000 03869namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033203.0
008 231031s2022 ua a frm 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a150
_221
092 _a150
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.02.11.M.A.2022.مح.ا
100 0 _aمحمد عبد الحليم صالح محمد،
_eإعداد.
245 1 2 _a الإسهام النسبي لأنماط التشـويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية فى التنبؤ بالتطرف الفكري لدى عينة من المراهقين /
_cإعـداد محمد عبد الحليم صالح محمد؛ تحت إشراف أ.د.الحسين محمد عبدالمنعم، د. عماد عبدالمقصود محجوب.
246 1 5 _aThe Relative Contribution of the Cognitive Distortion Types & Big Five Factors of Personality in Predicting Intellectual Extremism Among a Sample of Adolescents
264 0 _c2022
300 _a170 صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _2rdacontent
_atext
337 _2rdamedia
_aUnmediated
338 _2rdacarrier
_avolume
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 153-166.
520 _aهدفت الدراسة الراهنة، إلى محاولة الكشف عن العلاقات الارتباطية والتنبؤية وطبيعتها، بين كل من متغيري أنماط التشويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية من جانب، ومتغير التطرف الفكري من جانب آخر، لدى عينة من المراهقين من الجنسين من طلبة التعليم الثانوي العام والفني.
520 _aThe present study aimed at trying to reveal the correlative and predictive relationships between each of the variables of types of cognitive distortion and the big five factors of personality, and the variable of intellectual extremism, among a sample of adolescents of both sexes from general and technical secondary education students. A stratified random sample of general and technical secondary school students was selected for the study, It concluded with (400) male and female students, from the age group (15-18) years, and a number of psychological measures were applied to them to identify and measure the variables of the study. Statistical methods such as Pearson correlation coefficient and gradual regression analysis were applied to reveal the correlative and causal predictive relationships of these variables. The results revealed that there is a substantial correlation and causal relationship between the variables measured, in the total sample of the study and its two subgroups.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aعلم النفس
_21
653 0 _aالتشويه المعرفي
_aالعوامل الخمسة الكبرى للشخصية
_aطلاب التعليم الثانوي العام والفني.
_aالتطرف الفكري
_aالمُراهقة
700 0 _aالحسين محمد عبدالمنعم
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aعماد عبدالمقصود محجوب
_eمشرف أطروحة.
856 _uhttp://172.23.153.220/th.pdf
900 _b07-03-2023
_cالحسين محمد عبدالمنعم
_cعماد عبدالمقصود محجوب
_dمحمد مرسي متولي
_dشعبان جاب الله رضوان
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الاداب
_Dقسم علم النفس
905 _aNadia
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c165570
_d165570