000 05675namaa22004451i 4500
003 OSt
005 20250223033234.0
008 240401s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a370.15
092 _a370.15
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.25.06.Ph.D.2023.ان.أ
100 0 _aإنجى محمود إبراهيم السعدنى،
_eإعداد.
245 1 0 _aأساليب التفكير لدى طلاب التربية الموسيقية وعلاقتها بالذكاءالوجداني ومستوى العزف على آلة البيانو" /
_cإعداد الباحثة إنجي محمود السعدني؛ إشـــــــــــــــراف أ.د. أميمة مصطفى كامل، أ.م.د. وائـل كمـال أحمـد، د. شيماء عبد العال محمد
246 1 5 _aThinking Styles Among Music Education Students and their Relation to Emotional Intelligence and the Level of Playing the Piano.
264 0 _c2023.
300 _a200صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aاطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 _a ببليوجرافيا: صفحات 131-148.
520 _a لاحظت الباحثة ندرة الأبحاث فى القدرات العقلية المسهمة فى إجادة العزف على آلة البيانو، وإن وجدت تلك الأبحاث فهى عملت على نطاق ضيق مثل البحث فى علاقته بالذكاء الموسيقى. وترى الباحثة أنه عملية مركبة يتداخل فيها أكثر من عامل للتميز فى العزف على آلة البيانو، وأثبتت النتائج وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين كل من أساليب التفكير الآتية: (التشريعي، الحكمي، المحلي، المتحرر، الهرمي، الداخلي، الخارجي)، هناك ارتباط بين أساليب التفكير والأداء الأكاديمي للطلاب عينة البحث. ووجود فروق ذات دلالة احصائية لاختباري أساليب التفكير والذكاء الوجداني على آلة البيانو لطلاب التربية الموسيقية والعزف على آلة البيانو، وجود تمايز بين أساليب التفكير المميزة للطلاب تبعاً لمستوياتهم التحصيلية.
520 _aIntroduction Undoubtedly, thinking is an activity that is unique to human beings from the rest of living beings, as it represents a complex behavior that enables a person to deal and control various stimuli and situations, and through which knowledge and experience are acquired, understanding the nature of things and their interpretation, problem solving, planning and decision-making. Individuals differ in their methods of thinking, just as the intellectual activity varies to include many types, and it becomes clear that we need to think in several areas, and our methods of thinking play a major role in our success in all walks of life, as indicated by the famous writer "Ken Hubbard" in the most famous quotes of success in history, "The success of the decision depends on Two things: the available information, and the mind that makes the decision. Some researchers have studied the relationship of thinking, its types, and its strategies with some musical skills, because it is one of the largest sources of influence on the individual, his abilities, and his emotions. It represents a safe and socially acceptable source for venting feelings and repressions in a way that allows the individual to restore his psychological balance and the tendency to normality. Music is, in essence, a cognitive mental activity. By paying attention to it, adapting it and weighing it down, some skills are developed, including thinking that will help the individual overcome many obstacles in various fields of life. Especially in the academic stages of education. Emotional intelligence is the individual's ability to recognize, identify, and understand the significance of his emotions well, organize and invest them in understanding the feelings of others and their emotional participation, achieving success in communicating with others, and organizing interpersonal relationships as a psychosocial skill through which psychological health and compatibility with oneself, others, and the surrounding world is achieved..
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 7 _aعلم النفس التربوي
_2qrmak
650 7 _aالبيانو
_2qrmak
_xموسيقى
653 0 _aأساليب التفكير
_aالذكاء الوجداني
_aالعزف على آلة البيانو
700 0 _aأميمة مصطفى كامل
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aوائل كمال أحمد
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aشيماء عبد العال محمد
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2023
_c. أميمة مصطفى كامل
_cوائل كمال أحمد
_cشيماء عبد العال محمد
_dحمدي محمد ياسين
_dيونس محمود بدر
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية التربية النوعية
_Dقسم العلوم التربوية والنفسية
905 _aNadia
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c166636