000 03371namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033258.0
008 240916s |||||||f |m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposite
082 0 4 _a629.1
092 _a629.1
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.13.01.M.Sc.2023.Lu.N
100 0 _aLubna Abdelaal Arafa Hassan Margha,
_epreparation.
245 1 0 _aNumerical Investigation of the dynamic performance of a supersonic intake with variable geometry/
_bRemainder of title /
_cby Lubna Abdelaal Arafa Hassan Margha; Prof. Dr. Aly Abdel Fattah Hashem, Dr. Ahmed Tawfeek El-Taweel.
246 1 5 _aالتحقق العددي للأداء الديناميكي لمدخل أسرع من الصوت مع تصميم هندسي متغير
264 0 _c2023.
300 _a98 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 89-94.
520 _aThe phenomenon of dynamic transition between the regular reflection and Mach reflection is studied at M∞ = 3, 3.5,& 4. A new technique is proposed to study the phenomenon by controlling the wedge’s inclination angle. The present work aims to implement numerical simulations of the moving trailing edge of an inviscid wedge while the throat area is maintained fixed. The third part of the current research aims to investigate the gain in performance and pressure ratio when the single ramp is rapidly divided into two ramps. The first one is kept stationary while the other one is rotated with a trailing edge low Mach number.
520 _aتمت دراسة ظاهرة الانتقال الديناميكي بين الانعكاس المنتظم وانعكاس ماخ عند ماخ للتدفق الحر = 3 و 3.5 و 4. تم اقتراح تقنية جديدة لدراسة الظاهرة من خلال التحكم في زاوية ميل الإسفين. يهدف الجزءان الأولان من العمل الحالي إلى تنفيذ عمليات محاكاة لتحريك الإسفين غير المربوط مع الحفاظ على منطقة الحلق ثابتة. يهدف الجزء الثالث من البحث الحالي إلى التحقيق في الزيادة في الأداء ونسبة الضغط عندما يتم تقسيم المنحدر الفردي بسرعة إلى منحدرين. الأول يبقى ثابتًا بينما الآخر يتم تدويره برقم ماخ منخفض الحافة الخلفية.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aAerospace
_2qrmak
653 0 _aDynamic shock
_a Moving double ramps
_aSupersonic intake
_a Mach reflection
_aRegular reflection
700 0 _aAly Abdel Fattah Hashem
_ethesis advisor.
700 0 _aAhmed Tawfeek El-Taweel
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cAly Abdel Fattah Hashem, Prof. Dr. Aly Abdel Fattah Hashem
_dDr. Mohammed Khalil Ibrahim, Prof. Dr. Ahmed Farouk AbdelGawad
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Aerospace
905 _aSamah
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c167875