000 | 04235namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033342.0 | ||
008 | 241210s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a338.51 |
092 |
_a338.51 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.03.02.M.Sc.2023.He.c. | ||
100 | 0 |
_aHeba Hassan Fouad Abdel Motaleb, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aAcost-benefit analysis for a bus rapid transit system a critical review of international experience / _cBy Heba Hassan Fouad Abdel Motaleb ; Superviser Professor Dr. Mohamed Fathy Sakr, Associate Professor Dr. Yasmine Rashed Mohamed. |
246 | 1 | 5 | _a تحليل التكاليف و المنافع لنظام النقل السريع بالحافلات BRT دراسه نقديه للتجارب الدوليه / |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a114 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023 | ||
504 | _aBibliography: pages 107-114. | ||
520 | _aThis thesis examines the feasibility of implementing a Bus Rapid Transit (BRT) system in the Greater Cairo Metropolitan Area's Ring Road. It draws lessons from successful international experiences and employs Cost-Benefit Analysis (CBA) for evaluation. The inductive methodology is used, initially focusing on international practices and then a quantitative CBA for the Cairo BRT is conducted. The analysis indicates that the BRT system can address traffic issues, foster sustainability, and yield a positive return on investment. Thus, it is economically viable and sustainable. Its implementation in Cairo's Ring Road is recommended, with potential for replication in other Egyptian cities facing similar transport-related challenges. However, enhancing data accuracy, stakeholder engagement, network integration, and land use planning is crucial. | ||
520 | _aتناقش هذه الرسالة إمكانية تنفيذ نظام النقل السريع بالحافلات في الطريق الدائري لمنطقة القاهرة الكبرى حيث تستمد دروسًا من التجارب الدولية الناجحة وتستخدم تحليل الفوائد والتكاليف للتقييم و ذلك عن طريق استخدام المنهج الاستقرائي، حيث تركز في البداية على الممارسات الدولية ثم يتم إجراء تحليل كمي لفوائد وتكاليف نظام النقل السريع بالحافلات في القاهرة. تشير النتائج إلى أن نظام النقل السريع بالحافلات يمكن أن يعالج قضايا حركة المرور، ويعزز الاستدامة، ويحقق عوائد إيجابية على الاستثمار. لذا، يُعتبر خياراً اقتصادياً ومستداماً. يُوصى بتنفيذه في الطريق الدائري في القاهرة، مع إمكانية تكراره في مدن مصرية أخرى تواجه تحديات مماثلة في مجال النقل. ومع ذلك، من الضروري تحسين دقة البيانات، مشاركة أصحاب المصلحة، تكامل الشبكة بشكل فعال، وتخطيط استخدام الأراضي بشكل سليم . | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in English. | ||
650 | 7 |
_aCost _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aBus Rapid Transit _asustainable public transport _aMass Rapid Transit _aCost-Benefit Analysis _aTransport Economics |
|
700 | 0 |
_aMohamed Fathy Sakr _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aYasmine Rashed Mohamed _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cMohamed Fathy Sakr _cYasmine Rashed Mohamed _UCairo University _FFaculty of Economics and Political Science _DDepartment of Economics |
||
905 |
_aSara _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c169383 |