000 04834namaa22004091i 4500
003 OSt
005 20250223033255.0
008 240822s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.041
092 _a658.041
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.05.01.Ph.D.2023.Lu.I
100 0 _aLubna Saeed Zaki Mohamed,
_epreparation.
245 1 3 _aThe Interplay among Cognition, Conation and Affection Constructs’ and its Impact of Entrepreneurial Intention and Entrepreneurial Skills /
246 1 5 _aتأثير التفاعل بين البناء المعرفي والعاطفي والإرادة في دعم نية ومهارات ريادة الأعمال /
264 0 _c2023.
300 _a153 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 137-153.
520 _aRecently, Entrepreneurial education has gained growing attention as a pivotal area of inquiry and research. As entrepreneurship education is regarded as a comprehensive set of educational tools and training activities, which aims at developing participants’ skills, knowledge and entrepreneurial mindset as well as developing their entrepreneurial intentions towards acquiring and adopting entrepreneurial behavior. The impact of entrepreneurship education on entrepreneurship intention was extensively studied but it failed to address the learner’s side, and the degree to which the entrepreneurial learning process have an influence on developing learners’ entrepreneurship intention and skills. To bridge this gap, this study aims at investigating the students’ entrepreneurial learning experience via addressing their cognition, conative and affective aspects of learning; The Cognition aspect which tackles the mental processes and mechanisms conducted by the student. The Conation which is addressing students’ motivation and volition throughout the entrepreneurial learning process. Eventually, the Affect aspect which addressed students’ emotions, attitude and temperament throughout the learning process and its impact on developing student’s entrepreneurship intention and skills. The study’s results revealed that entrepreneurship education in terms of cognition, conation and affect has an impact on developing students’ entrepreneurial skills, subjective norms, perceived behavioral control and attitudes
520 _aازدادت في الآونة الأخيرة الاهتمام بدراسة ريادة الاعمال لعلاقتها الوثيقة بالنمو الاقتصادي وتوفير فرص العمل في مختلف المجالات، لذا تم ادراجها في أهداف التنمية المستدامة الأممية تحت بندي التعليم والتنمية الاقتصادية واعتبارها من المحركات الأساسية للنمو الاقتصادي. في هذا السياق، تهدف الدراسة الى تسليط الضوء على دور “تعليم ريادة الأعمال" والذي يعد مجموعة شاملة من الأدوات التعليمية والتدريبية المتنوعة والتي تهدف الى تنمية معرفة ومهارات الطلاب الريادية ودراسة أثر التفاعل بين البناء المعرفي والعاطفي والإرادة لطلبة الجامعات ودورهم في دعم نية ومهارات ريادة الأعمال. توصلت الدراسة الى ان تعليم ريادة الاعمال له أثر إيجابي على تنمية مهارات ريادة الاعمال لدى الطلبة، وتعزيز سلوك الطالب الإيجابي نحو ريادة الاعمال، ودعم تصور وايمان الطالب بقدرته على أن يصبح رائد أعمال ناجح وأخيرا يساعد تعليم ريادة الأعمال على تغيير الأعراف الاجتماعية السائدة لتصبح اكثر تقديرُا وترحيبا لرائد الاعمال.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aEntrepreneurship
_2qrmak
653 0 _aCognition
_aConation
_antrepreneurship intention
_aAffection
_aentrepreneurial skills
700 0 _aAmal Abd El-Hakam Abbas
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cAmal Abd El-Hakam Abbas
_dMohamed Aly Taha Shohaieb
_dYasser Ahmed El-Kassrawy
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aEman
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c167759