000 04812namaa22004091i 4500
003 OSt
005 20250223033353.0
008 241223s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a070.4
092 _a070.4
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.15.02.Ph.D.2023.No.I
100 0 _aNoha Reda Ezz El Din,
_epreparation.
245 1 0 _aThe Impact Factors of Refugees’ Perception of the Egyptians’ Portrayal :
_bAn Ethnography Study/
_cNoha Reda Ezz El Din ; supervisors: Prof. Dr. Hanaa Farouk Saleh.
246 1 5 _aالمؤثرة على صورة الشعب المصري لدى اللاجئين :
_bدراسة إثنوغرافية/
264 0 _c2023.
300 _a202 Leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 184-200.
520 _aThis work belongs to social science, especially ethnographic studies. It constituted a big data study of Egypt image-based debates on Twitter. Itfocusedonanalyzing TwittercommunicationofEgyptiansandrefugees, including interactions, types of tweets, and engagement rate). In addition,, it identified the dominant frames that influence their communicative patterns on Twitter. ThisstudyemployedtheBrandMentionstooltocollectandanalyzeTwitter big data. Furthermore, it approached discourse analysis to describe the sociocultural factors of minority subcultures. Moreover,itconductedsevenfocusgroupswithrefugees-whoarecurrently settledinEgypt-fromLibya,Sudan,Yemen,Somalia,Ethiopia,Syria,Iraq, andDjibouti.Thiscontributedtotheidentificationoftheintersectionfactors that shape their perceptions of both Egypt and Egyptians. It is shown that Twitter’s positive discursive patterns are often associated with social and human - based contexts. Conversely,negativediscursivepatternsareoftenassociatedwithpolitical andeconomicframesandcontexts.Thefindingsalsoindicatedasignificant cognitive gap between knowledge derived from mainstream media, digital space, and reality.
520 _aتنتمي هذه الدراسة إلى العلوم الاجتماعية، وخاصة الدراسات الإثنوغرافية حيث تهدف إلى تسليط الضوء على العوامل الاقتصادية والسياسية والثقافية التي تشكل صورة المصريين لدى اللاجئين. اعتمدت الدراسة على مدخل التحليل الثقافي لتحليل السياقات الخطابية عبر تويتر وتحديد الأطر السائدة التيتؤثر على أنماط التفاعل بين المصريين واللاجئين، بما في ذلك التفاعلات وأنواع التغريدات ومعدل المشاركة. استخدمت هذه الدراسة أداة BrandMentions لرصد وتحليل البيانات الضخمة على تويتر. علاوة على ذلك، فقد تناولت أداة تحليل الخطاب لوصف وتحليل العوامل الاجتماعية والثقافية للخطابات الثقافية للأقليات الفرعية. بالإضافة إلى ذلك، فقد أجرت سبع مجموعات تركيز مع مجموعة من اللاجئين - الذين يقيمون حاليًا في مصر - من ليبيا والسودان واليمن والصومال وإثيوبيا وسوريا والعراق وجيبوتي. وساهم ذلك في تحديد عوامل التقاطع التي تشكل تصوراتهم لكل من مصر والمصريين. لقد تبين أن الأنماط الخطابية الإيجابية لتويتر غالبًا ما ترتبط بالسياقات الاجتماعية والإنسانية.على العكس من ذلك، غالبًا ما ترتبط الأنماط الخطابية السلبية بالأطر والسياقات السياسية والاقتصادية. أشارت النتائج أيضًا إلى وجود فجوة معرفية كبيرة بين المعرفة المستمدة من وسائل الإعلام الرئيسية والفضاء الرقمي والواقع.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aJournalism
_2qrmak
653 0 _aRefugees
_aEgyptians representations
_aEgypt portrayals
_adigital discourse analysis
_atwitter
700 0 _aHanaa Farouk Saleh
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cHanaa Farouk Saleh
_UCairo University
_FFaculty of Mass Communication
_DDepartment of Journalism
905 _aAya
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c169693