000 05220namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033424.0
008 250203s2024 |||a|||f |m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82
092 _a615.82
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.21.06.Ph.D.2024.Sa.V.
100 0 _aSamar Salem Korney Ramdan,
_epreparation.
245 1 0 _aVirtual Reality versus Mirror Therapy on Balance and Muscle Strength in Children with Hemiplegic Cerebral Palsy /
_cBy Samar Salem Korney Ramdan; Under Supervision of Prof. Dr. Naglaa Ahmed Zaky, Prof.Dr. Walaa Abd-hakim Al-nabie
246 1 5 _aتأثير الواقع الإفتراضي مقابل العلاج بالمرآة علي التوازن وقوة العضلات في الأطفال المصابين بالشلل النصفي /
264 0 _c2024.
300 _a127 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 98-121.
520 _aBalance deficits are among the symptoms that having a more profound impact on motor function and quality of life in children with cerebral palsy. Poor balance makes it more difficult to carry out gait-related tasks and raises the chance of falling. Aim: To compare between the effect of virtual reality and mirror therapy on balance, muscle strength and quality of life in children with hemiplegic cerebral palsy. Subjects and methods: Thirty-six children of both sexes with hemiplegic cerebral palsy between the ages of sex and ten years participated in this study. They were divided into two groups (A and B). children in both groups received a designed physical therapy program furthermore, group A received a wii-fit virtual reality- based program while, group B received mirror therapy. Children in both groups received treatment for 60 min/day, 3 days/week for 3 successive months. Balance (overall, anteroposterior and mediolateral stability indices), muscle strength as well as quality of life were assessed by using biodex balance system, lafayette hand-held dynamometer and pediatric quality of life inventory cerebral palsy Module respectively for each child in both groups before and after treatment program. Results: Children in both groups showed significant improvements in post-treatment mean values of all measured variables when compared to the pre-treatment mean values (p<0.001). Significant improvement was observed in group A in favor of group B when post treatment values of both groups were compared except for knee flexors muscle strength (p< 0.05). Conclusion: Both virtual reality and mirror therapy are recommended to improve balance, muscle strength and quality of life in children with hemiplegic cerebral palsy. Virtual reality is more beneficial in enchanting balance, muscle strength and quality of life among those children
520 _aشارك ستة وثلاثون طفلاً من المصابين بالشلل النصفي من الجنسين ممن تراوحت أعمارهم بين الست والعشر سنوات شاركوا في هذه الدراسة. تم تقسيمهم عشوائيا إلي مجموعتين (أ و ب). تلقى المشاركون في كلا المجموعتين برنامج علاج طبيعي معد، علاوة على ذلك، تلقت المجموعة "أ" برنامجًا قائمًا على الواقع الافتراضي بينما تلقت المجموعة "ب" تمرينات بإستخدام المرآة. تلقى الأطفال في كلا المجموعتين العلاج لمدة 60 دقيقة / جلسة ، 3 أيام أسبوعيا لمدة 3 أشهر متتالية. تم تقييم التوازن، وقوة العضلات، فضلاً عن جودة الحياة باستخدام نظام توازن" بيودكس"، جهازالديناموتير و مقياس جودة الحياة لأطفال على التوالي لكل طفل في كلا المجموعتين قبل و بعد العلاج. ,يوصى باستخدام كل من الواقع الافتراضي والعلاج بالمرآة لتحسين التوازن وقوة العضلات وجودة الحياة لدى الأطفال المصابين بالشلل النصفي. يعد الواقع الافتراضي أكثر فاعلية في تحسين التوازن وقوة العضلات وجودة الحياة بين هؤلاء الأطفال
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aPhysical Therapy
_2qrmak
653 0 _aBalance
_aVirtual reality
_aMirror therapy
700 0 _aNaglaa Ahmed Zaky
_ethesis advisor.
700 0 _aWalaa Abdel hakim Abdelnabie
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cNaglaa Ahmed Zaky
_cWalaa Abdel hakim Abdelnabie
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy for Pediatrics
905 _aNourhan
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c170583