000 | 05675namaa22004451i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033234.0 | ||
008 | 240401s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
049 | _aإيداع | ||
082 | 0 | 4 | _a370.15 |
092 |
_a370.15 _221 |
||
097 | _aدكتوراه | ||
099 | _aCai01.25.06.Ph.D.2023.ان.أ | ||
100 | 0 |
_aإنجى محمود إبراهيم السعدنى، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 0 |
_aأساليب التفكير لدى طلاب التربية الموسيقية وعلاقتها بالذكاءالوجداني ومستوى العزف على آلة البيانو" / _cإعداد الباحثة إنجي محمود السعدني؛ إشـــــــــــــــراف أ.د. أميمة مصطفى كامل، أ.م.د. وائـل كمـال أحمـد، د. شيماء عبد العال محمد |
246 | 1 | 5 | _aThinking Styles Among Music Education Students and their Relation to Emotional Intelligence and the Level of Playing the Piano. |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a200صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aاطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. | ||
504 | _a ببليوجرافيا: صفحات 131-148. | ||
520 | _a لاحظت الباحثة ندرة الأبحاث فى القدرات العقلية المسهمة فى إجادة العزف على آلة البيانو، وإن وجدت تلك الأبحاث فهى عملت على نطاق ضيق مثل البحث فى علاقته بالذكاء الموسيقى. وترى الباحثة أنه عملية مركبة يتداخل فيها أكثر من عامل للتميز فى العزف على آلة البيانو، وأثبتت النتائج وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين كل من أساليب التفكير الآتية: (التشريعي، الحكمي، المحلي، المتحرر، الهرمي، الداخلي، الخارجي)، هناك ارتباط بين أساليب التفكير والأداء الأكاديمي للطلاب عينة البحث. ووجود فروق ذات دلالة احصائية لاختباري أساليب التفكير والذكاء الوجداني على آلة البيانو لطلاب التربية الموسيقية والعزف على آلة البيانو، وجود تمايز بين أساليب التفكير المميزة للطلاب تبعاً لمستوياتهم التحصيلية. | ||
520 | _aIntroduction Undoubtedly, thinking is an activity that is unique to human beings from the rest of living beings, as it represents a complex behavior that enables a person to deal and control various stimuli and situations, and through which knowledge and experience are acquired, understanding the nature of things and their interpretation, problem solving, planning and decision-making. Individuals differ in their methods of thinking, just as the intellectual activity varies to include many types, and it becomes clear that we need to think in several areas, and our methods of thinking play a major role in our success in all walks of life, as indicated by the famous writer "Ken Hubbard" in the most famous quotes of success in history, "The success of the decision depends on Two things: the available information, and the mind that makes the decision. Some researchers have studied the relationship of thinking, its types, and its strategies with some musical skills, because it is one of the largest sources of influence on the individual, his abilities, and his emotions. It represents a safe and socially acceptable source for venting feelings and repressions in a way that allows the individual to restore his psychological balance and the tendency to normality. Music is, in essence, a cognitive mental activity. By paying attention to it, adapting it and weighing it down, some skills are developed, including thinking that will help the individual overcome many obstacles in various fields of life. Especially in the academic stages of education. Emotional intelligence is the individual's ability to recognize, identify, and understand the significance of his emotions well, organize and invest them in understanding the feelings of others and their emotional participation, achieving success in communicating with others, and organizing interpersonal relationships as a psychosocial skill through which psychological health and compatibility with oneself, others, and the surrounding world is achieved.. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية. | ||
650 | 7 |
_aعلم النفس التربوي _2qrmak |
|
650 | 7 |
_aالبيانو _2qrmak _xموسيقى |
|
653 | 0 |
_aأساليب التفكير _aالذكاء الوجداني _aالعزف على آلة البيانو |
|
700 | 0 |
_aأميمة مصطفى كامل _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aوائل كمال أحمد _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aشيماء عبد العال محمد _eمشرف أطروحة. |
|
900 |
_b01-01-2023 _c. أميمة مصطفى كامل _cوائل كمال أحمد _cشيماء عبد العال محمد _dحمدي محمد ياسين _dيونس محمود بدر _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربية النوعية _Dقسم العلوم التربوية والنفسية |
||
905 |
_aNadia _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c166636 |