TY - BOOK AU - Radwa Ahmed Youssef Manie, AU - Dalia Abdallah AU - Hayat Badr TI - The impact of using artificial intelligence techniques in digital marketing on audience response U1 - 659 PY - 2023/// KW - Public Relations & Advertising KW - qrmak KW - Artificial intelligence KW - AI Techniques KW - Digital marketing KW - Audience response KW - TRAM model N1 - Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.; Bibliography: pages 183-190.; Issues also as CD N2 - This research study explores the impact of personality traits, including Optimism, Innovation, Security, and demographic traits, on the youth's perception of Artificial Intelligence (AI) techniques. The study focuses on four AI techniques: Augmented reality, Chat-bots, Custom audience list, and targeted advertising techniques. It investigates how these techniques influence youth's attitude and, subsequently, their response in terms of research and information gathering, evaluation of alternatives, interaction, intentional behavior, and purchasing behavior. The research framework is built upon the Technology Readiness and Acceptance Model (TRAM), that was meticulously adapted and developed with the research variables in order to establish a profound connection that represents the ever-evolving realm of AI in marketing within the research study. The main results of the study indicate that the audience response is influenced by various factors, including individual differences, personality traits, and audience perception. Among the AI techniques, the audience responds most positively to augmented reality and targeted advertising; Chatbots and custom audience lists are considered secondary techniques with slightly lower potential to elicit positive responses, but they still show a positive and significant relationship with the audience's perception and response; تسعى هذه الدراسة إلى التعرف على تأثير استخدام تقنيات الذكاء الاصطناعي المختلفة (الواقع المعزز- روبوتات المحادثة- الإعلانات الموجهة- تحليل البيانات) في الإعلان الرقمي على الاستجابة الشرائية للجمهور للرسالة الإعلانية، وكذلك الكشف عن تأثير مدركات الجمهور نحو هذه التقنيات من حيث: سهولة الاستخدام، والمنفعة المدركة، والمتعة المدركة، وقيمة السعر على الاتجاه نحو هذه التقنيات، ثم بحث تأثير هذه الاتجاهات على البحث و جمع المعلومات، تقييم البدائل، التفاعل ، والنية الشرائية والسلوك الشرائي. كما تسعى هذه الدراسة إلى بحث مدى اختلاف استجابات الجمهور نحو هذه التقنيات باختلاف خصائصهم الديموغرافية، بالإضافة إلى التعرف على أكثر التقنيات المستخدمة من جانب الجمهور المستهدف. يعتمد إطار البحث على نموذج الاستعداد والقبول التكنولوجي (TRAM)، الذي تم تكييفه وتطويره بدقة مع متغيرات الدراسة من أجل إنشاء اتصال عميق يمثل عالم الذكاء الاصطناعي المتطور في مجال التسويق الرقمي ضمن الدراسة البحثية.وتشير النتائج الرئيسية للدراسة إلى أن استجابة الجمهور تتأثر بعوامل مختلفة، بما في ذلك الفروق الفردية، والسمات الشخصية، وإدراك الجمهور. ومن بين تقنيات الذكاء الاصطناعي، يستجيب الجمهور بشكل أكثر إيجابية للواقع المعزز والإعلانات المستهدفة؛ تعتبر Chatbots وقوائم الجمهور المخصصة تقنيات ثانوية ذات قدرة أقل قليلاً على الحصول على ردود إيجابية، لكنها لا تزال تظهر علاقة إيجابية وهامة مع تصور الجمهور واستجابته ER -