TY - BOOK AU - Ahmed Mohamed Ali Bassuni, AU - Gamal Sayed Abdel Aziz AU - Ola Tarek El-Sayed TI - The impact of social media content marketing on citizens’ trust: the mediating roles of government’s brand association, and transparency during (covid-19) pandemic in Egypt / U1 - 343.084 PY - 2023/// KW - marketing KW - qrmak KW - Web KW - Social Media KW - Social Networking Sites KW - Facebook KW - Social Media Marketing KW - Social Media Content Marketing KW - Marketing KW - Government’s Brand Association KW - Transparency N1 - Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023; Bibliography: pages 168-208; Issues also as CD N2 - Purpose – is to develop and test an empirical based model that focuses on the relationship of using social media content marketing in government on the citizens’ trust in government. It specifically investigates the mediating roles of government’s brand association and transparency in mediating the relationship between the use of social media content marketing in government and the citizens’ trust. Design/Methodology/Approach – is mixed research design contains a descriptive cross-sectional quantitative questionnaire and content analysis. Using “unrestricted self-selected survey”, online web-based questionnaire using google forms distributed randomly to Egyptian citizen aged 18 year and above. The items derived from multiple literature sources and self-developed. Seven-point Likert scale used. PCA, EFA and CFA with SEM using IBM® SPSS® AMOS® employed. In addition, Content analysis conducted on the posts of the Egyptian cabinet’s Facebook page. Using quantitative and qualitative methods to measure and understand the content. Findings – All hypotheses supported and highlighted the crucial roles of social media content marketing, brand association, and transparency on citizens’ trust. In addition, there are partial mediation roles of brand association and transparency. The content analysis draws a profile of majority of the content as long, difficult, very frequent and complex while the profile of respondents’ preferences is very different. Research Implications – provide a comprehensive insight into the success factors of social media content marketing. The critical success factors draw a modal of actions considering many dimensions into many phases starting from planning to outcome. Identifying them will help policy makers in formulating their policies considering marketing perspective inside. Research limitations/Future Research – Due to time and resources limitations, the content analysis needs to expand for deep investigation. In addition, more factors explain the relationship between social media content marketing and citizens’ trust are not covered by the study. These limitations provide great opportunities for future research. Moreover, investigating motives, and why majority of social media audience select default old "like" reaction? In addition, doing sentiment analysis for the content’s comments. Originality/value – come from focusing on how effective implementation of social media content marketing by government could promote government’s brand association and transparency towards citizens’ trust, which is great topic in marketing that had scarce studies that cover it especially in Egypt and governmental sector. Paper type: DBA Thesis Research; الغرض - هو تطوير واختبار نموذج قائم على التجربة يركز على علاقة استخدام تسويق محتوى الوسائط الاجتماعية في الحكومة على ثقة المواطنين. إنه يبحث على وجه التحديد في الأدوار الوسيطة لارتباط العلامة الحكومية والشفافية في التوسط في العلاقة بين استخدام تسويق محتوى الوسائط الاجتماعية في الحكومة وثقة المواطنين. التصميم / المنهجية / المنهج - هو تصميم بحثي مختلط يحتوي على استبيان كمي وصفي مقطعي، وتحليل للمحتوى كجزء نوعي. باستخدام "استطلاع غير مقيد تم اختياره ذاتيًا"، تم توزيع الاستبيان عبر الإنترنت باستخدام نماذج جوجل عشوائيًا على المواطنين المصريين البالغين من العمر 18 عامًا فأكثر. بنود وعناصر الاستبيان مشتقة من مصادر أدبية متعددة وبعضها مطور ذاتيا من الباحث. تم استخدام مقياس لكرت المكون من سبع نقاط. تم استخدام تحليل المكونات الرئيسية (PCA)، التحليل العاملي الاستكشافي (EFA)، التحليل العاملي التوكيدي (CFA)، مع نموذج المعادلة الهيكلية (SEM) من خلال IBM® SPSS® و®AMOS. بالإضافة إلى تحليل المحتوى (Content Analysis) الذي تم إجراؤه على منشورات صفحة الفيس بوك التابعة لمجلس الوزراء المصري. تم استخدام الأساليب الكمية والنوعية لقياس وفهم المحتوى. النتائج - دعمت جميع الفرضيات وسلطت الضوء على الأدوار الحاسمة لتسويق محتوى وسائل التواصل الاجتماعي، وارتباط العلامة الحكومية، والشفافية على ثقة المواطنين. بالإضافة إلى ذلك، هناك أدوار وساطة جزئية لارتباط العلامة الحكومية والشفافية. رسم تحليل المحتوى تصوراً لغالبية المحتوى على أنه طويل وصعب ومتكرر ومعقد في حين أن تفضيلات المستجيبين مختلفة تمامًا عما يتم نشره من محتوي. تداعيات البحث - تقديم نظرة شاملة حول عوامل نجاح تسويق محتوى وسائل التواصل الاجتماعي. ترسم عوامل النجاح الحاسمة نمطًا من الإجراءات يأخذ في الاعتبار العديد من الأبعاد في العديد من المراحل بدءًا من التخطيط إلى النتيجة. تساعد تلك الإجراءات، صانعي السياسات في صياغة سياساتهم مع مراعاة منظور التسويق. قيود البحث / البحث المستقبلي - نظرًا لقيود الوقت والموارد، يحتاج تحليل المحتوى إلى التوسع لإجراء تحقيق عميق. بالإضافة إلى ذلك، فهناك المزيد من العوامل التي تفسر العلاقة بين تسويق محتوى وسائل التواصل الاجتماعي وثقة المواطنين لم تغطيها الدراسة. توفر هذه القيود فرصًا كبيرة للبحث في المستقبل. علاوة على ذلك، التحقيق في الدوافع، لماذا يختار غالبية جمهور وسائل التواصل الاجتماعي ردود الفعل القديمة الافتراضية "إعجاب"؟ والقيام بتحليل المشاعر لتعليقات المحتوى. الأصالة / القيمة - تأتي من التركيز على مدى فعالية التنفيذ الفعال لتسويق محتوى وسائل التواصل الاجتماعي من قبل الحكومة في تعزيز ارتباط العلامة الحكومية والشفافية تجاه ثقة المواطنين، وهو موضوع رائع في مجال التسويق حيث هناك عدد قليل من الدراسات التي تغطيه خاصة في مصر والقطاع الحكومي ER -