000 | 04042namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033408.0 | ||
008 | 250112s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
049 | _aإيداع | ||
082 | 0 | 4 | _a372.218 |
092 |
_a372.218 _221 |
||
097 | _aمــــاجستير | ||
099 | _aCai01.26.02.M.Sc.2024.عز.م | ||
100 | 0 |
_aعزيزة أحمد علي دسوقي، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 0 |
_a( متطلبات الإبداع الإدارى لمديرى رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية / _cإعداد الباحثة: عزيزة أحمد علي دسوقي؛ إشراف ا.د. السيد عبد القادر شريف، ا.د.هيام ياقوت السطوحي. |
246 | 1 | 5 | _aRequirements for Administrative Creativity among Kindergarten Principals and its relation to achieve Competitive Advantage |
264 | 0 | _c2024 | |
300 |
_a261صفحة : _b إيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
504 | _a ببليوجرافيا: صفحات 223-241. | ||
520 | _aهدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على متطلبات الإبداع الإداري لدى مديري رياض الأطفال وعلاقته بتحقيق الميزة التنافسية، واستخدمت الباحثة الاستبانة كأداة لجمع البيانات، وتكونت من محورين: محور الإبداع الإداري، ومحور الميزة التنافسية (إعداد الباحثة)، وتكونت عينة البحث الحالي من 60 مديرة رياض أطفال، واستعانت الدراسة بالمنهج الوصفي التحليلي لمناسبته لطبيعتها، وتوصلت الدراسة إلى أن الإبداع الإداري مرتبط إيجابيًّا بالميزة التنافسية، حيث يرفع من شأن الروضة ويجعلها في مصاف الروضات المتطورة التي تساير كل ما هو مستحدث في المجال الإداري. | ||
520 | _aThe current study aimed to identify the administrative creativity requirements of kindergarten principals and its relation to achieve competitive advantage. The researcher used the following tools: Administrative Creativity Questionnaire (Prepared by the researcher), Competitive Advantage Questionnaire (Prepared by the researcher). The sample of the current research consisted of 60 kindergarten principals, and the study used the Descriptive Analytical Approach, because it suits its nature. The study tools were a questionnaire with two axes; the first is Administrative Creativity and the second is Competitive Advantage. The study concluded that Administrative Creativity is positively linked to Competitive Advantage, as it raises the status of the kindergarten and places it in the ranks of advanced kindergartens that keep pace with everything updated in the administrative field. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية. | ||
650 | 7 |
_aرياض الأطفال _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aمتطلبات الإبداع الإداري _aمديرو رياض الأطفال _a الميزة التنافسية |
|
700 | 0 |
_aالسيد عبد القادر شريف _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aهيام ياقوت السطوحي _eمشرف أطروحة. |
|
900 |
_b7/3/2024 _cالسيد عبد القادر شريف _cهيام ياقوت السطوحي _dصبحي شعبان شرف _dنجوى الصاوي أحمد _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربيه للطفولة المبكرة _Dقسم العلوم التربوية |
||
905 |
_aNadia _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c170148 |