TY - BOOK AU - Ammar Abd-Elhamed Shehata Alshamy, AU - Fatema Ashour TI - Recycling Of Used Lubricating Oils / U1 - 665.5385 PY - 2023/// KW - Lubricating oils ‪Recycling KW - qrmak KW - Dehydration Unit KW - Thin Film Evaporator KW - Short Path Evaporator KW - Vacuum Pressure KW - Light Oil N1 - Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.; Bibliography: pages 61-62.; Issued also as CD N2 - Lubrication not only reduces friction and corrosion between moving surfaces, it also removes heat, keeps the device clean and prevents corrosion. Used lubricating oils cost millions of dollars to manufacture and represent a highly contaminated substance when disposed of it. If discharged on land or water or even burned as low-grade fuel, these problems can cause serious pollution problems as they release harmful metals and other contaminants into the environment. Recycling of used lubricating oil occurs by different processes but in this thesis will focus on KTI process. This technology is provided dehydration unit, thin film evaporator, short path evaporator. Dehydration unit to remove water from used oils, thin film evaporator collecting light lube oil. The last unit is short path evaporator to separate heavy oils and bitumen. KTI process produce oils with high quality and production rate. The study is offering four Scenarios (1, 2, 3 and 4) to achieve best condition for the used oil recycling plant. Two main different results found by Scenarios 1, 2 and 3. The Scenario 1 percentage of light lube oil increase but flash point of it decrease. Then the Scenario 2 made a change in the percentage and viscosity of light and heavy oil. Also when the Scenario 3 applied the result of it the percentage and viscosity of heavy oil and bitumen became not conforming to specification. Finally: the Scenario 4 (The Combined Scenario) is highly recommended as it is achieving all objectives of thesis, increasing the production of light and heavy oil with 2000 Kg/hr and generating it in the specification near to the ideal phase; لا يقلل التشحيم من الاحتكاك والتآكل بين الأسطح المتحركة فحسب , بل يزيل أيضًا الحرارة ويحافظ على الجهاز نظيفًا ويمنع التآكل. تكلف زيوت التشحيم المستعملة ملايين الدولارات لتصنيعها وتمثل مادة شديدة التلوث عند التخلص منها. إذا تم تفريغها على الأرض أو الماء أو حتى حرقها كوقود منخفض الجودة , يمكن أن تسبب هذه المشاكل مشاكل تلوث خطيرة لأنها تطلق معادن ضارة وملوثات أخرى في البيئة.. تتم إعادة تدوير زيت التشحيم المستخدم من خلال عمليات مختلفة ولكن في هذه الأطروحة. يتم سوف نركزعلى عملية تكنولوجيا الحركة الدولية توفر هذه التقنية وحدة تجفيف , مبخر غشاء رقيق , مبخر مسار قصير. وحدة تجفيف لإزالة الماء من الزيوت المستعملة , مبخر ذو غشاء رقيق يجمع زيت التشحيم الخفيف. الوحدة الأخيرة هي مبخر قصير المسار لفصل الزيوت الثقيلة. تنتج عملية تكنولوجيا الحركه الدوليه زيوت بجودة ومعدل إنتاج عالي. تقدم الدراسة أربع تجارب (1 و 2 و 3 و 4) لتحقيق أفضل حالة لمصنع إعادة تدويرالزيوت المستعملة. تم العثور على نتيجتين رئيسيتين مختلفتين في التجارب 1 و 2 و 3. زادت النسبة المئوية للتجربة 1 من زيت التشحيم الخفيف لكن نقطة وميضها تنخفض. ثم قامت التجربة 2 بإجراء تغيير في النسبة المئوية واللزوجة للزيت الخفيف والثقيل. أيضًا عندما طبقت التجربة 3 نتج عنها ان أصبحت النسبة المئوية واللزوجة للزيت الثقيل والبيتومين غير مطابقة للمواصفات.. أخيرًا: يوصى بشدة بإجراء التجربة 4 (التجربة المدمجة) حيث إنها تحقق جميع أهداف الرسالة , وزيادة إنتاج الزيت الخفيف والثقيل بمقدار 2000 كجم / ساعة وتوليدها في المواصفات القريبة من المرحلة المثالية ER -