000 05180namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033238.0
008 240509s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_dara
049 _aDeposit
082 0 4 _a378.125
092 _a378.125
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01 23 01 Ph.D 2023 No.S
100 0 _aNoha Abdelhamied Ibrahim,
_epreparation.
245 1 2 _aA Suggested Program Based on Project-based Learning to Develop Oral Performance Skills and Willingness to Communicate for EFL Pre-Service Teachers /
_cBy Noha Abdelhamied Ibrahim ; Supervised by Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. AbdelRehim SaadEldeen ElHilaly.
246 1 5 _aبرنامج مقترح قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية /
264 0 _c2023.
300 _a246 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 95-100.
520 _aThe current study aimed at investigating the effect of project-based learning program to develop oral performance skills and willingness to communicate (WTC) for EFL Pre-service Teachers. It attempted to explore learners‟ actual WTC behavior and factors that influence their WTC. The data was collected from 30 freshman EFL pre-service teachers at Faculty of Education, Fayoum University. Four instruments were used: IELTS speaking tests, questionnaires, semi-structured interviews and classroom observations. The results showed that there were statistically significant differences between pre- and post- administrations of the treatment group in IELTS speaking test and WTC in favor of the post-test. Moreover, the results indicated that there was a divergence between self-report WTC and WTC behavior in a whole classroom setting due to number of factors. Hence, the study recommends that project-based learning should be part of teacher training program to develop prospective teachers‟ speaking skills and enhance their WTC
520 _aتهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. تم تجميع البيانات من 30 طالب من السنة الأولى لكلية التربية جامعة الفيوم. وتم استخدام استبيانات ايلتس للتحدث استبيانات لقياس إدارة التواصل مقابلات وملاحظات صفية، وقد أظهرت النتائج أن هناك فروق دالة احصائيا قبل وبعد البرنامج لصالح المجموعة التجريبية ، وقد أشارت النتائج أن هناك اختلاف بين الاستبيان الخاص بإدارة التواصل وبين السلوك الفعلي له داخل الفصل نتيجة العديد من العوامل وقد أوصت الدراسة بتبني التعليم القائم على المشروعات لكي يصبح جزء من البرنامج التدريبي لتطوير مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلبة المعلمين. يهدف البحث الحالي إلى: تهدف الدراسة الحالية لبحث تأثير برنامج قائم على المشروعات لتنمية مهارات الأداء الشفوي وإرادة التواصل لدى الطلاب المعلمين تخصص اللغة الانجليزية حيث تهدف الدراسة لمعرفة ما يمتلكه الطلاب المعلمين من إرادة التواصل الفاعلية داخل الفصول والعوامل المؤثرة عليها. أدوات البحث: 1-اختبار ايلتس للتحدث IELTS 2-استبيان لقياس إدارة التواصل 3- مقابلات 4- ملاحظات صفية عينة البحث: 30 طالب من الفرقة الأولى كلية التربية جامعة الفيوم
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aCurriculum and Instruction
_2qrmak
653 0 _aWillingness to communicate
_aoral performance skills
_aProject-based learning
700 0 _aAwatef Ali Sheir
_ethesis advisor.
700 0 _aAbdelRehim SaadEldeen ElHilaly
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cAwatef Ali Sheir
_cAbdelRehim SaadEldeen ElHilaly
_UCairo University
_FFaculty of post- Graduate Studies for Education
_DDepartment of Curriculum and Instruction
905 _aEman
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c166882