000 | 06910namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033345.0 | ||
008 | 241215s2023 |||a|||f |m|| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a615.82 |
092 |
_a615.82 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.21.06.M.Sc.2023.Do.E | ||
100 | 0 |
_aDoaa Abdel Rahman Foaad, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aEffect of aerobic exercise on cognition and quality of life in primary school students / _cby Doaa Abdel Rahman Foaad ; Supervisors Prof. Dr. Elham Elsayed Salem, Dr. Ahmad MahdiAhmad. |
246 | 1 | 5 | _a/ تأثير التمارين الهوائية على الادراك وجودة الحياة لدى طلاب المرحلة الابتدائية |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a105 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023. | ||
504 | _aBibliography: pages 88-100. | ||
520 | _aBackground: Physical exercise determines positive biological and psychological effects that affect the brain and the cognitive functioning and promote a condition of wellbeing. Aerobic exercise programming specifically designed to do so can improve psychosocial outcomes. These attributes in turn are important determinant of improving quality of life. Objectives: Purpose of the study is to determine effect of aerobic exercise on cognitive function (reasoning, memory, attention, perception and coordination), and its effect on quality of life domains (physical health, feelings, school and social ability, psychosocial health and total score) in primary school students. Subjects and Methods: One hundred twenty-eight students from both sexes ranged from seven to ten years were participated in this study. students were identified into two equal groups (sixty-four students in each group). Group (A); they were not involved in any aerobic exercises, Group (B); they were on regular swimming exercises in Wadi Degla Sporting club in El-Maadi (60 minutes – 3 times per week for training period of three months). Cognition was evaluated by CogniFit brain training program (Initial cognitive assessment), while the quality of life was evaluated by the Pediatric quality of life inventory (PedsQL) which is multidimensional child self-report and parent proxy-report scales that was used to assess the four dimensions of quality of life: health, behavior, social and school functioning. Results: The obtained results showed statistically significant difference between both groups regarding total score and individual score of each tested cognitive ability except for perception using initial CogniFit program and concerning quality of life, the results showed statistically significant difference between both groups of all measured parameters of quality of life using pediatric quality of life inventory. Conclusion: Regular swimming exercise has beneficial effect on both cognition and quality of life in primary school students. | ||
520 | _aالخلفية: تحدد التمارين البدنية (PE) التأثيرات البيولوجية والنفسية الإيجابية التي تؤثر على الدماغ والوظائف المعرفية وتعزز حالة الرفاهية. يمكن أن تؤدي برمجة التمارين الهوائية المصممة خصيصًا للقيام بذلك إلى تحسين النتائج النفسية والاجتماعية مثل مفهوم الذات والسلوكيات الاجتماعية والتوجه نحو الهدف والأهم من ذلك الكفاءة الذاتية. هذه الصفات بدورها هي محددات مهمة لتحسين الأداء الأكاديمي ونوعية الحياة.الأهداف: الغرض من الدراسة هو تحديد ما إذا كانت التمارين الهوائية كالسباحة لها تأثير على التقييم المعرفي الأولي (التفكير والذاكرة والانتباه والإدراك والتنسيق) لدى طلاب المدارس الابتدائية. ولتقييم ما إذا كان للتمارين الهوائية كالسباحة تأثير على نوعية الحياة فيما يتعلق بالصحة والنشاط والمشاعر والمدرسة والقدرة الاجتماعية لدى طلاب المدارس الابتدائية.المواضيع: شارك في هذه الدراسة مائة وثمانية وعشرون طالبا من كلا الجنسين تراوحت أعمارهم بين سبع وعشر سنوات الطريقة: تم تقسيم الطلاب إلى مجموعتين متساويتين (أربعة وستون طالبا في كل مجموعة). المجموعة )أ)؛ لم يشاركوا أو يشاركون في أي تمارين هوائية، المجموعة (ب)؛ كانوا في تمارين سباحة منتظمة في نادي وادي دجلة الرياضي بالمعادي (60 دقيقة - 3 مرات في الأسبوع لفترة تدريب ثلاثة أشهر). تم تقييم الإدراك من خلال برنامج تدريب الدماغ) التقييم المعرفي الأولي CogniFit )، بينما تم تقييم جودة الحياة من خلال جرد جودة حياة الأطفال (PedsQL) وهو تقرير ذاتي متعدد الأبعاد للطفل ووكيل من الوالدين-.النتائج: أظهرت النتائج التي تم الحصول عليها فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعتين فيما يتعلق بالدرجات الكلية والنتيجة الفردية لكل قدرة معرفية تم اختبارها باستثناء الإدراك. وأظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعتين فيما يتعلق بالدرجة الكلية والنتيجة الفردية لجودة الحياة.الخلاصة: ممارسة السباحة بانتظام لها تأثير مفيد على كل من الإدراك ونوعية الحياة لدى طلاب المدارس الابتدائية. | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aPhysical Therapy _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aCognition _aQuality of life _aAerobic exercise _aCogniFit _aPediatric quality of life inventory |
|
700 | 0 |
_aElham Elsayed Salem _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aDoaa Ahmed Mahmoud Sanad _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cElham Elsayed Salem _cDoaa Ahmed Mahmoud Sanad _UCairo University _FFaculty of Physical Therapy _DDepartment of Physical Therapy for Pediatrics |
||
905 |
_aShimaa _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c169451 |