000 | 03869namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033203.0 | ||
008 | 231031s2022 ua a frm 000 0 ara d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
049 | _aإيداع | ||
082 | 0 | 4 |
_a150 _221 |
092 |
_a150 _221 |
||
097 | _aمــــاجستير | ||
099 | _aCai01.02.11.M.A.2022.مح.ا | ||
100 | 0 |
_aمحمد عبد الحليم صالح محمد، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 2 |
_a الإسهام النسبي لأنماط التشـويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية فى التنبؤ بالتطرف الفكري لدى عينة من المراهقين / _cإعـداد محمد عبد الحليم صالح محمد؛ تحت إشراف أ.د.الحسين محمد عبدالمنعم، د. عماد عبدالمقصود محجوب. |
246 | 1 | 5 | _aThe Relative Contribution of the Cognitive Distortion Types & Big Five Factors of Personality in Predicting Intellectual Extremism Among a Sample of Adolescents |
264 | 0 | _c2022 | |
300 |
_a170 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_2rdacontent _atext |
||
337 |
_2rdamedia _aUnmediated |
||
338 |
_2rdacarrier _avolume |
||
502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. | ||
504 | _aببليوجرافيا: صفحات 153-166. | ||
520 | _aهدفت الدراسة الراهنة، إلى محاولة الكشف عن العلاقات الارتباطية والتنبؤية وطبيعتها، بين كل من متغيري أنماط التشويه المعرفي والعوامل الخمسة الكبرى للشخصية من جانب، ومتغير التطرف الفكري من جانب آخر، لدى عينة من المراهقين من الجنسين من طلبة التعليم الثانوي العام والفني. | ||
520 | _aThe present study aimed at trying to reveal the correlative and predictive relationships between each of the variables of types of cognitive distortion and the big five factors of personality, and the variable of intellectual extremism, among a sample of adolescents of both sexes from general and technical secondary education students. A stratified random sample of general and technical secondary school students was selected for the study, It concluded with (400) male and female students, from the age group (15-18) years, and a number of psychological measures were applied to them to identify and measure the variables of the study. Statistical methods such as Pearson correlation coefficient and gradual regression analysis were applied to reveal the correlative and causal predictive relationships of these variables. The results revealed that there is a substantial correlation and causal relationship between the variables measured, in the total sample of the study and its two subgroups. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
650 | 7 |
_aعلم النفس _21 |
|
653 | 0 |
_aالتشويه المعرفي _aالعوامل الخمسة الكبرى للشخصية _aطلاب التعليم الثانوي العام والفني. _aالتطرف الفكري _aالمُراهقة |
|
700 | 0 |
_aالحسين محمد عبدالمنعم _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aعماد عبدالمقصود محجوب _eمشرف أطروحة. |
|
856 | _uhttp://172.23.153.220/th.pdf | ||
900 |
_b07-03-2023 _cالحسين محمد عبدالمنعم _cعماد عبدالمقصود محجوب _dمحمد مرسي متولي _dشعبان جاب الله رضوان _Uجامعة القاهرة _Fكلية الاداب _Dقسم علم النفس |
||
905 |
_aNadia _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 |
_c165570 _d165570 |