000 | 05158nam a22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033236.0 | ||
008 | 240421s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _dara |
|
049 | _aGift | ||
082 | 0 | 4 | _a371.358 |
092 |
_a371.358 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.34.M.Sc.2023.Ab.E | ||
100 | 0 |
_aAbo bakr Mohamed Abo bakr Ali, _epreparation. |
|
245 | 1 | 4 |
_aThe Effectiveness of Digital Storytelling for Developing English Reading Comprehension Skills for Primary School Pupils / _cBy Abo bakr Mohamed Abo bakr Ali; Prof. Dr. Nabil Gad Azmy, Dr. Mohamed El Sayed Al Nagar. |
246 | 1 | 5 | _aفاعلية السرد القصصي الرقمي لتنمية مهارت الفهم القرائي في اللغة الانجليزية لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a138 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc.) Egyptian E-learning, 2023. | ||
504 | _aBibliography: pages 97-106. | ||
520 | _aThis study investigated the effectivenesst of digital storytelling strategy based on interactive content to develop reading comprehension skills of primary school pupils. The number of participants in this study was 72 primary third grade pupils in Aswan primary model instutute, Aswan, Egypt. The participants were selected randomly, and assigned to an experiment group. They studied the English reading comprehension skills. All English reding comprehension skills were checked by peers and got comments from these peers. The period of applying the research was one week in the second semester of the academic year (2022-2023). The instrument was a pre/post writing test. The test was adopted from the English primary third grade student’s exercise book, 2023. The pre/posttest was analyzed using statistical analysis SPSS 23, Alpha Cronbach formula, Paired Sample t-test and Eta squared formula. The findings revealed therebwas not remarkable significant differences at 0.05 level between the pre/posttest of English reading comprehension Skills with the experiment group in favor of the posttest. As a result, the English reading comprehension skills for school primary pupils were not developed by using digital Storytelling strategy. | ||
520 | _aهدفت هذه الدراسة إلى التحقق من فاعلية استراتيجية السرد القصصي الرقمي المبني على المحتوى التفاعلي في تنمية مهارات الاستيعاب القرائي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. بلغ عدد المشاركين في هذه الدراسة 72 تلميذاً من تلاميذ الصف الثالث الابتدائي بمعهد أسوان النموذجي الابتدائي بأسوان، مصر. تم اختيار المشاركين بشكل عشوائي، وتم توزيعهم على مجموعة تجريبية. لقد درسوا مهارات القراءة والفهم باللغة الإنجليزية. تم فحص جميع مهارات فهم اللغة الإنجليزية من قبل الزملاء وحصلوا على تعليقات من هؤلاء الزملاء. وكانت مدة تطبيق البحث أسبوعاً واحداً في الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي (2022-2023). كانت الأداة عبارة عن اختبار كتابي قبلي / بعدي. تم اعتماد الاختبار من كتاب تمارين طالب اللغة الإنجليزية للصف الثالث الابتدائي لعام 2023. وتم تحليل الاختبار القبلي/البعدي باستخدام التحليل الإحصائي SPSS 23، وصيغة ألفا كرونباخ، واختبار t للعينة المقترنة، وصيغة مربع إيتا. وأظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0.05 بين الاختبار القبلي والبعدي لمهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية مع المجموعة التجريبية لصالح الاختبار البعدي. ونتيجة لذلك، القراءة باللغة الإنجليزية لم يتم تطوير مهارات الاستيعاب لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية باستخدام استراتيجية السرد القصصي الرقمي. | ||
530 | _aIssued also as CD | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aE- Learning Technology _2qmark |
|
653 | 0 |
_aDigitaL Storytelling _aEnglish reading comprehension skills |
|
700 | 0 |
_aNabil Gad Azmy _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aMohamed El Sayed Al Nagar _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cNabil Gad Azmy _cMohamed El Sayed Al Nagar _UEgyptian E-learning University _FFaculty of Educational Studies _DDepartment of E- Learning Technology |
||
905 | _aHuda | ||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c166749 |