000 | 04228namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250223033427.0 | ||
008 | 250208s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a623.76 |
092 |
_a623.76 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.13.07.M.Sc.2024.Ah.D | ||
100 | 0 |
_aAhmed Mohamed Mohamed Gebril, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aDesign of high efficiency misalignment tolerant wireless power transfer EV charger / _cby Ahmed Mohamed Mohamed Gebril ; Supervisors Prof. Mohamed Mohamed Fahim Sakr, Prof. Abdelmomen Usama A.Mahgoub. |
246 | 1 | 5 | _a/ تصميم شاحن لنقل الطاقة اللاسلكية ذو كفاءة عالية وقادر على التعامل مع الانحراف الجانبي لشحن السيارات الكهربائية |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a104 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. | ||
504 | _aBibliography: pages 94-100. | ||
520 | _aThe study addresses concerns hindering the widespread adoption of Wireless Power Transfer Systems (WPTS) despite their potential benefits over conventional conductive systems. It highlights the complexity of control structures and efficiency loss due to misalignment conditions as significant issues. The research introduces a streamlined design approach centered on simplified control methodologies to enhance efficiency, particularly under misalignment scenarios. Emphasizing small signal modeling, the study showcases improved performance across the operational spectrum. The proposed method undergoes thorough analysis, incorporates an Octave model, and validates its efficacy through a functional laboratory prototype. By tackling control complexity and misalignment-related efficiency loss, this study offers a promising solution for enhancing WPTS efficiency and encourages their broader deployment by demonstrating a more practical and efficient design methodology. | ||
520 | _aالدراسة تتناول المخاوف التي تعيق انتشار أنظمة نقل الطاقة اللاسلكية على الرغم من إمكانياتها المحتملة على أنظمة النقل التقليدية. وتسلط الضوء على تعقيد هياكل التحكم وفقدان الكفاءة بسبب ظروف عدم التوافق كمشكلات رئيسية. تقدم البحث نهج تصميم مبسط يركز على منهجيات التحكم المبسطة لتعزيز الكفاءة، وخاصة تحت سيناريوهات عدم التوافق. من خلال نمذجة الإشارة الصغيرة، يبرز البحث أداء محسن عبر النطاق التشغيلي. يتمثل الأسلوب المقترح في تحليل شامل، ودمج نموذج أوكتاف، والتحقق من فعاليته من خلال نموذج مختبري وظيفي. من خلال التعامل مع تعقيدات التحكم وفقدان الكفاءة المرتبط بعدم التوافق، تقدم هذه الدراسة حلاً واعدًا لتعزيز كفاءة أنظمة نقل الطاقة اللاسلكية وتشجيع نشرها بشكل أوسع من خلال تقديم منهجية تصميم أكثر عملية وكفاءة. | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aElectrical Engineering _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aWireless Power Transfer _aVariable frequency operation _aloosely-coupled transformer _acoupling coefficient _aresonant converter |
|
700 | 0 |
_aMohamed Mohamed Fahim Sakr _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aAbdelmomen Usama A.Mahgoub _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cMohamed Mohamed Fahim Sakr _cAbdelmomen Usama A.Mahgoub _dHassan Mohamed Rashad Emara _dMohamed Bayoumy A.Zahran _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Electrical Power and Machines Engineering |
||
905 |
_aShimaa _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c170665 |