000 | 06259namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033030.0 | ||
008 | 231026s2022 ua aaaafrmmmm 000 0 ara d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aEG-GICUC _bara |
|
049 | _aإيداع | ||
082 | 0 | 4 |
_a371.3 _221 |
092 |
_a371.3 _221 |
||
097 | _aمــــاجستير | ||
099 | _aCai01.23.01.M.Sc. 2022.نر.أ | ||
100 | 0 |
_aنرمين جمعة جمعة عبد النبى، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 0 |
_aأنشطة مقترحة قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسي / _cإعداد الباحثة نرمين جمعة جمعة عبد النبى ؛ اشراف أ.د إلهام عبد الحميد فرج؛ أ.د.م سامح إبراهيم عوض الله. |
246 | 1 | 5 | _a"Proposed Activities based on imagination to develop the Historical understanding For students in the first three grades of basic education" |
264 | 0 | _c2022. | |
300 |
_a353 صفحة : _bايضاحيات ؛ _c25cm. + _eCD. |
||
336 |
_2rdacontent _atext |
||
337 |
_2rdamedia _aUnmediated |
||
338 |
_2rdacarrier _avolume |
||
502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. | ||
504 | _aببليوجرافيا: صفحات 255-258. | ||
520 | _aمستخلص البحث: هدف هذا البحث إلى تنمية مهارات الفهم التاريخى لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الاولى من التعليم الاساسى من خلال تنفيذ بعض الأنشطة التعليمية المقترحة القائمة على التخيل، واستخدم البحث كلا من المنهج الوصفى فى إعداد الإطار النظرى، والمنهج شبه التجريبى لإجراء الدراسة الميدانية للبحث، وتمثلت أدوات البحث ومواده التعليمية فى قائمة مهارات الفهم التاريخى، اختبار مهارات الفهم التاريخى، بطاقات تحليل محتوى مناهج الأنشطة (كتب أكتشف) لتلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى، وتصور مقترح للأنشطة التعليمية للصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسى، وكراسة أنشطة تعليمية قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخى للصف الثالث الأبتدائى، ودليل المعلم فى تنفيذ الأنشطة التعليمية وتوصل البحث إلى وجود فرق دال "إحصائياً" عند مستوى دلالة (0.01) بين متوسطي درجات تلاميذ المجموعة التجريبية في التطبيق القبلي والبعدي لاختبار مهارات الفهم التاريخي ككل، ولكل مهارة على حدة لصالح التطبيق البعدي. | ||
520 | _aThe aim of this research was to develop the historical comprehension skills of students of the first three grades of basic education through the implementation of some proposed educational activities based on imagination, and the research used both the descriptive curriculum in the preparation of the theoretical framework, and the semi-experimental curriculum to conduct the field study of the research, and the research tools and its educational materials were a list of historical comprehension skills, a test of historical comprehension skills, cards analyzing the content of activity curricula (discover books) for students of the first three grades of basic education, a proposed visualization of educational activities for the first three grades of basic education, a booklet of activities imagination-based educational development The research found a difference "statistically" at a significant level (0.01) between the average scores of the experimental group Students in the tribal and dimensional application of the test of historical understanding skills as a whole, and for each skill individually in favor of the dimensional application. Research tools:-A list of historical comprehension skills suitable for students of the first three grades of basic education.-content analysis cards of activity curricula (discover books) for the first three grades of basic education.-testing the skills of historical understanding for third grade primary students. -a proposed conception of educational activities for the first three grades of basic education. -a brochure of proposed educational activities based on imagination to develop the skills of historical understanding for the first three grades of basic education.-the teacher's guide in the implementation of the proposed educational activities. Research sample:- number of (50) male and female students of the third grade of Primary School in Youssef Mahmoud Youssef educational administration – Giza governorate. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
650 | 7 |
_a.طرق التدريس _21 |
|
653 | 0 |
_aأنشطة تعليمية _aتلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى _aمهارات الفهم التاريخى _aتلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى. |
|
700 | 0 |
_aإلهام عبد الحميد فرج _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aسامح إبراهيم عوض الله _eمشرف أطروحة. |
|
856 | _uhttp://172.23.153.220/th.pdf | ||
900 |
_b01-01-2023 _cإلهام عبد الحميد فرج _cسامح إبراهيم عوض الله _dيحي عطية سليمان _dشادية عبد الحليم تمام _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم المناهج وطرق التدريس |
||
905 |
_aNadia _eEssam |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 |
_c162404 _d162404 |