000 05192namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250413104143.0
008 250323s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a610.73068
092 _a610.73068
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.17.03.M.Sc.2024.No.B
100 0 _aNoura Shahat Ali Mahmoud,
_epreparation.
245 1 0 _aBaccalaureate nursing students’ readiness toward electronic learning at South Valley University /
_cby Noura Shahat Ali Mahmoud ; Advisors Dr. Sahar Hassan Aly El Banan, Dr. Hanaa Ismail Sabra, Dr. Ahmed Abd Al Rahman Hassan.
246 1 5 _aاستعداد طلاب بكالوريوس التمريض تجاه التعيلم الإلكتروني بجامعة جنوب الوادى /
264 0 _c2024.
300 _a101 +(25) leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 85-101.
520 _aBackground: Technology is the language of new era, applying electronic learning (E-learning) is efficient tool for many challenges faced education process, one of most appropriate solution to continue learning process during the pandemic in 2019 (COVID-19). Aim: Assess baccalaureate nursing students’ readiness toward electronic learning at South Valley University. Study design: A descriptive cross sectional, research design was used to carry out this study. Sample: A convenience sample (703 ) of baccalaureate nursing students. Setting: the study was conducted at South Valley University. Tools: Two tools were used to collect the study data as follows: 1st tool was the personal characteristic data sheet, 2nd tool was the E- learning readiness questionnaire that consisted of (58) items divided into six dimensions. Results: The main findings indicated that the highest mean percentages were given to the domains of use of technology, motivation for learning, availability of technology, followed by the domains of time management, self confidence in using technology and training for using technology. Conclusion: It was concluded that half of participants had high readiness level toward E-learning while one quarter of study sample have moderate level and last quarter have low level. Recommendations: The faculty should provide training programs to students to assist them in understanding the electronic learning better and make its benefit clear, provide computer labs. with sufficient computers and reliable internet for students who don’t own computers at home and provide professional development to ensure that teachers can effectively use e-learning.
520 _aيعد إدخال التعليم الإلكتروني في مناهج التمريض أمرًا مهمًا، لأنه يتيح للمتعلمين التعلم في الزمان والمكان المناسبين لهم. علاوة على ذلك، يتيح التعلم الإلكتروني للمتعلمين إمكانية التوجيه الذاتي؛ كما أنه يوفر لهم القدرة على الاتصال عبر الإنترنت لتوفير المعلومات الضرورية لمتطلباتهم التعليمية. التعليم الإلكتروني هو "نهج مبتكر لتقديم التعليم عبر أشكال إلكترونية من المعلومات تعزز معرفة ومهارات المتعلم تشمل مزايا التعليم الإلكتروني للمتعلمين زيادة إمكانية الوصول إلى المعلومات، وتقديم محتوى أفضل، والتعليمات الشخصية، وتوحيد المحتوى، والمساءلة، والتوافر عند الطلب، والتفاعل، والثقة، وزيادة الراحة. بالإضافة إلى ذلك، أدى التعليم الإلكتروني إلى زيادة رضا الطلاب وتقليل عبء العمل على المعلمين. يتمتع التعلم الإلكتروني بفوائد هائلة ويمكن أن يقلل التكاليف مقارنة ببيئة الفصول الدراسية التقليدية. يقلل التعلم الإلكتروني من تكلفة الفصول الدراسية والمرافق، وتكلفة التدريب، وتكلفة السفر، وتكلفة المواد المطبوعة، وتكلفة العمالة.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aNursing Administration
_2qrmak
653 0 _aE- learning
_anursing students
_areadiness
700 0 _aSahar Hassan Aly El Banan
_ethesis advisor.
700 0 _aHanaa Ismail Sabra
_ethesis advisor.
700 0 _aAhmed Abd Al Rahman Hassan
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cSahar Hassan Aly El Banan
_cHanaa Ismail Sabra
_cAhmed Abd Al Rahman Hassan
_UCairo University
_FFaculty of Nursing
_DDepartment of Nursing Administration
905 _aShimaa
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c171257