, and achieving the Status Financial Stable, therefore reaching to Customer Satisfaction.
The Theoretical Framework of the Research was determined based on References and University Studies related to the Current Study and after defining the Problem and its variables, Limit, and Hypotheses (2 Main Hypotheses and 7 Sub- Hypotheses), the researcher conducted a field study within QNBAA to find out the factors causing these problems and identify a community and the study sample, through conducting several studies on the bank’s activities (Subject of The Study) to find out the obstacles and challenges for Applying Digital Transformation in the bank and work to remove them and reaching the most important goal of its application, which is the satisfaction of the bank’s customers.
The objectives of the study to be achieved, the researcher analyzed the factors causing problems that hinder the Application of Digital Transformation in banks, and to implement this, the researcher collected data and surveyed customers' opinions in the bank on the digital products applied in the bank and their satisfaction with them. The researcher also identified the most influential factors in these problems and according to the results of these the stages of data collection and customer opinion survey, the researcher substantiated the hypotheses of the study and made a plan to find out the application of digital transformation in its products in banks. كان للتحول الرقمي دور مهم في الصناعة المالية في السنوات الأخيرة خاصة في القطاع المصرفي والوصول إلى إرضاء عملاء البنك من خلال رفع كفاءة أداء البنوك ، وجذب الاستثمارات ، وقياس أثر تطبيق التحول الرقمي في البنوك في رفع كفاءة أداء البنوك ، لتعزيز الميزة التنافسية ، وتحديد مدى إمكانية التحول الرقمي في جذب الاستثمارات للبنوك ، وتحقيق الاستقرار المالي ، وبالتالي الوصول إلى رضا العملاء.

وتم تحديد الإطار النظري للدراسة بالاعتماد على المراجع والدراسات الجامعية ذات الصلة بالموضوع وبعد أن تم تحديد المشكلة ومتغيراتها وحدودها وفروضها عدد (2 فروض رئيسية وعدد 7 فروض فرعية) ، قام الباحث باجراء دراسة ميدانية داخل بنك قطر الوطني الأهلي للوقوف على العوامل المسببة لهذه المشاكل وتحديد مجتمع وعينة الدراسة وذلك من خلال اجراء عدة دراسات على أنشطة البنك (موضوع الدراسة) للوقوف على العوائق والتحديات على تطبيق التحول الرقمي في البنك والعمل على ازالتها والوصول الى الهدف الأهم من تطبيقه وهو رضا عملاء البنك.

ولتحقيق اهداف الدراسة قام الباحث بتحليل العوامل المسببة للمشاكل التي تعوق تطبيق التحول الرقمي في البنوك ولتنفيذ ذلك قام الباحث بتجميع البيانات واستطلاع رأي العملاء في البنك على المنتجات الرقمية المطبقة في البنك ومدى رضاهم عنها ، كما قام الباحث بتحديد أكثر العوامل تأثيرا في هذه المشاكل وطبقا لنتائج هذه المراحل من تجميع البيانات واستطلاع رأي العملاء ، قام الباحث باثبات فروض الدراسة وعمل خطة للوقوف على تطبيق التحول الرقمي بمنتجاتها في البنوك




Text in English and abstract in Arabic & English.


Risk Management

Digital Transformation Qatar National Bank Al-Ahli Banks Customers Satisfaction Digital Products

658.405