000 05700namaa22003971i 4500
003 OSt
005 20241031162127.0
008 241024s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a665.5385
092 _a665.5385
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.13.04.M.Sc.2023.Am.R
100 0 _aAmmar Abd-Elhamed Shehata Alshamy,
_epreparation.
245 1 0 _aRecycling Of Used Lubricating Oils /
_cby Ammar Abd-Elhamed Shehata Alshamy ; Under the Supervision of Prof. Dr. Fatema Ashour
246 1 5 _aإعادة تدوير الزيوت المستخدمة /
264 0 _c2023.
300 _a47 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 61-62.
520 _aLubrication not only reduces friction and corrosion between moving surfaces, it also removes heat, keeps the device clean and prevents corrosion. Used lubricating oils cost millions of dollars to manufacture and represent a highly contaminated substance when disposed of it. If discharged on land or water or even burned as low-grade fuel, these problems can cause serious pollution problems as they release harmful metals and other contaminants into the environment. Recycling of used lubricating oil occurs by different processes but in this thesis will focus on KTI process. This technology is provided dehydration unit, thin film evaporator, short path evaporator. Dehydration unit to remove water from used oils, thin film evaporator collecting light lube oil. The last unit is short path evaporator to separate heavy oils and bitumen. KTI process produce oils with high quality and production rate. The study is offering four Scenarios (1, 2, 3 and 4) to achieve best condition for the used oil recycling plant. Two main different results found by Scenarios 1, 2 and 3. The Scenario 1 percentage of light lube oil increase but flash point of it decrease. Then the Scenario 2 made a change in the percentage and viscosity of light and heavy oil. Also when the Scenario 3 applied the result of it the percentage and viscosity of heavy oil and bitumen became not conforming to specification. Finally: the Scenario 4 (The Combined Scenario) is highly recommended as it is achieving all objectives of thesis, increasing the production of light and heavy oil with 2000 Kg/hr and generating it in the specification near to the ideal phase
520 _aلا يقلل التشحيم من الاحتكاك والتآكل بين الأسطح المتحركة فحسب , بل يزيل أيضًا الحرارة ويحافظ على الجهاز نظيفًا ويمنع التآكل. تكلف زيوت التشحيم المستعملة ملايين الدولارات لتصنيعها وتمثل مادة شديدة التلوث عند التخلص منها. إذا تم تفريغها على الأرض أو الماء أو حتى حرقها كوقود منخفض الجودة , يمكن أن تسبب هذه المشاكل مشاكل تلوث خطيرة لأنها تطلق معادن ضارة وملوثات أخرى في البيئة.. تتم إعادة تدوير زيت التشحيم المستخدم من خلال عمليات مختلفة ولكن في هذه الأطروحة. يتم سوف نركزعلى عملية تكنولوجيا الحركة الدولية توفر هذه التقنية وحدة تجفيف , مبخر غشاء رقيق , مبخر مسار قصير. وحدة تجفيف لإزالة الماء من الزيوت المستعملة , مبخر ذو غشاء رقيق يجمع زيت التشحيم الخفيف. الوحدة الأخيرة هي مبخر قصير المسار لفصل الزيوت الثقيلة. تنتج عملية تكنولوجيا الحركه الدوليه زيوت بجودة ومعدل إنتاج عالي. تقدم الدراسة أربع تجارب (1 و 2 و 3 و 4) لتحقيق أفضل حالة لمصنع إعادة تدويرالزيوت المستعملة. تم العثور على نتيجتين رئيسيتين مختلفتين في التجارب 1 و 2 و 3. زادت النسبة المئوية للتجربة 1 من زيت التشحيم الخفيف لكن نقطة وميضها تنخفض. ثم قامت التجربة 2 بإجراء تغيير في النسبة المئوية واللزوجة للزيت الخفيف والثقيل. أيضًا عندما طبقت التجربة 3 نتج عنها ان أصبحت النسبة المئوية واللزوجة للزيت الثقيل والبيتومين غير مطابقة للمواصفات.. أخيرًا: يوصى بشدة بإجراء التجربة 4 (التجربة المدمجة) حيث إنها تحقق جميع أهداف الرسالة , وزيادة إنتاج الزيت الخفيف والثقيل بمقدار 2000 كجم / ساعة وتوليدها في المواصفات القريبة من المرحلة المثالية.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aLubricating oils ‪Recycling
_2qrmak
653 0 _aDehydration Unit
_aThin Film Evaporator
_aShort Path Evaporator
_aVacuum Pressure
_aLight Oil
700 0 _aFatema Ashour
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cFatema Ashour
_dMamdouh Ayad Ibrahim
_dNabil Mahmoud Abd Elmonem
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Chemical Engineering
905 _aEman
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c168545