000 | 03371namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033258.0 | ||
008 | 240916s |||||||f |m|| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposite | ||
082 | 0 | 4 | _a629.1 |
092 |
_a629.1 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.13.01.M.Sc.2023.Lu.N | ||
100 | 0 |
_aLubna Abdelaal Arafa Hassan Margha, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aNumerical Investigation of the dynamic performance of a supersonic intake with variable geometry/ _bRemainder of title / _cby Lubna Abdelaal Arafa Hassan Margha; Prof. Dr. Aly Abdel Fattah Hashem, Dr. Ahmed Tawfeek El-Taweel. |
246 | 1 | 5 | _aالتحقق العددي للأداء الديناميكي لمدخل أسرع من الصوت مع تصميم هندسي متغير |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a98 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023. | ||
504 | _aBibliography: pages 89-94. | ||
520 | _aThe phenomenon of dynamic transition between the regular reflection and Mach reflection is studied at M∞ = 3, 3.5,& 4. A new technique is proposed to study the phenomenon by controlling the wedge’s inclination angle. The present work aims to implement numerical simulations of the moving trailing edge of an inviscid wedge while the throat area is maintained fixed. The third part of the current research aims to investigate the gain in performance and pressure ratio when the single ramp is rapidly divided into two ramps. The first one is kept stationary while the other one is rotated with a trailing edge low Mach number. | ||
520 | _aتمت دراسة ظاهرة الانتقال الديناميكي بين الانعكاس المنتظم وانعكاس ماخ عند ماخ للتدفق الحر = 3 و 3.5 و 4. تم اقتراح تقنية جديدة لدراسة الظاهرة من خلال التحكم في زاوية ميل الإسفين. يهدف الجزءان الأولان من العمل الحالي إلى تنفيذ عمليات محاكاة لتحريك الإسفين غير المربوط مع الحفاظ على منطقة الحلق ثابتة. يهدف الجزء الثالث من البحث الحالي إلى التحقيق في الزيادة في الأداء ونسبة الضغط عندما يتم تقسيم المنحدر الفردي بسرعة إلى منحدرين. الأول يبقى ثابتًا بينما الآخر يتم تدويره برقم ماخ منخفض الحافة الخلفية. | ||
530 | _aIssued also as CD | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aAerospace _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aDynamic shock _a Moving double ramps _aSupersonic intake _a Mach reflection _aRegular reflection |
|
700 | 0 |
_aAly Abdel Fattah Hashem _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aAhmed Tawfeek El-Taweel _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cAly Abdel Fattah Hashem, Prof. Dr. Aly Abdel Fattah Hashem _dDr. Mohammed Khalil Ibrahim, Prof. Dr. Ahmed Farouk AbdelGawad _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Aerospace |
||
905 |
_aSamah _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c167875 |