000 04479nam a22004337a 4500
003 OSt
005 20250223033358.0
008 241230b |||||||| |||| 00| 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82
092 _a615.82
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.06.M.Sc.2023.Mu.M.
100 0 _aMustafa Abdel Moneim Mohammed,
_epreparation.
245 1 0 _aMasgutova Neurosensorimotor Reflex Integration Technique Versus Sensory Integration In Integrating Primitive Reflexes /
_cBy Mustafa Abdel Moneim Mohammed; Supervisors Prof. DR. Manal Salah El-Dein Abdel El Wahab, Prof. DR Sahar Mohamed Nour El-Din, Prof. Dr Mahmoud Samir Mohamed El Fakharany
246 1 5 _aالماسجوتوفا في مقابل التكامل الحسى على تكامل ردود أفعال الإنعكاسات البدائية /
264 0 _c2023.
300 _a119 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 106-116.
520 _aForty children with spastic diplegic cerebral palsy (11 girls and 29 boys), ranging in age from 3 to 6 years participated in the current study, they were randomly assigned into two study groups of equal numbers, study group (A) that was treated by Masgutova neuro-sensorimotor reflex integration program and study group (B), in which children were subjected to Sensory integration program. Both groups received a selective physical therapy program (Stretching exercise, Strengthening exercise, facilitation for motor milestones) as a convential physical therapy program. All children were evaluated by using Gross Motor Function Measurement -88 , Peabody Developmental Motor Scale -2nd ed (reflexes, grasping and visual – motor integration subtests) and Standford Binet intelligence scales fifth edition for detection of intelligence level pre and post treatment that lasted for three successive months at frequency of three times per week. Keywords: Sensory integration, Masgutova Neuro-Sensorimotor Reflex Integration, reflexive integration, Motor Abilities, Cerebral Palsy
520 _a شارك في هذه الدراسة أربعون طفلاً أعمارهم بين 3 – 6 أعوام. وقد تم توزيعهم عشوائيا إلى مجموعتين من أعداد متساوية, المجموعة (أ) تلقت التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بينما المجموعة (ب) تلقت التدخل بالتكامل الحسى. تم تقييم كل مريض من المجموعتين قبل وبعد تلقى العلاج بإستخدام قياس الوظيفة الحركية الإجمالية, الإصدار الثانى من مقياس بى بدى للقياس التنموى و إختبار ذكاء ستانفورد بينه الصورة الخامسة. تلقت المجموعة (أ) التدخل بمنهجية ماسجوتوفا بمعدل 3 جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, بينما تلقت المجموعة (ب) التدخل بالتكامل الحسى بمعدل 3 جلسات إسبوعياً, مدة الجلسة 45 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة, وتلقى جميع الأطفال في المجموعتين التدخل بالعلاج الطبيعى التقليدي بمعدل ثلاث جلسات إسبوعيا, مدة الجلسة 15 دقيقة لمدة ثلاثة أشهر متواصلة
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aPhysical Therapy
_2qrmak
653 0 _aSensory integration
_aMasgutova Neuro-Sensorimotor Reflex Integration
_aMotor Abilities
_a Cerebral Palsy
_aprimitive reflexes
700 0 _aManal Salah El-Dein Abdel El Wahab
_ethesis advisor.
700 0 _aSahar Mohamed Nour El-Din
_ethesis advisor.
700 0 _aMahmoud Samir Mohamed El Fakharany
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cManal Salah El-Dein Abdel El Wahab
_cSahar Mohamed Nour El-Din
_cMahmoud Samir Mohamed El Fakharany
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy for pediatrics
905 _aEman El gebaly
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c169855