000 05394namaa2200433 i 4500
003 OSt
005 20250223033039.0
008 230513s2022 ua a frm 000 arand d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_deng
049 _aإيداع
082 0 4 _a372.218
092 0 4 _a372.218
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.23.05.Ph.D.2022.حب.ت
100 0 _aحبيبة محمد محمود رشيد،
_eإعداد.
245 1 0 _aتنمية حل المشكلات والاستمتاع بالتعلم لدي طفل الروضة باستخدام برنامج يدمج بين مدخل (STEAM) وتعلم الروبوت /
_cاعداد حبيبة محمد محمود رشيد ؛ اشراف منى محمد على جاد، وائل عبدالله محمد على، زينب على محمد.
246 1 5 _aDeveloping Problem-Solving and Enjoyment of Learning for the Kindergarten Child Using a Program that Integrates STEAM Approach and Robot Learning
264 0 _c2022.
300 _a235 صفحة :
_bايضاحيات؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _2rda content
_atext
337 _2rdamedia
_aUnmediated
338 _2rdacarrier
_avolume
502 _aأطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 _aببليوجرافيا: صفحات. 167-201.
520 _aهدف البحك الحك ككككض إلى دراتككككة ف ع يكة لضن مج يدمج لين مدخل لتنمية حل المشكلات ااستكتمت ب ل لتم ل لدط ل ل الضا كة، اقد شكم عينة البح ع ى مجموعة 7( تككككنوا ، من مل ك - البحك التي تلاونك من ) 15 ( ل تا ال كة االكنين تتضااأ معمك رهل لين ) 6 را ككة ع ى مب رق ق ع مسككتركك ف رتككمي ل لمح فظة ال ضلية ااعتمد البح ع ى القي س القب ي االبمكد لمجموعكة البحك ، ااشككككتم ك المواد التم يميكة ل بحك ع ى: لضنك مج عك لمي اللابيض اصككديقي الضالو ، ادليل المم مة اتلاون مداا البح ع ى: اختب ر حل المشككلات المصككور، ااتتم رة المق ل ة الش صية لقي س استتمت ب ل لتم ل. 0( لين متوتككطي رت ‚ امتكك ض نت ج البح عن من يوجد فضق دا إحصكك ي عند مسككتوط ) 01 درج مل مجموعة البح في التطبيقين القب ي االبمد سختب ر حل المشلات المصور لص لح اتم ل الضالو لك ل ك ع يكة في STEAM التطبيق البمكد ، ايتصكككك البضنك مج الكن يكدمج لين مكدخكل تنمية مه را حل المشكلات لد مل مجموعة البح ، ايوجد اختتف في درجة اتكتمت ب مل الضا كة عينة البح ل لتم ل في اتكتم رة المق ل ة الشك صكية قبل المد تطبيق لضن مج ل ع لمي اللابيض اصديقي الضالو ل لص لح التطبيق البمد .
520 _aThe current research aims to study the effectiveness of a program that integrates STEAM approach and robot learning to develop problem-solving and enjoyment of learning for kindergarten child. The research sample consists of 15 children (boys and girls) aged 6-7 years from Ali Mubarak Kindergarten official language hosted rooms. The research is based on the pre and post-measurement of the research group. The educational materials of the research include programs, such as My Big World, My Robot Friend and Teacher’s Guide. The research instruments include an illustrated problem-solving test and an interview form to measure enjoyment of learning. The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of (0.01) between the average scores of the children of the research group in the pre- and post-applications of the illustrated problem-solving test in favor of the post-application. The program, which integrates the STEAM approach, is effective in developing problem-solving skills of the children of the research group. There is a difference in the degree to which kindergarten children (the sample) enjoy learning through the interview form in the pre- and post- the application of the programs ”My Big World and My Robot Friend” in favor of the post application
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 7 _aرياض الاطفال
_2qrmak
653 _aحل المشكلات.
_aالاستمتاع بالتعلم.
_aتعلم الروبوت.
700 0 _aوائل عبدالله محمد على.
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمنى محمد على جاد.
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aزينب على محمد.
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2022
_cوائل عبدالله محمد على.
_cمنى محمد على جاد.
_cزينب على محمد.
_dمحمود أحمد محمود نصر.
_dسميرة السيد عبد العال.
_Uجامعة القاهرة.
_Fكلية الدراسات العليا للتربية.
_Dقسم دراسات الطفولة.
905 _aNadia
942 _cTH
_2ddc
999 _c162658