000 05660namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250223033331.0
008 241125s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aايداع
082 0 4 _a370.7
092 _a370.7
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت
100 0 _aإيمـان عبدالناصر محمود عبدالحميد،
_eإعداد.
245 1 0 _a"تطوير منظومة اعتماد جودة خدمات التنمية المهنية بالأكاديمية المهنية للمعلمين في ضوء الخبرات العالمية"/
_cإعــداد إيمـان عبدالناصر محمود عبدالحميد؛ إشراف د.أيسم سعد محمدى محمود، د. محمد السيد ألماظ.
246 1 5 _a"Developing the accreditation system for the quality of professional development services at the Professional Academy for Teachers in light of international experiences
264 0 _c2023.
300 _a234صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 185-199.
520 _a هدفت الدراسة إلى تعرف الدور الذى تؤديه الأكاديمية المهنية للمعلمين واختصاصاتها، وأيضا تعرف مكونات واختصاصات منظومة إعتماد جودة خدمات التنمية المهنية بالأكاديمية المهنية للمعلمين، وتقديم تصور مقترح لتطوير منظومة اعتماد جودة خدمات التنمية المهنية بالأكاديمية المهنية للمعلمين في ضوء الخبرات العالمية، توصلت الدراسة إلى ضرورة تطوير دليل اعتماد خدمات التنمية المهنية ودليل اعتماد المراكز التدريبية ، عقد شراكة بين الاكاديمية المهنية للمعلمين وكليات التربية فى تدريب وتأهيل المدربين والمراجعين الخارجيين للاعتماد، تحديث وتطوير البرامج التدريبية المقدمة لاعضاء هيئة التعليم بصفة مستمرة،التكامل بين جهات التدريب والتنمية المهنية على كافة المستويات (وحدة التدريب المدرسية – قسم التدريب بالادارة – ادارة التدريب بالمديرية – مراكز التدريب الرئيسية – فروع الأكاديمية المهنية للمعلمين بالمحافظات – الإدارة المركزية لإعداد القيادات التربوية- كليات التربية على مستوى الجمهورية – مراكز التدريب الحكومية المعتمدة من الأكاديمية)، وذلك لتنفيذ التدريبات على المستوى المركزى والإقليمى والمحلى.
520 _aThe study aimed to identify the role played by the Professional Academy for Teachers and its specializations, as well as to know the components and competencies of the system for accrediting the quality of professional development services at the Professional Academy for Teachers, and to provide a proposed vision for the development of the system for accrediting the quality of professional development services at the Professional Academy for Teachers in the light of international experiences, The study found the need to develop a guide for the accreditation of professional development services and a guide to the accreditation of training centers, a partnership between the Professional Academy for Teachers and colleges of education in training and qualifying trainers and external auditors for accreditation,updating and developing training programs provided to members of the education staff on an ongoing basis, Integration between training and professional development bodies at all levels (school training unit-training department in the administration - training department in the directorate - main training centers-branches of the professional academy for teachers in the governorates- the central administration for the preparation of educational leaders - colleges of education at the level of the Republic - government training centers approved by the academy), in order to implement training at the central, regional and local levels
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 7 _aالمدرسون
_2qrmak
_xتدريب
650 7 _aالمدرسون
_xتطوير
653 0 _aالتنمية المهنية
_aالأكاديمية المهنية للمعلمين
_aمنظومة اعتماد جودة خدمات التنمية المهنية
700 0 _aأيسم سعد محمدى محمود
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمحمد السيد ألماظ
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2023
_cأيسم سعد محمدى محمود
_cمحمد السيد ألماظ
_dنجوى يوسف جمال الدين
_d علاء رمضان مصطفى صبرة
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للتربية
_Dقسم أصول التربية
905 _aNadia
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c169043