000 | 04479nam a22004337a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033358.0 | ||
008 | 241230b |||||||| |||| 00| 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a615.82 |
092 |
_a615.82 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.21.06.M.Sc.2023.Mu.M. | ||
100 | 0 |
_aMustafa Abdel Moneim Mohammed, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aMasgutova Neurosensorimotor Reflex Integration Technique Versus Sensory Integration In Integrating Primitive Reflexes / _cBy Mustafa Abdel Moneim Mohammed; Supervisors Prof. DR. Manal Salah El-Dein Abdel El Wahab, Prof. DR Sahar Mohamed Nour El-Din, Prof. Dr Mahmoud Samir Mohamed El Fakharany |
246 | 1 | 5 | _aالماسجوتوفا في مقابل التكامل الحسى على تكامل ردود أفعال الإنعكاسات البدائية / |
264 | 0 | _c2023. | |
300 |
_a119 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023. | ||
504 | _aBibliography: pages 106-116. | ||
520 | _aForty children with spastic diplegic cerebral palsy (11 girls and 29 boys), ranging in age from 3 to 6 years participated in the current study, they were randomly assigned into two study groups of equal numbers, study group (A) that was treated by Masgutova neuro-sensorimotor reflex integration program and study group (B), in which children were subjected to Sensory integration program. Both groups received a selective physical therapy program (Stretching exercise, Strengthening exercise, facilitation for motor milestones) as a convential physical therapy program. All children were evaluated by using Gross Motor Function Measurement -88 , Peabody Developmental Motor Scale -2nd ed (reflexes, grasping and visual – motor integration subtests) and Standford Binet intelligence scales fifth edition for detection of intelligence level pre and post treatment that lasted for three successive months at frequency of three times per week. Keywords: Sensory integration, Masgutova Neuro-Sensorimotor Reflex Integration, reflexive integration, Motor Abilities, Cerebral Palsy | ||
520 | _a شارك في هذه الدراسة أربعون طفلاً أعمارهم بين 3 – 6 أعوام. وقد تم توزيعهم عشوائيا إلى مجموعتين من أعداد متساوية, المجموعة (أ) تلقت التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بينما المجموعة (ب) تلقت التدخل بالتكامل الحسى. تم تقييم كل مريض من المجموعتين قبل وبعد تلقى العلاج بإستخدام قياس الوظيفة الحركية الإجمالية, الإصدار الثانى من مقياس بى بدى للقياس التنموى و إختبار ذكاء ستانفورد بينه الصورة الخامسة. تلقت المجموعة (أ) التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بمعدل 3 جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, بينما تلقت المجموعة (ب) التدخل بالتكامل الحسى بمعدل 3 جلسات إسبوعياً, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, وتلقى جميع الأطفال في المجموعتين التدخل بالعلاج الطبيعى التقليدي بمعدل ثلاث جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 15 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة | ||
530 | _aIssued also as CD | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aPhysical Therapy _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aSensory integration _aMasgutova Neuro-Sensorimotor Reflex Integration _aMotor Abilities _a Cerebral Palsy _aprimitive reflexes |
|
700 | 0 |
_aManal Salah El-Dein Abdel El Wahab _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aSahar Mohamed Nour El-Din _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aMahmoud Samir Mohamed El Fakharany _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2023 _cManal Salah El-Dein Abdel El Wahab _cSahar Mohamed Nour El-Din _cMahmoud Samir Mohamed El Fakharany _UCairo University _FFaculty of Physical Therapy _DDepartment of Physical Therapy for pediatrics |
||
905 |
_aEman El gebaly _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c169855 |