000 | 05001namaa22004451i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033401.0 | ||
008 | 250102s2024 ua ao||frm||| 000 0 ara d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
049 | _aايداع | ||
082 | 0 | 4 | _a305.908162 |
092 |
_a305.908162 _221 |
||
097 | _aمــــاجستير | ||
099 | _aCai01.26.02.M.Sc.2024.اح.ب | ||
100 | 0 |
_aأحمد صابر أحمد محمود، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 0 |
_aبرنامج قائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى اطفال إضطراب طيف الذاتوية / _cرسالة مقدمة من الباحث أحمد صابر أحمد محمود ؛ اشراف ا.د.. السيد عبد القادر شريف،ا.م.د. منال كامل بهنس،د. فاطمة الزهراء مجدى. |
246 | 1 | 5 | _aA Program Based on the Discrete Trial Strategy for Developing Listener Responding Skills of Children with Autism Spectrum Disorder. |
264 | 0 | _c2024 | |
300 |
_a155صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
504 | _a ببليوجرافيا: صفحات 131-151. | ||
520 | _aهدفت الدراسة إلى التعرف على فاعلية استخدام استراتيجية التدريب بالمحاولات المنفصلة لتنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى أطفال اضطراب طيف الذاتوية في مرحلة الطفولة المبكرة، وتم استخدام المنهج التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من (5) أطفال من ذوى اضطراب طيف الذاتوية (4) ذكور (1) أنثى ترواحت أعمارهم من (4- 6) سنوات، طبق عليهم مقياس الاستجابة السمعية (إعداد الباحث) وبرنامج لتنمية مهارات الاستجابة السمعية (إعداد الباحث)، وأسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المحاولات المنفصلة في تنمية مهارات الاستجابة السمعية لدى عينة من أطفال اضطراب طيف الذاتوية، حيث كانت الفروق لصالح القياس البعدى لمقياس مهارات الاستجابة السمعية، كما أظهرت نتائج الدراسة استمرار فاعلية البرنامج في القياس التتبعى | ||
520 | _a The purpose of this study is to identify the equivalent of sue the training strategy of the Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder during the stage of Early Childhood, the experimental approach was used, and the study sample consisted of (5) children defected with Autistic Spectrum Disorder; (4) males, (1) Females, whose ages ranged between (4- 6) years, Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responses of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, they were subjected to; the scale of auditory response, as well as a program for developing the Skills of Listener Responding (the two programs were prepared by the Researcher) The results referred to the efficiency of the program that supported by the Strategy of Discrete Trial for developing the Skills of Listener Responding of the Children whom affected with the Autism Spectrum Disorder, the differences were in favor of the post-measurement of the auditory responding skills scale, the results of the study also showed the continued effectiveness of the program in the trace measurement. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية. | ||
650 | 7 |
_aالاطفال الصم _2qrmak |
|
650 | 7 |
_aالسمع _2qrmak _xاضطرابات |
|
653 | 0 |
_aالاستجابة السمعية _aالتدريب بالمحاولات المنفصلة _aاضطراب طيف الذاتوية. |
|
700 | 0 |
_aالسيد عبد القادر شريف _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aمنال كامل بهنس _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aفاطمة الزهراء مجدى _eمشرف أطروحة. |
|
900 |
_b29/2/2024 _cالسيد عبد القادر شريف _cمنال كامل بهنس _cفاطمة الزهراء مجدى _dمحمد عبد السلام غنيم _dنجلاء السيد عبد الحكيم _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربيه للطفولة المبكرة _Dقسم العلوم التربوية |
||
905 |
_aNadia _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c169949 |