000 | 05192namaa22004331i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250413104143.0 | ||
008 | 250323s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a610.73068 |
092 |
_a610.73068 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.17.03.M.Sc.2024.No.B | ||
100 | 0 |
_aNoura Shahat Ali Mahmoud, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aBaccalaureate nursing students’ readiness toward electronic learning at South Valley University / _cby Noura Shahat Ali Mahmoud ; Advisors Dr. Sahar Hassan Aly El Banan, Dr. Hanaa Ismail Sabra, Dr. Ahmed Abd Al Rahman Hassan. |
246 | 1 | 5 | _aاستعداد طلاب بكالوريوس التمريض تجاه التعيلم الإلكتروني بجامعة جنوب الوادى / |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a101 +(25) leaves : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. | ||
504 | _aBibliography: pages 85-101. | ||
520 | _aBackground: Technology is the language of new era, applying electronic learning (E-learning) is efficient tool for many challenges faced education process, one of most appropriate solution to continue learning process during the pandemic in 2019 (COVID-19). Aim: Assess baccalaureate nursing students’ readiness toward electronic learning at South Valley University. Study design: A descriptive cross sectional, research design was used to carry out this study. Sample: A convenience sample (703 ) of baccalaureate nursing students. Setting: the study was conducted at South Valley University. Tools: Two tools were used to collect the study data as follows: 1st tool was the personal characteristic data sheet, 2nd tool was the E- learning readiness questionnaire that consisted of (58) items divided into six dimensions. Results: The main findings indicated that the highest mean percentages were given to the domains of use of technology, motivation for learning, availability of technology, followed by the domains of time management, self confidence in using technology and training for using technology. Conclusion: It was concluded that half of participants had high readiness level toward E-learning while one quarter of study sample have moderate level and last quarter have low level. Recommendations: The faculty should provide training programs to students to assist them in understanding the electronic learning better and make its benefit clear, provide computer labs. with sufficient computers and reliable internet for students who don’t own computers at home and provide professional development to ensure that teachers can effectively use e-learning. | ||
520 | _aيعد إدخال التعليم الإلكتروني في مناهج التمريض أمرًا مهمًا، لأنه يتيح للمتعلمين التعلم في الزمان والمكان المناسبين لهم. علاوة على ذلك، يتيح التعلم الإلكتروني للمتعلمين إمكانية التوجيه الذاتي؛ كما أنه يوفر لهم القدرة على الاتصال عبر الإنترنت لتوفير المعلومات الضرورية لمتطلباتهم التعليمية. التعليم الإلكتروني هو "نهج مبتكر لتقديم التعليم عبر أشكال إلكترونية من المعلومات تعزز معرفة ومهارات المتعلم تشمل مزايا التعليم الإلكتروني للمتعلمين زيادة إمكانية الوصول إلى المعلومات، وتقديم محتوى أفضل، والتعليمات الشخصية، وتوحيد المحتوى، والمساءلة، والتوافر عند الطلب، والتفاعل، والثقة، وزيادة الراحة. بالإضافة إلى ذلك، أدى التعليم الإلكتروني إلى زيادة رضا الطلاب وتقليل عبء العمل على المعلمين. يتمتع التعلم الإلكتروني بفوائد هائلة ويمكن أن يقلل التكاليف مقارنة ببيئة الفصول الدراسية التقليدية. يقلل التعلم الإلكتروني من تكلفة الفصول الدراسية والمرافق، وتكلفة التدريب، وتكلفة السفر، وتكلفة المواد المطبوعة، وتكلفة العمالة. | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aNursing Administration _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aE- learning _anursing students _areadiness |
|
700 | 0 |
_aSahar Hassan Aly El Banan _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aHanaa Ismail Sabra _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aAhmed Abd Al Rahman Hassan _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cSahar Hassan Aly El Banan _cHanaa Ismail Sabra _cAhmed Abd Al Rahman Hassan _UCairo University _FFaculty of Nursing _DDepartment of Nursing Administration |
||
905 |
_aShimaa _eHuda |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c171257 |