000 04235namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033342.0
008 241210s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a338.51
092 _a338.51
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.03.02.M.Sc.2023.He.c.
100 0 _aHeba Hassan Fouad Abdel Motaleb,
_epreparation.
245 1 0 _aAcost-benefit analysis for a bus rapid transit system a critical review of international experience /
_cBy Heba Hassan Fouad Abdel Motaleb ; Superviser Professor Dr. Mohamed Fathy Sakr, Associate Professor Dr. Yasmine Rashed Mohamed.
246 1 5 _a تحليل التكاليف و المنافع لنظام النقل السريع بالحافلات BRT دراسه نقديه للتجارب الدوليه /
264 0 _c2023.
300 _a114 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023
504 _aBibliography: pages 107-114.
520 _aThis thesis examines the feasibility of implementing a Bus Rapid Transit (BRT) system in the Greater Cairo Metropolitan Area's Ring Road. It draws lessons from successful international experiences and employs Cost-Benefit Analysis (CBA) for evaluation. The inductive methodology is used, initially focusing on international practices and then a quantitative CBA for the Cairo BRT is conducted. The analysis indicates that the BRT system can address traffic issues, foster sustainability, and yield a positive return on investment. Thus, it is economically viable and sustainable. Its implementation in Cairo's Ring Road is recommended, with potential for replication in other Egyptian cities facing similar transport-related challenges. However, enhancing data accuracy, stakeholder engagement, network integration, and land use planning is crucial.
520 _aتناقش هذه الرسالة إمكانية تنفيذ نظام النقل السريع بالحافلات في الطريق الدائري لمنطقة القاهرة الكبرى حيث تستمد دروسًا من التجارب الدولية الناجحة وتستخدم تحليل الفوائد والتكاليف للتقييم و ذلك عن طريق استخدام المنهج الاستقرائي، حيث تركز في البداية على الممارسات الدولية ثم يتم إجراء تحليل كمي لفوائد وتكاليف نظام النقل السريع بالحافلات في القاهرة. تشير النتائج إلى أن نظام النقل السريع بالحافلات يمكن أن يعالج قضايا حركة المرور، ويعزز الاستدامة، ويحقق عوائد إيجابية على الاستثمار. لذا، يُعتبر خياراً اقتصادياً ومستداماً. يُوصى بتنفيذه في الطريق الدائري في القاهرة، مع إمكانية تكراره في مدن مصرية أخرى تواجه تحديات مماثلة في مجال النقل. ومع ذلك، من الضروري تحسين دقة البيانات، مشاركة أصحاب المصلحة، تكامل الشبكة بشكل فعال، وتخطيط استخدام الأراضي بشكل سليم .
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in English.
650 7 _aCost
_2qrmak
653 0 _aBus Rapid Transit
_asustainable public transport
_aMass Rapid Transit
_aCost-Benefit Analysis
_aTransport Economics
700 0 _aMohamed Fathy Sakr
_ethesis advisor.
700 0 _aYasmine Rashed Mohamed
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cMohamed Fathy Sakr
_cYasmine Rashed Mohamed
_UCairo University
_FFaculty of Economics and Political Science
_DDepartment of Economics
905 _aSara
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c169383