000 | 07262namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033358.0 | ||
008 | 241230s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
049 | _aايداع | ||
082 | 0 | 4 | _a373.19 |
092 |
_a373.19 _221 |
||
097 | _aمــــاجستير | ||
099 | _aCai01.23.01.M.Sc.2024.عل.ا | ||
100 | 0 |
_aعلاء طه خليل عبد المطلب، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 0 |
_a استراتيجية مقترحة قائمة على التعليم المتمايز لتنمية مهارات التفكير العليا في مادة التاريخ لدى طلاب المرحلة الثانوية / _cإعداد الباحث علاء طه خليل عبد المطلب منسي؛ إشـــراف أ.د. إلهام عبد الحميد فرج،أ.م.د. سامح إبراهيم عوض الله |
246 | 1 | 5 | _aA proposed strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills in history among secondary school students |
264 | 0 | _c2024 | |
300 |
_a 273صفحة : _b إيضاحيات ؛ _c25cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024 | ||
504 | _a ببليوجرافيا: صفحات 143-158. | ||
520 | _a" وجود ضعف في مهارات التفكير العليا لدي طلاب المرحلة الثانوية" ولمعالجة مشكلة البحث حاول الباحث الإجابة عن الأسئلة التالية: 1-ما مهارات التفكير العليا الواجب تنميتها لدى طلاب الصف الأول الثانوي في مادة التاريخ؟ 2-ما المتوافر من مهارات التفكير العليا لدى طلاب الصف الأول الثانوي في مادة التاريخ؟ 3-ما التصور المقترح لاستخدام استراتيجية قائمة على التعليم المتمايز لتنمية مهارات التفكير العليا لدي الصف الأول الثانوي من خلال تدريس مادة التاريخ؟ 4-ما فاعليه الاستراتيجية المقترحة القائمة على التعليم المتمايز في تنميه مهارات التفكير العليا لدي الصف الأول الثانوي من خلال تدريس مادة التاريخ؟ نتائج البحث: 1-يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوي دلالة (0.01) بين متوسطي درجات مجموعة البحث في التطبيقين القبلي والبعدي لاختبار مهارات التفكير العليا لكل مهارة على حدة لصالح التطبيق البعدي. 2-توجد فاعلية للاستراتيجية المقترحة القائمة على التعليم المتمايز في تنمية مهارات التفكير العليا لدي طلاب بالصف الأول الثانوي بمادة التاريخ. | ||
520 | _a: A proposed strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills in history among secondary school students Researcher name: Alaa Taha Khlil Abdel motlb Mansy Supervised by: Prof. Dr. Elham Abdel Hamid Farag – dr Sameh Ibrahim AWad allah. Institution: Faculty of Gradute Studies of Education- Cairo university Degree: Master in Education the Problem of the research and its questions : "There is a weakness in the higher-order thinking skills of high school students." To address the research problem, the researcher tried to answer the following questions: 5. What are the higher-order thinking skills that should be developed for secondary school students in history? 6. What are the available higher-order thinking skills for first-year secondary students in history? 7. What is the suggested scenario for using a strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills among secondary school students through teaching history? 8. What is the effectiveness of the proposed strategy based on differentiated education in developing higher thinking skills among secondary school students through teaching history? Findings: 3. There is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean scores of students in the pre and post applications of higher thinking skills test for each skill separately in favor of the post application. 4. There is an effectiveness of the differentiated education strategy in developing the higher thinking skills of history students in the first secondary grade. Key words: Strategy - differentiated education - higher order thinking skills Faculty of Graduate studies for Education Researcher name: Alaa Taha Khlil Abdel motlb Mansy Nationality: Egyptian Degree: MS.c Specialization: Curriculum & Instruction Moderators: Prof. Elham Abdel hamid Farag Prof.Sameh Ibrahim Awadallah Title: A proposed strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills in history among secondary school students Abstract: "There is a weakness in the higher-order thinking skills of high school students." To address the research problem, the researcher tried to answer the following questions: 9. What are the higher-order thinking skills that should be developed for secondary school students in history? 10. What are the available higher-order thinking skills for first-year secondary students in history? 11. What is the suggested scenario for using a strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills among secondary school students through teaching history? 12. What is the effectiveness of the proposed strategy based on differentiated education in developing higher thinking skills among secondary school students through teaching history? Findings: 5. There is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean scores of students in the pre and post applications of higher thinking skills test for each skill separately in favor of the post application. 6. There is an effectiveness of the differentiated education strategy in developing the higher thinking skills of history students in the first secondary grade. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية. | ||
650 | 7 |
_aالتعليم الثانوى _2qrmak _xمناهج |
|
653 | 0 |
_aاستراتيجية _aتعليم متمايز _aمهارات التفكير العليا |
|
700 | 0 |
_aإلهام عبد الحميد فرج _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aسامح إبراهيم عوض الله _eمشرف أطروحة. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cإلهام عبد الحميد فرج _cسامح إبراهيم عوض الله _dاحمد إبراهيم شلبي _dشادية عبد الحليم تمام _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم المناهج و طرق التدريس |
||
905 |
_aNadia _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c169848 |