000 07594namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250223033410.0
008 250114s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
043 _af-ua---
049 _aإيداع
082 0 4 _a070.962
092 _a070.962
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.15.02.M.Sc.2024.اي.ا
100 0 _aإيمان محمود عبد السلام عطا،
_eإعداد.
245 1 0 _aاتجاهات الجمهور المصري نحوالتطبيقات الإخباريةالجديدة للمواقع الإلكترونية /
_cإعـــداد إيمان محمود عبد السلام عطا؛ إشـراف أ.د. شريف درويش اللبان.
_bRemainder of title /
246 1 5 _aEgyptian public attitudes towards new news applications for websites
264 0 _c2024
300 _a 203ورقة :
_b إيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: اوراق 173-190.
520 _aاستهدفت الدراسة التعرف علي تبني الجمهور المصري للتطبيقاتالإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، والتعرف علي أهم دوافع متابعة الجمهور المصري للتطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، الكشف عن أهم الموضوعات التي يفضل الجمهور المصري متابعتها عند استخدام التطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونيةـ والتعرف علي أكثر التطبيقات الإخبارية التي يستخدمها الجمهور المصري عينة الدراسة للمواقع الإلكترونية، ورصد درجة ثقة الجمهور المصري في التطبيقات الإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، ورصد أوجه العوائق في استخدام الجمهور المصري للتطبيقاتالإخبارية الجديدة للمواقع الإلكترونية، واعتمدتالدراسةعلىمنهجالمسح، واعتمدت علي عينة قوامها (400) مفردة من الجمهور المصري، وخصلت نتائج الدراسة الي أنه لاتوجدفروقذاتدلالةاحصائيةالمستويالاجتماعي،حولمدياستخدامالجمهورالمصريعينةالدراسةللتطبيقاتالاخباريةللمواقعالالكترونية،حيثأنمستويالمعنويةأكبرمن 0.05 ونستخلصمنهذاأنهناكاتفاقبينالمستويالاجتماعيحولمدياستخدامالجمهورالمصريعينةالدراسةللتطبيقاتالاخباريةللمواقعالالكترونية، وإنالمبحوثينعينةالدراسة (أحيانًا) مايستخدمونالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونية،وهوماأكدهمُعظمعينةالدراسةبموجب (286) مفردة، وانه لاتحتلالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةالمرتبةالأوليلديالجمهورعينةالدراسة،حيثجاءتالموافقةبمايعادل (خمس) المبحوثين، وتحتاجالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةإلىالمزيدمنتسليطالضوء،وتعريفالجمهوربأهميتها،ويُتابعالمحبوثونعينةالدراسةللتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالإلكترونيةيوميًامنساعةإلىأقلمنثلاثساعات،ممايؤكدعلىأنالتطبيقاتالإخباريةلاتستحوذوقتكبيرمنالمبحوثينعينةالدراسة، ويتراجعاعتمادالمبحوثينعينةالدراسةعلىالتطبيقاتالإخباريةالجديدةللمواقعالإلكترونية،معتراجعالوقتالذييقضيهالمبحوثونفيمتابعةالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالإلكترونيةيوميًا،ويعتمدالجمهورعينةالدراسةعلىالتطبيقاتالإخباريةالجديدةبالمواقعالالكترونيةثلاثمراتأسبوعيًا.
520 _ahe study aimed to identify the Egyptian public’s adoption of new news applications for websites, identify the most important motivations for the Egyptian public following new news applications for websites, reveal the most important topics that the Egyptian public prefers to follow when using new news applications for websites, and identify the most important news applications used by the public. Egyptian sample study of websites, monitoring the degree of confidence of the Egyptian public in new news applications for websites, and monitoring the obstacles in the Egyptian public’s use of new news applications for websites. The study relied on a survey approach, and relied on a sample of (400) individuals from the Egyptian public, and concluded The results of the study indicate that there are no statistically significant differences at the social level regarding the extent to which the Egyptian public, the study sample, uses news applications for websites, as the level of significance is greater than 0.05. We conclude from this that there is agreement between the social level regarding the extent to which the Egyptian public, the study sample, uses news applications. For websites, and that the study sample respondents (sometimes) use new news applications on websites, which was confirmed by most of the study sample according to (286) items, and that new news applications on websites do not rank first among the study sample population, as approval was equivalent to (Fifth) of the respondents, and the new news applications on websites need to shed more light and inform the public of their importance. The researchers follow the study sample of new news applications on websites daily from one hour to less than three hours, which confirms that news applications do not take up a large amount of time. The study sample respondents, and the study sample respondents’ reliance on new news applications on websites is declining, with a decline in the time the respondents spend following up on new news applications on websites daily, and the study sample population relies on new news applications on websites three times a week.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 7 _aالصحافة المصرية
_2qrmak
653 0 _aالتطبيقات الاخبارية،الهواتف الذكية
_aالصحف الإلكترونية
_aتطبيقات المحمول الإخبارية
_aالمحتوي الإخباري
700 0 _aشريف درويش اللبان
_eمشرف أطروحة.
900 _b22/11/2023
_cشريف درويش اللبان
_dسعيد محمد الغريب
_dمحمد ثروت عطية
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الاعلام
_Dقسم الصحافة
905 _aNadia
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c170203