000 | 04834namaa22004091i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033255.0 | ||
008 | 240822s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a658.041 |
092 |
_a658.041 _221 |
||
097 | _aPh.D | ||
099 | _aCai01.05.01.Ph.D.2023.Lu.I | ||
100 | 0 |
_aLubna Saeed Zaki Mohamed, _epreparation. |
|
245 | 1 | 3 | _aThe Interplay among Cognition, Conation and Affection Constructs’ and its Impact of Entrepreneurial Intention and Entrepreneurial Skills / |
246 | 1 | 5 | _aتأثير التفاعل بين البناء المعرفي والعاطفي والإرادة في دعم نية ومهارات ريادة الأعمال / |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a153 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. | ||
504 | _aBibliography: pages 137-153. | ||
520 | _aRecently, Entrepreneurial education has gained growing attention as a pivotal area of inquiry and research. As entrepreneurship education is regarded as a comprehensive set of educational tools and training activities, which aims at developing participants’ skills, knowledge and entrepreneurial mindset as well as developing their entrepreneurial intentions towards acquiring and adopting entrepreneurial behavior. The impact of entrepreneurship education on entrepreneurship intention was extensively studied but it failed to address the learner’s side, and the degree to which the entrepreneurial learning process have an influence on developing learners’ entrepreneurship intention and skills. To bridge this gap, this study aims at investigating the students’ entrepreneurial learning experience via addressing their cognition, conative and affective aspects of learning; The Cognition aspect which tackles the mental processes and mechanisms conducted by the student. The Conation which is addressing students’ motivation and volition throughout the entrepreneurial learning process. Eventually, the Affect aspect which addressed students’ emotions, attitude and temperament throughout the learning process and its impact on developing student’s entrepreneurship intention and skills. The study’s results revealed that entrepreneurship education in terms of cognition, conation and affect has an impact on developing students’ entrepreneurial skills, subjective norms, perceived behavioral control and attitudes | ||
520 | _aازدادت في الآونة الأخيرة الاهتمام بدراسة ريادة الاعمال لعلاقتها الوثيقة بالنمو الاقتصادي وتوفير فرص العمل في مختلف المجالات، لذا تم ادراجها في أهداف التنمية المستدامة الأممية تحت بندي التعليم والتنمية الاقتصادية واعتبارها من المحركات الأساسية للنمو الاقتصادي. في هذا السياق، تهدف الدراسة الى تسليط الضوء على دور “تعليم ريادة الأعمال" والذي يعد مجموعة شاملة من الأدوات التعليمية والتدريبية المتنوعة والتي تهدف الى تنمية معرفة ومهارات الطلاب الريادية ودراسة أثر التفاعل بين البناء المعرفي والعاطفي والإرادة لطلبة الجامعات ودورهم في دعم نية ومهارات ريادة الأعمال. توصلت الدراسة الى ان تعليم ريادة الاعمال له أثر إيجابي على تنمية مهارات ريادة الاعمال لدى الطلبة، وتعزيز سلوك الطالب الإيجابي نحو ريادة الاعمال، ودعم تصور وايمان الطالب بقدرته على أن يصبح رائد أعمال ناجح وأخيرا يساعد تعليم ريادة الأعمال على تغيير الأعراف الاجتماعية السائدة لتصبح اكثر تقديرُا وترحيبا لرائد الاعمال. | ||
530 | _aIssued also as CD | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aEntrepreneurship _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aCognition _aConation _antrepreneurship intention _aAffection _aentrepreneurial skills |
|
700 | 0 |
_aAmal Abd El-Hakam Abbas _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cAmal Abd El-Hakam Abbas _dMohamed Aly Taha Shohaieb _dYasser Ahmed El-Kassrawy _UCairo University _FFaculty of Commerce _DDepartment of Business Administration |
||
905 |
_aEman _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c167759 |