TY - BOOK AU - Omar Wasfy Mohamed Safi-Eldeen Mohamed, AU - Nehad M.Eweda AU - Mennat-Allah El-Husseiny TI - Entrepreneurship in architectural education: Analytical study on the integration of entrepreneurship into architectural educational curricula / U1 - 720 PY - 2023/// KW - Architecture KW - qrmak KW - Architecture education KW - Entrepreneurship KW - Digital technology KW - Design Attitude KW - Trans-disciplinarity N1 - Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.; Bibliography: pages 159-167.; Issues also as CD N2 - This research explores a novel learning model, catalyzed by significant entrepreneurial developments in architectural design. It presents an entrepreneurial shift, revolutionizing thinking, values, and design processes. Integrating entrepreneurship introduces cutting-edge design techniques, combining human ingenuity with computational methods for unprecedented outcomes. This paradigm shift enhances entrepreneurial self-efficacy, attitude, and mindset, positively impacting the overall entrepreneurial education approach. By assimilating managerial and technical skills, this new model embraces the future of the algorithmic form, where human intuition meets computational prowess, shaping a more dynamic and innovative architectural education; يُسلّط البحث الضوء على أهمية دمج ريادة الأعمال في مناهج الهندسة المعمارية، مما يُمثّل تحولًا رياديًا في التفكير والقيم وعمليات التصميم. يزود هذا الدمج بمهارات وتقنيات تصميم متقدمة، حيث يجمع الإبداع البشري مع الحوسبة لتحقيق نتائج قابلة للتسويق والتطوير. يُعزّز هذا التحول الريادي من فعالية الريادة الذاتية والمواقف والرؤية الريادية، مما يؤثر إيجابيًا على التعليم الريادي. يُدمج هذا النموذج مهارات الإدارة والتكنولوجيا، مما يجعل التعليم المعماري أكثر ديناميكية وابتكارًا. يُظهر البحث أهمية تطبيق مبادئ ريادة الأعمال في التعليم المعماري، مما يسهم في تطوير قدرات الطلاب وتعزيز التفكير الريادي. تشير النتائج إلى تأثير إيجابي للتعليم المعماري الريادي على سلوك الطلاب وكفاءتهم الذاتية، وتوضح البيانات العلاقة بين المشاركة في برامج ريادة الأعمال وزيادة المواقف والفعالية الشخصية. المقابلات تُظهر أيضًا أن فعالية البرنامج تعتمد على هيكل البرنامج ومشاركة الطلاب في صناعة المنتج المعماري. هذه النتائج تُعدّ مصدرًا قيمًا للأكاديميين وصانعي السياسات الذين يسعون لتطوير برامج تعليمية فعّالة في مجال ريادة الأعمال لطلاب الهندسة المعمارية. ER -