000 04228namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033427.0
008 250208s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a623.76
092 _a623.76
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.13.07.M.Sc.2024.Ah.D
100 0 _aAhmed Mohamed Mohamed Gebril,
_epreparation.
245 1 0 _aDesign of high efficiency misalignment tolerant wireless power transfer EV charger /
_cby Ahmed Mohamed Mohamed Gebril ; Supervisors Prof. Mohamed Mohamed Fahim Sakr, Prof. Abdelmomen Usama A.Mahgoub.
246 1 5 _a/ تصميم شاحن لنقل الطاقة اللاسلكية ذو كفاءة عالية وقادر على التعامل مع الانحراف الجانبي لشحن السيارات الكهربائية
264 0 _c2024.
300 _a104 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 94-100.
520 _aThe study addresses concerns hindering the widespread adoption of Wireless Power Transfer Systems (WPTS) despite their potential benefits over conventional conductive systems. It highlights the complexity of control structures and efficiency loss due to misalignment conditions as significant issues. The research introduces a streamlined design approach centered on simplified control methodologies to enhance efficiency, particularly under misalignment scenarios. Emphasizing small signal modeling, the study showcases improved performance across the operational spectrum. The proposed method undergoes thorough analysis, incorporates an Octave model, and validates its efficacy through a functional laboratory prototype. By tackling control complexity and misalignment-related efficiency loss, this study offers a promising solution for enhancing WPTS efficiency and encourages their broader deployment by demonstrating a more practical and efficient design methodology.
520 _aالدراسة تتناول المخاوف التي تعيق انتشار أنظمة نقل الطاقة اللاسلكية على الرغم من إمكانياتها المحتملة على أنظمة النقل التقليدية. وتسلط الضوء على تعقيد هياكل التحكم وفقدان الكفاءة بسبب ظروف عدم التوافق كمشكلات رئيسية. تقدم البحث نهج تصميم مبسط يركز على منهجيات التحكم المبسطة لتعزيز الكفاءة، وخاصة تحت سيناريوهات عدم التوافق. من خلال نمذجة الإشارة الصغيرة، يبرز البحث أداء محسن عبر النطاق التشغيلي. يتمثل الأسلوب المقترح في تحليل شامل، ودمج نموذج أوكتاف، والتحقق من فعاليته من خلال نموذج مختبري وظيفي. من خلال التعامل مع تعقيدات التحكم وفقدان الكفاءة المرتبط بعدم التوافق، تقدم هذه الدراسة حلاً واعدًا لتعزيز كفاءة أنظمة نقل الطاقة اللاسلكية وتشجيع نشرها بشكل أوسع من خلال تقديم منهجية تصميم أكثر عملية وكفاءة.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aElectrical Engineering
_2qrmak
653 0 _aWireless Power Transfer
_aVariable frequency operation
_aloosely-coupled transformer
_acoupling coefficient
_aresonant converter
700 0 _aMohamed Mohamed Fahim Sakr
_ethesis advisor.
700 0 _aAbdelmomen Usama A.Mahgoub
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cMohamed Mohamed Fahim Sakr
_cAbdelmomen Usama A.Mahgoub
_dHassan Mohamed Rashad Emara
_dMohamed Bayoumy A.Zahran
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Electrical Power and Machines Engineering
905 _aShimaa
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c170665