000 04412namaa22004091i 4500
003 OSt
005 20250223033427.0
008 250208s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a712.5
092 _a712.5
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.13.02.Ph.D.2024.Lo.E
100 0 _aLobna Ahmed Galal,
_epreparation.
245 1 0 _aEnhancing walkability to mitigate climate change and empower women in borg rasheed /
_cby Lobna Ahmed Galal ; Supervision of Prof. Dr. Nabeel El-Hady.
246 1 5 _a/ تحسين القدرة على التنقل سيرا لمواجهة التغير المناخي وتمكين المرأة ببرج رشيد
264 0 _c2024.
300 _a203 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 193-199.
520 _aThis study assesses walkability in Borg Rasheed, one of Egypt's Nile Delta marginalized and vulnerable rural settlements. The study assesses walkability while addressing the social challenges that women encounter in their daily trips in the context of their sense of insecurity. Additionally, it examines how climate change may affect infrastructure, urban mobility and accessibility by 2050, 2100 in Borg Rasheed. The walking environment was examined using the Neighborhood Environment Walkability Scale (NEWS) survey. The counting method was used to explore the daily travel patterns. The methods were conducted through structured site visits and observations. The result comprises an assessment of the built environment and the challenges of pedestrians. Through mapping, the study anticipates at least 23% of pedestrians, motor vehicles, and bicycle current users will lose their designated spaces by 2050 due to rising sea level. Recommendations to enhance walkability to mitigate climate change and empower women are provided.
520 _aتناولت هذه الدراسة تقييم القدرة على التنقل سيرا في برج رشيد", إحدى المدن الساحلية بمصر. وتناولت تحديدا كيفية دعم التنقل سيرا للمرأة ببرج رشيد من خلال التخطيط والتصميم. كما تناولت كيفية مواجهة التغير المناخى من خلال دعم التنقل سيرا، وكذلك تحديد التأثيرات المتوقعة من ارتفاع منسوب البحر على البنية الأساسية والتنقل في السنوات المقبلة ٢٠٥٠ و٢١٠٠ في إطار ذلك، تم تقييم البيئة المشيدة للمشاة عن طريق عدة أساليب منها: الملاحظات، الاستبيانات، القيام بالعد الممنهج للمشاة ووسائل المواصلات وذلك لتحديد أنماط الرحلات اليومية والفئات المختلفة من المستخدمين. توضح النتائج تقيم للبيئة العمرانية ومدى كفاءتها لتلبية احتياجات المشاة، وكذلك التحديات التي يواجها المشاة بها، وأيضا الاثار المترتبة على التعيير المناخي وارتفاع منسوب البحر على البنية الاساسية و التنقل والتى قد تؤثر على تقريبا ٢٣٪ من المستخدمين و التى تم تحديدها من خلال عرض خرائط توضيحية للأعوام ٢٠٥٠ و ٢١٠٠. وأخيرا، تقديم توصيات لتحسين التنقل سيرا لمواجهة النغير المناخي وتمكين المرأة ببرج رشيد.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aPublic Lands and Parks
_2qrmak
653 0 _aWalkability
_aClimate change
_aInclusive
_aMobility
_aWomen empowerment.
700 0 _aNabeel El-Hady,
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cNabeel El-Hady
_dNabeel Mohamed El Hady
_dHeba Allah Essam Khalil
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Architectural Engineering
905 _aShimaa
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c170662