000 | 06809namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033422.0 | ||
008 | 250201s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a624 |
092 |
_a624 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.13.05.M.Sc.2024.Mo.A | ||
100 | 0 |
_aMohamed Kadry Abdelaziz Farag Ali, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aApplication Of Load And Resistance Factor Design Method For Cfa Piles : _cMohamed Kadry Abdelaziz Farag Ali ; Supervisors: Prof. Dr. Mohamed Abdallah Elkholy, Prof. Dr. Sherif Adel Akl. _bCase Study / |
246 | 1 | 5 |
_aتطبيق أسلوب تصميم معامل الحمل والمقاومة لخوازيق الحفر الدوار المستمر : _bدراسة حالة / |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a183 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2024. | ||
504 | _aBibliography: pages 111-115. | ||
520 | _aThe primary objective of this scientific inquiry entails the application, analysis, and advancement of the Load and Resistance Factors Design (LRFD) technique for continuous flight auger pile foundations in Damietta, Egypt. For this, a comprehensive assessment utilizes data from a recently established database containing information from 142 static pile load tests (SPLTs). Determining resistance factors is carried out for distinct groups of piles, considering factors such as pile type, soil profile, and other pertinent static variables. The calibration of the LRFD framework, rooted in reliability theory (First Order Second Moment method, FOSM) and Monte-Carlo simulation (MCS), is undertaken to ensure the reliability-based evaluation of the resistance factors. Furthermore, an array of criteria for ascertaining ultimate pile capacity is deliberated within the framework of design recommendations. For validating the measured capacity of the piles, the investigation is broadened to examine the reliability of the SPLT results. Consequently, resistance factors associated with a desired probability of failure are established and correlated with the number of SPLTs performed at each site. This method effectively accounts for variations in in-situ soil conditions and the integrity of pile installation. The significant discoveries yielded by this study are succinctly summarized herein: 1. Compared with the EGYPT database resistance factors, a substantial increase in the newly calibrated resistance and efficiency factors was observed mainly in Clay soil condition compared with Mixed soil condition. 2. On average, MCS yields resistance factors that are 13% higher than those from FOSM. As a result, it can be deduced that FOSM represents the most conservative calibration approach. 3. The current study showed a decrease in resistance factors from (β=2.33) to (β=3.0) by an average of 20-40%, consistent with worldwide codes. 4. Construction control efficiency increases by increasing the number of SPLTs on the site, and the resistance factor is almost equal for different measurement methods. 5. The new resistance factors decrease the % P. Error for each code and closer the % P. Error of the Egyptian code with the international codes. 6. The new resistance factors are close to Allen's 2005 specifications and reports, such as NCHRP 507 for clay. | ||
520 | _aالغرض الرئيسي من هذه الدراسة هو التحقق من استخدام أسلوب تصميم عوامل الحمل والمقاومة "LRFD” على خوازيق الحفر الدوار المستمرة "CFA" وهي الأكثر استخدامًا في مصر. في هذه الدراسة تم تطبيق معاملات الحمل والمقاومة الموجودة في قاعدة البيانات المحلية والدولية على الدراسة الحالية والتي تحتوي على أكثر من 142 اختبار على الخوازيق تم إجراؤها في موقع واحد في محافظة دمياط ويتكون من أكثر من 55 صالة تم تنفيذها على خوازيق من النوع CFA.وتم حفظ وترتيب البيانات وفقًا لكل من نوع الخازوق والتربة، وتم تحديد قدرة تحمل الخازوق القصوى باستخدام الطرق المختلف المتاحة في الكود المصري والاكواد العالمية مثل AASHTO-2007 وFHWA (2010) ، كما تم حسابها أيضا بتحليل اختبار التحميل للخوازيق الاستاتيكية. وتضمنت هذه الدراسة معيارين: 1) نسبة الخطأ 2) معامل التحيز، لملاحظة ما إذا كان نهج عوامل الحمل والمقاومة أكثر اقتصادية وكفاءة من طريقة التصميم بالإجهادات المسموحة. واتضح من النتائج أن طريقة التصميم بالإجهادات المسموحة أكثر اقتصادية وكفاءة، لذلك كانت الحاجة إلى تطوير معاملات الحمل والمقاومة في الدراسة الحالية. وبناءا عليه تم إجراء إطار معايرة عوامل مقاومة LRFD الجديد وفقًا لتوصية AASHTO وبناءً على نظرية الموثوقية ومحاكاة مونت كارلو، وامتدت الدراسة أيضًا لتشمل عوامل المقاومة التي تقيم موثوقية اختبار التحميل الاستاتيكى للخازوق نفسه اعتمادًا على درجة اختلاف الموقع وعدد الاختبارات التي أجريت لكل صالة في الموقع. وأخيرا أظهرت تلك النتائج المتحصل عليها ان عوامل مقاومة LRFD الجديدة والمستخدمة على الخوازيق في هذه الدراسة أكثر اقتصادية وكفاءة من طريقة التصميم بالإجهادات المسموحة. | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aCivil Engineering _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aContinuous flight auger piles _aload and resistance factor design _a the factor of safety _apile capacity _aallowable stress design |
|
700 | 0 |
_aSherif Adel Akl _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aMohamed Abdallah Elkholy _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cSherif Adel Akl _cMohamed Abdallah Elkholy _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Civil Engineering / Public Works |
||
905 |
_aAya _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c170533 |