000 05158nam a22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033236.0
008 240421s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_dara
049 _aGift
082 0 4 _a371.358
092 _a371.358
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.34.M.Sc.2023.Ab.E
100 0 _aAbo bakr Mohamed Abo bakr Ali,
_epreparation.
245 1 4 _aThe Effectiveness of Digital Storytelling for Developing English Reading Comprehension Skills for Primary School Pupils /
_cBy Abo bakr Mohamed Abo bakr Ali; Prof. Dr. Nabil Gad Azmy, Dr. Mohamed El Sayed Al Nagar.
246 1 5 _aفاعلية السرد القصصي الرقمي لتنمية مهارت الفهم القرائي في اللغة الانجليزية لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية
264 0 _c2023.
300 _a138 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.) Egyptian E-learning, 2023.
504 _aBibliography: pages 97-106.
520 _aThis study investigated the effectivenesst of digital storytelling strategy based on interactive content to develop reading comprehension skills of primary school pupils. The number of participants in this study was 72 primary third grade pupils in Aswan primary model instutute, Aswan, Egypt. The participants were selected randomly, and assigned to an experiment group. They studied the English reading comprehension skills. All English reding comprehension skills were checked by peers and got comments from these peers. The period of applying the research was one week in the second semester of the academic year (2022-2023). The instrument was a pre/post writing test. The test was adopted from the English primary third grade student’s exercise book, 2023. The pre/posttest was analyzed using statistical analysis SPSS 23, Alpha Cronbach formula, Paired Sample t-test and Eta squared formula. The findings revealed therebwas not remarkable significant differences at 0.05 level between the pre/posttest of English reading comprehension Skills with the experiment group in favor of the posttest. As a result, the English reading comprehension skills for school primary pupils were not developed by using digital Storytelling strategy.
520 _aهدفت هذه الدراسة إلى التحقق من فاعلية استراتيجية السرد القصصي الرقمي المبني على المحتوى التفاعلي في تنمية مهارات الاستيعاب القرائي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. بلغ عدد المشاركين في هذه الدراسة 72 تلميذاً من تلاميذ الصف الثالث الابتدائي بمعهد أسوان النموذجي الابتدائي بأسوان، مصر. تم اختيار المشاركين بشكل عشوائي، وتم توزيعهم على مجموعة تجريبية. لقد درسوا مهارات القراءة والفهم باللغة الإنجليزية. تم فحص جميع مهارات فهم اللغة الإنجليزية من قبل الزملاء وحصلوا على تعليقات من هؤلاء الزملاء. وكانت مدة تطبيق البحث أسبوعاً واحداً في الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي (2022-2023). كانت الأداة عبارة عن اختبار كتابي قبلي / بعدي. تم اعتماد الاختبار من كتاب تمارين طالب اللغة الإنجليزية للصف الثالث الابتدائي لعام 2023. وتم تحليل الاختبار القبلي/البعدي باستخدام التحليل الإحصائي SPSS 23، وصيغة ألفا كرونباخ، واختبار t للعينة المقترنة، وصيغة مربع إيتا. وأظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0.05 بين الاختبار القبلي والبعدي لمهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية مع المجموعة التجريبية لصالح الاختبار البعدي. ونتيجة لذلك، القراءة باللغة الإنجليزية لم يتم تطوير مهارات الاستيعاب لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية باستخدام استراتيجية السرد القصصي الرقمي.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aE- Learning Technology
_2qmark
653 0 _aDigitaL Storytelling
_aEnglish reading comprehension skills
700 0 _aNabil Gad Azmy
_ethesis advisor.
700 0 _aMohamed El Sayed Al Nagar
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cNabil Gad Azmy
_cMohamed El Sayed Al Nagar
_UEgyptian E-learning University
_FFaculty of Educational Studies
_DDepartment of E- Learning Technology
905 _aHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c166749